Zaterdag 04 Februari 2012 - 22:40 *
Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.

Login met gebruikersnaam, wachtwoord en sessielengte
Nieuws: Meet & Greet 4 december '11- waar oude leden nieuwe leden ontmoeten, waar globetrotters reisgenoten vinden, waar het goed vertoeven is, de MGCB familiedag bij uitstek.- Guy's Guzzi cafe, schoolstraat 19a Machelen Zulte

Startpagina   Help Zoek Kalender Inloggen Registreren  
Pagina's: « 1 2 3 4   Omlaag
  Print  
Auteur Topic: Breva 750  (gelezen 5377 keer)
0 geregistreerde leden en 3 gasten bekijken dit topic.
Aladin
Meister Poster

« Antwoord #11 Gepost op: Vrijdag 12 Maart 2010 - 12:06 »

Het feit dat de motor bij de Guzzi dwars staat, gaat dat fel trillen?

Het blok staat in lengterichting, vergelijk maar eens met een Pan European.
enkel de cilinders staan dwarser geplaatst dan een willekeurige scheepsmotor smiley

Gaat een spannende dag worden dus zaterdag. Het weer is in ieder geval prima deze week.
Veel plezier en succes zaterdag.

In mei zijn er vro-tjes in Antwerpen, misschien ook een idee voor je.
http://forum.guzzi-west.com/index.php?topic=936.0
men in black
Moderator
Meister Poster

« Antwoord #10 Gepost op: Vrijdag 12 Maart 2010 - 08:04 »

goede beslissing om morgen te rijden, enne maak er een rustige reis huiswaarts van en dan lezen we wel wat overmorgen, als je met je pistoleke in je handen staat te kijken naar die schitterende Breva! en ook fotootjes maken, niet te groot en dan plaatsen natuurllijk.

http://www.facebook.com/?ref=home#!/group.php?gid=277023685486

Better be good to me!
Janguz
Administrator
Meister Poster

« Antwoord #9 Gepost op: Donderdag 11 Maart 2010 - 23:10 »

even opmerken, de meeste moto's hebben een natte koppeling, Guzzi heeft een droge plaatkoppeling, is quasi onverslijtbaar, maar toch even wennen voor een nieuweling, vertrekt iets onrustiger dan een natte koppeling, maar lig er alvast niet van wakker.
je hebt zeker een prachtkoop gedaan. proficiat

Alweer JanGuz ®
big twin
Meister Poster

« Antwoord #8 Gepost op: Donderdag 11 Maart 2010 - 22:06 »

Maar er is wel wat verschil tussen het verkeer nu en 30 jaar geleden

blijf lachen wat je ook doet
cvcaelen
Vandege Forumwiet

als je je doel hebt bereikt ben je doelloos,...

« Antwoord #7 Gepost op: Donderdag 11 Maart 2010 - 19:46 »

/knip/

Eigenlijk is het niet heel normaal dat dit zomaar mag...

Je moest eens weten hoe ik 30jaar geleden met de brommer later moto heb leren rijden,
dat was pas onverantwoord Smiley Smiley Smiley
(toen lagen alle bochten nog in de Geeraardsbergse Steenweg (voor hen die de weg kennen))

Christiaan

Als je niet bang meer bent voor de dood
geniet je pas ten volle van het leven.
wim600008149

« Antwoord #6 Gepost op: Donderdag 11 Maart 2010 - 19:09 »

Waarom in Turnhout?  Wel ze hadden daar een leuke aanbieding.  Het gaat om een nieuwe moto maar hij was toch een pak minder duur dan de normaal gangbare nieuwprijs voor een Breva 750.

Ik ga hem sowieso op een zaterdag halen, dus dat zit wel goed.  De dealer is open tem 17:00h, ik ga hem halen rond 16:00h.  Ik ga eerst dadelijk (proberen) te rijden naar een parking daar in de buurt.  Hopelijk is daar wat plaats om een beetje het gevoel te oefenen.

Vergeet niet dat ik nog maar 6 uur op een moto heb gezeten hé (heb pas mijn voorlopig rijbewijs A) waarven slechts 1,5 uur in het verkeer.  Ik ben dus nog vrij onzeker...  wink  Eigenlijk is het niet heel normaal dat dit zomaar mag...
« Laatste verandering: Donderdag 11 Maart 2010 - 19:12 door wim600008149 » Gelogd
big twin
Meister Poster

« Antwoord #5 Gepost op: Donderdag 11 Maart 2010 - 17:04 »

Welkom en gefeliciteerd
Ben het wel met Christiaan eens dat je nu beter niet in het donker kunt gaan rijden
Eerst lekker bij daglicht alles uitproberen en wennen aan je nieuwe fiets
De binnendoorwegen zijn daar zeker prima voor geschikt, beter dan de autosnelweg

Hoe dan ook veel plezier met je aankoop

blijf lachen wat je ook doet
men in black
Moderator
Meister Poster

« Antwoord #4 Gepost op: Donderdag 11 Maart 2010 - 16:42 »

nieuw of 2dehands? ach gewoon rijden, ook al is er verkeer, liefst dan op een zaterdag, vrijdag kan ook erg druk zijn, zelfs 's nachts.
Enfin, gefeliciteerd met je aankoop, en kom gerust eens langs op één van onze activiteiten, genoeg te doen!
Vraagje, waarom in Turnhout aangekocht?
« Laatste verandering: Vrijdag 12 Maart 2010 - 08:00 door men in black » Gelogd

Better be good to me!
cvcaelen
Vandege Forumwiet

als je je doel hebt bereikt ben je doelloos,...

