In principe (ik zeg wel in principe) zouden deze mistral uitlaten geen verlies aan performantie mogen geven,integendeel een klein procentje meer vermogen op de testbank zou kunnen.
Maar daar doe ik het niet voor,ik hoef geen pk's extra te hebben,als hij maar leuk klinkt en verder hetzelfde rijdt is het oke voor me

ik heb op al mijn vorige 15 motoren altijd de originele "stofzuiger"uitlaten vervangen door een andere (goede)uitlaat(ixil,leovince,akrapovic..),meestal met een beter resultaat,maar één enkele keer reed een motor niet lekker meer(opnieuw laten afregelen dus)
Maar het klopt wat je zegt bij (sommige) merken kan het (soms) gebeuren dat je door een andere uitlaat te monteren je performantie achteruit gaat.en in het slechtste geval helemaal niet lekker rijdt.
(is iets met tegendruk en nog wat etc..zoveel ken ik er nu ook niet van) meestal moet je je motor opnieuw laten afstellen dan om dit op te lossen.
de test zal komen als ze erop staan,dan zou ik eens op de testbank willen gewoon uit benieuwdheid

Ja de db killer moet er natuurlijk inzitten alvorens ze je tegenhouden,als je hem op zak hebt,(maar niet gemonteerd) kan je een ferme boete betalen.
Ik heb op een kawasaki forum gehoord dat ze vooral in duitsland erg streng zijn (E keurmerk+db killer) en in t slechtste geval moto laten staan tot hij in orde is,of men zet je de grens over (motor op vrachtwagen)op eigen kosten...ik kan dit wel ergens begrijpen,het mag een mooi geluid zijn,maar natuurlijk ook niet associaal.
Daarom dat ik een uitlaat met e keur en db killer wil,je weet maar nooit

filmkpje
http://www.youtube.com/watch?v=iHo-lZ5Hf1k