men in black
Moderator
Meister Poster

|
 |
« Antwoord #15 Gepost op: Zondag 30 Mei 2010 - 12:22:44 » |
|
Donderdag: alleen nog de tandenborstel inpakken na de verkwikkende douche en ik kan weer naar Furfooz, camping Paradiso, de rest heb ik gisteren al ingepakt. De schoonouders komen dochter en kleindochter ophalen, zij rijden naar La Roche-en-Ardenne, ik zal ze een stukje vergezellen zo ergens rond Lippelo tijdens het inhalen even zwaaien, ik zal ze pas terugzien op zondag. Tanken, ja tanken tja eerst tanken en dan rijden of gewoon rijden en we zien wel, ik kies voor het laatste en heb volgens Garmin al twee minuten goedgemaakt op mijn reistijd en ik duikel de Brusselse ring op en wordt begeleid door motregen, ach dat kan de pret niet drukken, hoogstens de snelheid want zoals voorspeld is het redelijk druk op deze ringweg. Tervuren, het Vier-Armen- kruispunt, lap daar hebben we het al, file en waarom? God en klein Pierke mogen het weten, ik niet, dus filteren met de Breva en goed opletten want met de zijkoffers eraan is deze Guzzi nogal breed. Doemme toch, de arm der wet staat helemaal links, verder filteren of gewoon mee aanschuiven, een blik naar links en wat handengebaar en ik mag, voorzichtig, verder filteren, oef dat scheelt toch alweer. Onderweg nog enkele wegwerkzaamheden, rustig rijden, niet al te snel en tanken, tja tanken dat doe ik later wel, de Breva staat nog steeds niet op reserve en Wavre lijkt wel een op een motor-treffen, daar wil ik liever niet tussen aanschuiven voor zowel tanken als parkeren en betalen. Er is nog een tankstation verder op de snelweg en ook dat laat ik “rechts” liggen. Dat had ik beter niet gedaan, amper voorbij of de reserve springt aan en even snel hoofdrekenen leert me dat doorrijden tot Celles een gok is en vermits ik alleen op de baan ben, Dirk komt morgen pas, ga ik even de Zumo aantikken en laten zoeken naar “brandstof” . Voila, de afrit Wierde, even naar rechts en daar kan ik tanken zonder aanschuiven, snel gebeurd zo, deze moet ik onthouden. Zumo weer aantikken en de reisweg wordt voortgezet en met zeven minuten vertraging arriveer ik op de camping, niet slecht, gelet op de werken, de file en de tankstop. Eerlijk is eerlijk, hier en daar heb ik het gas eens goed opengedraaid, de regen was ondertussen opgehouden en het gemiddelde ging weer naar omhoog. Op de camping brandt in het cafétaria de “open haard” , een hartelijk weerzien met Monique en haar team valt me te beurt en de meegenomen MGCB T-shirts voor hen worden onmiddellijk gepast, goedgekeurd en met de nodige zoenen ontvangen, Lucky me. Bert, de Gitte en co zijn hier al van gisteren en hebben hun intrek genomen in twee caravans, zij rijden vandaag de vrijdag-toer en op vrijdag de zaterdag-toer, rara jongens die van Olen maar wel elk jaar present. Ondertussen komen er nog anderen binnengedruppeld: René, Patrice en Gillian, Jan en Marianne en een zekere Philippe, die zijn tentje heeft meegebracht, de anderen maken het hun gemakkelijk in de gehuurde caravans en zijn erg tevreden over de accommodatie. Ik heb een kartonnetje rode wijn mee, Patrice salami en snel wordt er heerlijk verbroederd en lijkt het alsof het pas gisteren was, het vorig kampeerweekend. ’s Avonds zitten we aan twee lange tafels en het eten smaakt ons alweer. Nadien blijven we “hangen” en genieten we bij het genot van het betere bier van de karaoke en van de zang- en andere kunsten van Jan, die een voortreffelijk imitatie van de jeugd weergeeft, ach de jeugd ook zij hadden duidelijk lol en zorgden voor een leuke verstrooiing met hun haantjesgedrag. Het is al laat wanneer we de bedstee opzoeken, toch wel luxe zo’n caravan, ik heb de koffiezet al geprogrammeerd en zal wakker worden met heerlijke koffie. Gillian heeft zich dan wel een nieuw tentje aangeschaft maar is zijn matrasje vergeten en zijn slaapzak scheurt net naast de rist stuk, en die nacht was het fris, erg fris, de anderen hebben geslapen als een marmot. Zo eerst maar eens aan de koffie en langzaam wakker worden, om 09.00 kunnen we aan het ontbijt. Edje en Betty zijn gearriveerd, kamperen is niet aan hen besteed en vermits het naburige hotel volzet is, komen ze elke dag op en af vanuit Limburg. Ik denk dat Edje motorolie in zijn aderen heeft, op donderdag even een rit gedaan tot in Sint-Amands, vrijdag de rit van goed 190 km ( + retour naar huis ) en opnieuw present op zaterdag. Verder rijden ze nog steeds “ouderwets” ’t is te zeggen op het papieren RB en met kennis van zaken. De omleiding die de mannen van Olen op donderdag hadden ivm de vrijdagrit wordt voor de ogen van Edje opgeruimd, zie je wel haast en spoed is zelden goed. De anderen vertrekken, verdeeld in twee groepen, om deze rit te verrijden, gebruik makend van een Zumo, de een al wat meer ervaren dan de ander, terechtkomen doen ze allemaal. Ik blijf achter om de volgende lading deelnemers te verwelkomen, toewijzen aan hun caravan en om wat literatuur door te nemen. Een droge dag op de camping, helaas niet voor de rijders, driekwart van de tijd in de regen en toch hebben ze genoten, dank u wel. Eén groep gaat, ondanks de Zumo toch even de weg vragen want blijkbaar is René het Noorden kwijt, ’t schijnt dat hij dit later dit jaar wilt gaan zoeken. Enfin zo vindt deze groep wel een oldtimermuseum in aanbouw. Jongens deze plek goed onthouden want dit wordt ongetwijfeld wel eens een onderwerp voor een rit van de MGCB. Deelnemers komen en gaan, de ontbijttafel en het avondmaal blijft goed gevuld, bedankt Monique, Axelle en JP voor jullie goede zorgen. De mannen van Olen vertrekken en Ludo, Dirk, Ivo, Koos en Marianne zijn de replacements, zie Band of Brothers. Allemaal logeergasten, buiten Edje en Betty heb je nog Jan Van Rheenen die elke dag komt heen en weer gereden om deze ritten te rijden, klasse Jan. Wanneer iedereen terug is van de vrijdagrit wordt de Ricard en de salami weer goed gesmaakt zowel door de “anciens” als de nieuwe gasten. Onze receptie loopt weer uit en we zijn bijna te laat voor ons avondeten. Nog even wat napraten met het betere drankje en snel gaan de meesten slapen, morgen is er immers nog een dag. Op zaterdag is iedereen monter en fris op het appel, een goed ontbijt en daar heb je Edje en Betty weer, elke dag een dikke vier uur rijden om deze MGCB-riiten af te werken, chapeau. Anderzijds vernemen we dat Edje liever met een Guzzi rijdt dan met een elektrische rolstoel terwijl Betty in de tuin mag/moet werken. Jaja Edje kan er wat van, van Guzzi rijden bedoel ik dan. Verder nemen we op zaterdag al afscheid van Philippe, Koos en Marianne, andere verplichtingen nopen deze mensen om ons op een zonnige dag te verlaten. Jean is deze keer meer dan op tijd en vat de rit aan in nobel gezelschap. 2 Garmin-rijders en 1 RB-rijder begeleiden de groep vanaf 12.30. Ik blijf zelf achter om het één en ander op papier te zetten. Het zonnetje schijnt heerlijk en uit de wind met een fleece is het heerlijk en vloeien de zinnen uit mijn pen, begeleidt door Godendrank met een duivelse benaming. Tot mijn en hun grote verbazing zie ik een familie uit de kayaks stappen om op het terras te komen zitten? Luc en Marc B. uit Balen zijn op stap met de familie, tjonge, 32 jaar geleden hebben we elkaar voor het laatst gezien, dit is een magisch moment daar op het het terras van camping Paradiso. Ik zie de hele wereld passeren. Ook de Indische gemeenschap uit Brussel vaart over de Lesse en neemt zijn break daar, grappige momenten beleefd daar op het terras. Rond 14u arriveren Edje en Betty alweer samen met Leo en zijn eega, gelukkige mensen, plezier beleefd aan de rit en nog even verpozen op het terras voor ze weer naar huis rijden. Vier caravans blijven bezet, het avondeten is gereserveerd. Jan en Marianne hebben een Magnum champagne fles bij en die wordt door de “blijvers” gekraakt, comfort zo’n terras aan je caravan en tafel en stoelen om je even neer te zetten en te genieten, Dirk brengt de hapjes mee, de fles en hapjes vinden hun weg wel. Zaterdag is feestavond op camping Paradiso met een Disney bal als toemaatje en vermits er kinderen bijzijn laat Jan zijn kunstjes met broek en broeksriem en alternatieven achterwege. Moonen doe je eigenlijk vanuit een voorbijrijdend voertuig zoals een auto of eventueel een trein en niet in het cafétaria van camping Paradiso en dat is wat deze camping voor mij jarenlang is geweest, een paradijs vanaf de eerste overnachting jaren geleden toen een tentje een evidentie was, toen het toenmalig bestuur een BBQ op zaterdag verzorgde, toen Ivan P. voor de ritten zorgde, toen we de 1.000 km van België deden, toen we een rit afgelastten wegens te slecht weer en een hele dag zaten te kaarten, toen je nog mocht roken binnen,toen Ward met zoon door mijn stoel zakte, toen Ward in zijn topkoffer omelet klaarmaakte, toen ik enkel maar een lid was, toen we het ontbijt hebben ingevoerd, toen we nog jong en goddelijk waren, toen. Volgend jaar is er geen kampeerweekend, daarom was dit weekend voor mij erg belangrijk en zal ik er met veel plezier aan terugdenken, aan de voorbereiding, aan de deelnemers, aan het samen beleefde plezier, aan bepaalde liedjes, aan GSM-toch perikelen, met een oranje en een groen streepje. Volgend jaar trekken we naar het buitenland, Duitsland meer bepaald, geen kamperen, wel logeren op hotel of Zimmer Frei, een rondrit wordt zeker voorzien, een activiteit zoals wijn proeven kan/zal waarschijnlijk ook op het programma staan. Zal er nog een kampeerweekend komen vanaf 2012, wie weet, misschien heeft Ivan wel een idee, ik heb ook wel een idee, waarschijnlijk hebben jullie ook een idee, laat het me/ons weten, een kampeerweekend smeedt vriendschapsbanden voor het leven. Ik ben blij dat ik dit de afgelopen jaren heb “mogen” (mee) maken, je krijgt er zoveel voor terug, de Guzzi-gemeenschap is niet groot wel groots en laat dat nu een item zijn waar ik voor wil gaan. Bedankt en tot ziens.
|