« Antwoord #3 Gepost op: Donderdag 11 Maart 2010 - 08:04 »

Hoi allemaal,

Ik ben nieuw op dit forum

Welkom!

Citaat
en wil graag het volgende vragen.  Ik heb zonet mijn voorlopig A rijbewijs (België) behaald na het volgen van een 7 uren durende rijles.  Op de rijschool reden wij met een Kawasaki ER6 (204kg, 72pk).  Vooral in eerste versnelling was deze motor bijzonder nerveus, en ben ik er zelden in geslaaagd om met "een fluwelen handschoen" vanuit stilstand te versnellen.

Nu zaterdag ga ik bij de Moto Guzzi dealer in Turnhout mijn Breva 750 halen (198kg, 48pk),

Van harte gefeliciteerd met je keuze Smiley

Citaat
waarmee ik naar huis (in Brussel) zal moeten rijden.  Het staat nu al vast dat ik dit zo laat mogelijk op de avond (desnoods 's nachts) ga doen, met minder verkeer, en enkel binnenwegen ga nemen (de autosnelweg daar voel ik me echt nog niet klaar voor).

De binnenwegen, dat is perfekt,
maar "ik" zou niet bij donkeren rijden met een splinternieuwe fiets.
Er is zoveel nieuw en anders tov je lesfiets.
Ik begrijp wel dat je liefst zonder verkeer rondom je wil rijden.

Citaat
Ik weet wel dat de Breva 750 best mag beschouwd worden als en heel goeie instapmotor, maar nu leeft bij mij de vraag, is deze Breva "beschaafder" dan zo'n Kawa, in de zin dat ie makkelijker handelbaar is bij lage snelheden en meerbepaald in eerste versnelling?

Een breva 750 is zeker beschaafder dan een hypernerveuze Kawa,
je zal niet weten wat je overkomt (in de positieve zin dan):
een italiaanse tweecilinder heeft vooral veel koppel (trekkracht) in de lage toeren,
in extremisch (maar liefst niet doen) trek je je breva op gang vanaf 1500toeren zonder stilvallen.
Dus, vertrekken in eerste met de fluwelen handschoen zal je nu wel lukken.
vanaf 3500 toeren heeft ie zijn maximale koppel.

Trillen: op ralenti zie en voel je de motor vrolijk schuddebuiken
eens je aan de rol bent zijn die trillingen er nog wel, maar ze storen langs geen kanten,
zo rond de 4000 à 4500 toeren is er een "sweetspot" (absoluut geen trillingen!)
Een ander voordeel is dat je op de langen afstand geen slapende vingers of zoiets krijgt.

Laat je niet misleiden door die "amper" 48 paarden:
ze zijn er alle 48 én ze zitten wakker Smiley
Doordat ze er vroeg zijn (tegenover een ER6) heb je de indruk dat het er evenveel of zelfs meer zijn.

als je mijn "omschakeling" van Japanese 4-cilinder naar Italiaanse tweecilinder wil lezen:

http://www.motoguzzi.be/forumn/index.php/topic,1996.0.html

Qua motor is de V7Classic identiek aan de Breva
enkel het koetswerk is anders

Nogmaals: je hebt een goede keuze gemaakt

edit:  

Christiaan
« Laatste verandering: Donderdag 11 Maart 2010 - 11:02 door cvcaelen » Gelogd

Als je niet bang meer bent voor de dood
geniet je pas ten volle van het leven.
wim600008149

« Antwoord #2 Gepost op: Woensdag 10 Maart 2010 - 20:28 »

Was nog vergeten te zeggen : een Kawa ER6 heeft een cilinderinhoud van 650 cc.  Op dat vlak is ie natuurlijk ook te beschouwen als een "kleine tweecilinder".

Het feit dat de motor bij de Guzzi dwars staat, gaat dat fel trillen?

« Laatste verandering: Woensdag 10 Maart 2010 - 20:30 door wim600008149 » Gelogd
Guzzi Vero
Vandege Forumwiet

« Antwoord #1 Gepost op: Woensdag 10 Maart 2010 - 20:24 »

Veel beschaafder. Is tenslotte een kleine 2 cilinder in V waarmee je probleemloos stapvoets kunt rijden.
wim600008149

« Gepost op: Woensdag 10 Maart 2010 - 20:21 »

Hoi allemaal,

Ik ben nieuw op dit forum en wil graag het volgende vragen.  Ik heb zonet mijn voorlopig A rijbewijs (België) behaald na het volgen van een 7 uren durende rijles.  Op de rijschool reden wij met een Kawasaki ER6 (204kg, 72pk).  Vooral in eerste versnelling was deze motor bijzonder nerveus, en ben ik er zelden in geslaaagd om met "een fluwelen handschoen" vanuit stilstand te versnellen.

Nu zaterdag ga ik bij de Moto Guzzi dealer in Turnhout mijn Breva 750 halen (198kg, 48pk), waarmee ik naar huis (in Brussel) zal moeten rijden.  Het staat nu al vast dat ik dit zo laat mogelijk op de avond (desnoods 's nachts) ga doen, met minder verkeer, en enkel binnenwegen ga nemen (de autosnelweg daar voel ik me echt nog niet klaar voor).

Ik weet wel dat de Breva 750 best mag beschouwd worden als en heel goeie instapmotor, maar nu leeft bij mij de vraag, is deze Breva "beschaafder" dan zo'n Kawa, in de zin dat ie makkelijker handelbaar is bij lage snelheden en meerbepaald in eerste versnelling?

« Laatste verandering: Woensdag 10 Maart 2010 - 20:30 door wim600008149 » Gelogd
Pagina's: « 1 2 3 4   Omhoog
  Print  

Ga naar: