Dinsdag 07 Februari 2012 - 21:56:37 *
Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.

Login met gebruikersnaam, wachtwoord en sessielengte
Nieuws: Meet & Greet 4 december '11- waar oude leden nieuwe leden ontmoeten, waar globetrotters reisgenoten vinden, waar het goed vertoeven is, de MGCB familiedag bij uitstek.- Guy's Guzzi cafe, schoolstraat 19a Machelen Zulte

Startpagina   Help Zoek Kalender Inloggen Registreren  
Pagina's: « 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24 25 26 27 28 29 30 31 32 33 34 35 36 37 38 39 40 41 42 43 44 45 46 47 48 »   Omlaag
  Print  
Auteur Topic: Wat heb je gedaan vandaag?  (gelezen 57231 keer)
0 geregistreerde leden en 1 gast bekijken dit topic.
men in black
Moderator
Meister Poster

« Antwoord #183 Gepost op: Donderdag 28 Oktober 2010 - 16:59:53 »

hiep hiep hoera voor de startende v11!

Better be good to me!
night rider
Zeerveelposter
**

« Antwoord #182 Gepost op: Donderdag 28 Oktober 2010 - 15:25:08 »

Ik vraag mij af... als Moto Guzzi op sommige modellen standaard Brembo remmen en Ohlins dempers installeert, waarom dan geen K&N filters als dit zoveel verschil maakt? Ik heb ook al overwogen om over te schakelen naar "uitwasbare" K&N filters, maar zolang ik de onderhoud van mijn fiets overlaat aan mijn garage hou ik het wel bij de originele smiley

On topic:
Met een zekere fierheid vanmorgen mijn niet-startende V11 draaiende gekregen met behulp van het bedradingsschema dat ik sinds kort altijd op zak draag (los kabeltje van koppelinghendel naar startrelay).

... when they fly, through the night, as beautiful nighttime birds ...
big twin
Meister Poster

« Antwoord #181 Gepost op: Woensdag 27 Oktober 2010 - 22:10:16 »

aanzuigluchttemperatuurmeter (woordwaarde scrabble???)

minstens 4x

blijf lachen wat je ook doet
Guzzi Vero
Vandege Forumwiet

« Antwoord #180 Gepost op: Woensdag 27 Oktober 2010 - 19:36:34 »

Om nog maar even over het stijgend benzineverbruik te zwijgen met wijzigen naar kelken of K&N's. Het papieren luchtfilterelement vervangen door een K&N filter is andere koek. Hier zou het verbruik juist dalen heb ik me laten wijsmaken...
cvcaelen
Vandege Forumwiet

als je je doel hebt bereikt ben je doelloos,...

« Antwoord #179 Gepost op: Woensdag 27 Oktober 2010 - 19:29:18 »

Ooit de V65 Florida van Marleen omgeschakeld naar K&N direct achter de carbs, en was niet bepaald een denderend succes.  De inlaatgegevens veranderen immers vrij drastisch en een heel gedoe om je carbs correct afgesteld te krijgen (sproeiergrootte, naaldstand).  Uiteindelijk het hele zootje eraf en originele kast er terug op.
Hoe een V7 injectiefiets op één en ander reageert, weet ik niet - zit daar zo'n luchtdebietmeter in die de computer commandeert en automatisch de injectie bijstuurt?  Geen flauw idee.

In elk geval,
onzen bekenden dealer uit Oosterzele heeft me een tijdje geleden eens verteld dat-ie er niet aan begint om kelken op een injectiegestuurde fiets te plaatsen Smiley
het enige wat "ik" zou veranderen is het papieren filter door een uitwasbaar van K&N

@Frans: er zit inderdaad een luchtdebietmeter in, maar ook een aanzuigluchttemperatuurmeter (woordwaarde scrabble???) en een barometer: het maakt met andere woorden geen zier uit of je in een dal rijdt of bovenop de hoogste berg in de Alpen (om maar iets te zeggen) als je injectie goed werkt zou je geen verschil mogen merken. Iets wat van carburatorgevoedde motoren niet kan gezegd worden.

Christiaan

Als je niet bang meer bent voor de dood
geniet je pas ten volle van het leven.
frans
Zeerveelposter
**

« Antwoord #178 Gepost op: Woensdag 27 Oktober 2010 - 19:10:04 »

Ooit de V65 Florida van Marleen omgeschakeld naar K&N direct achter de carbs, en was niet bepaald een denderend succes.  De inlaatgegevens veranderen immers vrij drastisch en een heel gedoe om je carbs correct afgesteld te krijgen (sproeiergrootte, naaldstand).  Uiteindelijk het hele zootje eraf en originele kast er terug op.
Hoe een V7 injectiefiets op één en ander reageert, weet ik niet - zit daar zo'n luchtdebietmeter in die de computer commandeert en automatisch de injectie bijstuurt?  Geen flauw idee.
Aladin
Meister Poster

« Antwoord #177 Gepost op: Woensdag 27 Oktober 2010 - 16:51:54 »

Bij de kleine weet ik het niet maar zoals met de Lemansen was er een betere flow met het originele filterhuis en was een K&N  voor in het filterhuis eigenlijk de beste oplossing.
Vaker gelezen dat de originele filterhuizen van Guzzi de beste flow gaven dus zo dom waren die jongens nog niet toen.
Per slot hoeft een K&N er pas na een ton eens uit voor reiniging, das voor de meeste mensen dus nooit.
Maar zo'n filter direkt achter je carb staat ook wel lekker retro eigenlijk smiley
cvcaelen
Vandege Forumwiet

« Antwoord #176 Gepost op: Woensdag 27 Oktober 2010 - 07:33:58 »

Niks mis mee toch

absoluut niet Smiley

bij m'n Diversion heb ik het papieren filter in den tijd vervangen door een uitwasbaar K&N, misschien doe ik dat bij de kleine V7 ook wel,
eerst eens afwachten wat het kost.

Wat ik eerder onlogisch vind bij de Guuzt is dat de aanzuigmond naar boven gericht is:
als je frontaal water spuit en je mikt per ongeluk onder het midden van de benzinetank : grote kans dat er water in't filter zit.
Bij de merken die ik tot nu toe gezien heb wijst de aanzuigmond naar onderen,...
Ook gemerkt dat Luigi het filter er een beetje schuin heeft ingestopt: er kon valse (lees ongefilterde) lucht aangezogen worden

Christiaan

big twin
Meister Poster

« Antwoord #175 Gepost op: Dinsdag 26 Oktober 2010 - 23:11:30 »

Wees blij, bij de oudere modellen kon je én de benzinetank én de carburatie verwijderen. Reden dat er zovele met K&N filters rondrijden.

Niks mis mee toch

blijf lachen wat je ook doet
WIM
Veelposter
*

« Antwoord #174 Gepost op: Dinsdag 26 Oktober 2010 - 20:20:51 »

Wees blij, bij de oudere modellen kon je én de benzinetank én de carburatie verwijderen. Reden dat er zovele met K&N filters rondrijden.
cvcaelen
Vandege Forumwiet

« Antwoord #173 Gepost op: Dinsdag 26 Oktober 2010 - 19:17:43 »

Vandaag ontdekt dat het NIET mogelijk is het luchtfilter van de kleine V7 te verwijderen
zonder de benzinetank af te nemen.
(was een test als voorbereiding van een artikel waar ik aan bezig ben)

Smiley

Christiaan

armatrading

« Antwoord #172 Gepost op: Zondag 26 September 2010 - 22:03:26 »

Niet slim maar gewoon H.... geluk gehad dat ik die keuze gemaakt heb.
Ben wel blij, toen ik die bikes zag dacht ik dat die uit de loopgraven kwamen en dat er twee van het bestuur gesneuveld waren
Man man  man er zal weer ettelijke uren geboend worden zulle.
In  Frankrijk kwam het sleuteltje op mevrouw Griso,niets erg gewoon in de pubertijd (10000 km)
Verder een mooie rit voor mij dezelfde kant maar geen en terug tweede deel.
Was wel raar alles stond nu aan de overkant ha ha ha.
Toch nog prachtig weer gehad en prof. aan de mensen die van zo ver kwamen.
Aladin
Meister Poster

« Antwoord #171 Gepost op: Zondag 26 September 2010 - 21:20:46 »

Vandaag de Frankrijkrit van de club gereden en hoewel de weersvoorspelling allerminst gunstig was geen drup regen gehad onderweg.
Eenmaal onderweg klaarde het steeds meer op en het zonnetje liet zich regelmatig zien.
We hadden ook geen half uur eerder moeten vertrekken want vlak er voor had het nog flink gehoosd alsmede wat windhozen zodat het wegdek plaatselijk bezaaid was met flinke takken, de brandweer was er weer druk mee.
Dat was nog onderweg naar het vertrekpunt.
De echte diehards waren aanwezig en reden de rit mee, ook ik mocht daarbij zijn smiley
Leuke groep, prima weer (toch nog) om te rijden en zeer mooie route, vooral in de 2e helft (ook het wegdek)
Armatrading nam die dan ook maar heen en terug de slimmerik haha
Na afloop nog via binnendoor route en nog even langs de kust weer huiswaarts.
Aladin
Meister Poster

« Antwoord #170 Gepost op: Dinsdag 21 September 2010 - 17:54:01 »

Ik ken er wel wat maar die zitten niet of weinig op een/het forum maar tzou zomaar kunnen natuurlijk.
Zo hoor ik ook wel eens getoeter als ik in m'n garage bezig ben maar wanneer ik omkijk is die allang buiten beeld smiley
Heel soms hoor ik achteraf wie dat dan was.
night rider
Zeerveelposter
**

« Antwoord #169 Gepost op: Maandag 06 September 2010 - 11:16:28 »

(Beetje off-topic misschien)

Vorige week op een ochtend rond Antwerpen... was nogal druk in de spits... hoor een vrachtwagen een paar keer korstondig toeteren rechts van mij. Kon niet direct omkijken want nogal druk voor mij, kijk even later om en zie een duim verschijnen in de achteruitkijkspiegel van de vrachtwagen. smiley
Een Guzzi liefhebber, iemand van het forum? Was eens leuk want meestal krijg ik getoeteren om andere redenen grin

... when they fly, through the night, as beautiful nighttime birds ...
Pagina's: « 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24 25 26 27 28 29 30 31 32 33 34 35 36 37 38 39 40 41 42 43 44 45 46 47 48 »   Omhoog
  Print  

Ga naar: