Zaterdag 04 Februari 2012 - 23:00 *
Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.

Login met gebruikersnaam, wachtwoord en sessielengte
Nieuws: Meet & Greet 4 december '11- waar oude leden nieuwe leden ontmoeten, waar globetrotters reisgenoten vinden, waar het goed vertoeven is, de MGCB familiedag bij uitstek.- Guy's Guzzi cafe, schoolstraat 19a Machelen Zulte

Startpagina   Help Zoek Kalender Inloggen Registreren  
Pagina's: « 1 2 3 4 »   Omlaag
  Print  
Auteur Topic: Breva 750  (gelezen 5380 keer)
0 geregistreerde leden en 2 gasten bekijken dit topic.
men in black
Moderator
Meister Poster

« Antwoord #41 Gepost op: Donderdag 18 Maart 2010 - 12:13 »

http://picasaweb.google.com/motormuisv11/Herfstrit2009#

even een fotootje van een origineel klein scherm, ik ben 1m90

rij vaak ook met open helm, ademen lukt zowiezo, het gaat hem eerder over de luchtturbulentie, ofwel op borststreek ofwel tegen of net over helm, kan voor een boel geluidshinder zorgen, zal bij het parachutespringen ook zo zijn of net niet?

Better be good to me!
wim600008149

« Antwoord #40 Gepost op: Donderdag 18 Maart 2010 - 10:58 »

Ik ben 1,75 m, en heb een open helm.  Nu moet ik wel zeggen dat ademen bij hogere snelheden geen enkel probleem is, maar wellicht ben ik dat gewend, want ik doe valschermspringen en daar is ademen bij snelheden tot 500 km/u in vrije val ook geen probleem ...   wink
cvcaelen
Vandege Forumwiet

als je je doel hebt bereikt ben je doelloos,...

« Antwoord #39 Gepost op: Donderdag 18 Maart 2010 - 09:32 »

/knip/

enne Christiaan heeft een after market, denk ik, op zijn v7Classic

/knip/

Nee hoor, origineel Guzzi,
het groot touringscherm voor de Breva750 staat nu op m'n kleine V7

artikelNr.:

GU973221100009

Ieder persoon is wat dat betreft natuurlijk anders,
voor mij is dat "groot" scherm goed:
het is mogelijk tot zo'n 70 à 80 Km/h met de helm open te rijden

iemand anders zal misschien windgebulder rond zijn hoofd hebben met dat scherm,
alles hangt af van je grootte.

Groetjes
Christiaan
« Laatste verandering: Donderdag 18 Maart 2010 - 09:34 door cvcaelen » Gelogd

Als je niet bang meer bent voor de dood
geniet je pas ten volle van het leven.
men in black
Moderator
Meister Poster

« Antwoord #38 Gepost op: Donderdag 18 Maart 2010 - 07:48 »

ik heb een klein scherm op de Breva1200ABS, meer dan voldoende voor mij, Huub geeft een groter op zijn Breva 850 en dat is dan weer beter voor hem, enne Christiaan heeft een after market, denk ik, op zijn v7Classic dus voor elk wat wils, rij je met een gesloten of open helm, hoe groot ben je, enz..

Better be good to me!
wim600008149

« Antwoord #37 Gepost op: Woensdag 17 Maart 2010 - 20:46 »

Ik had nog even willen terugkomen op mijn ervaring op de autosnelweg, en meerbepaald de idee die ik nu heb om evt toch maar een windscherm (groot model, ik weet dat er voor de breva twee maten zijn) te plaatsen.  Ik vind dit niet zo mooi, maar als het echt zou helpen...  Daarom wil ik graag van jullie weten of het de moeite loont.  Ik wil namelijk zonder te veel "geweld" aan een normale snelheid (tussen 100 en 120 km/u) over de autosnelweg kunnen gaan.  Ik ben gister avond niet boven de 90 km/u uit gekomen (ook wel omdat ik zo onzeker was).
« Laatste verandering: Woensdag 17 Maart 2010 - 20:48 door wim600008149 » Gelogd
cvcaelen
Vandege Forumwiet

« Antwoord #36 Gepost op: Woensdag 17 Maart 2010 - 19:38 »

Dat ga ik zeker doen.  Was trouwens een aanraden van de rijschool.  Maar beter (volgens hen) binnen een maandje of zo, als ik zelf al een minimum ervaring heb...

Ik heb gewacht na het eerste 1000Km-onderhoud

wim600008149

« Antwoord #35 Gepost op: Woensdag 17 Maart 2010 - 14:34 »

en jezelf eens trakteren op een voortgezette rijopleiding
=> op een speelse manier je motorfiets beter leren kennen
en
zelf meer vertrouwen kweken.

Christiaan

Dat ga ik zeker doen.  Was trouwens een aanraden van de rijschool.  Maar beter (volgens hen) binnen een maandje of zo, als ik zelf al een minimum ervaring heb...
cvcaelen
Vandege Forumwiet

« Antwoord #34 Gepost op: Woensdag 17 Maart 2010 - 12:45 »

/knip/

Eindbesluit is dat ik nog veel moet oefenen (daar gaan nog duizenden km voor nodig zijn, maar dat geldt voor iedereen denk ik), maar dat ik heb mogen merken dat er een duidelijk evolutie in de goeie richting is.   smiley

/knip/

en jezelf eens trakteren op een voortgezette rijopleiding
=> op een speelse manier je motorfiets beter leren kennen
en
zelf meer vertrouwen kweken.

Christiaan

cvcaelen
Vandege Forumwiet

« Antwoord #33 Gepost op: Woensdag 17 Maart 2010 - 12:42 »

http://www.coca-cola.be/cokelight/ccl_09002_25years/default.aspx?locale=be-nl

probeer de kwis een keer, dan kom je een zeer bekende motorfiets tegen smiley

Wat?!?!?!

een V7Classic met pech naast de weg???  Smiley  Smiley  Smiley

wim600008149

« Antwoord #32 Gepost op: Woensdag 17 Maart 2010 - 11:19 »

Gisteren avond nog wat geoefend.  Ben vrij laat vertrokken van bij mij (in Elsene) om via de ring rond Brussel een stuk autosnelweg richting Antwerpen te rijden.  Ik heb dit gedaan tot in Boom, daar nog een beetje rondgereden en dan teruggekeerd.  Mijn persoonlijke evaluatie is als volgt :

In de bebouwde kommen en op de gewone autowegen was ik beduidend minder zenuwachtig en gespannen.

Veel handelingen, zoals schakelen en het gebruik van de knipperlichten, worden merkzaam reflexmatiger uitgevoerd.

Stilvallen bij vertrekken vanuit stilstand is slechts in het begin nog maar een tweetal keer gebeurd, dit was waarschijnlijk te wijten aan het feit dat ik er terug een beetje moest "inkomen".

Ik had schrik voor het uitrijden uit mijn garage.  Het is immers een ondergrondse parkeerplaats en ik moet vrij steil omhoog in een bochtje.  Ik had dit nog nooit gedaan en het lijkt een beetje "freaky", maar uiteindelijk bleek het, zoals met veel andere dingen, alweer een angst voor niets, maar ook weer een overwinning...  wink

Richting Antwerpen op de autosnelweg was het anders.  Daar voelde ik mij niet echt op mijn gemak.  Heel raar was dat 80km/u daar veel sneller leek dan 80 km/u op een gewone autoweg.  De autosnelweg is een grote open en brede ruimte en ik denk dat dit er mee te maken had.  Het zit allemaal in het koppeke en dat moet er uit.  Ik ga mezelf dus regelmatig confronteren met rijden op een autosnelweg om dit er uit te krijgen.  Accelereren bij het verlaten van bijvoorbeeld een tankstation was geen enkel probleem, maar één keer ik op mijn snelheid was gekomen voelde ik het allemaal niet meer zo stabiel aan.  Ik ben mooi op het rechter rijvak gebleven aan niet meer dan 80/90 km/u, en soms gestopt aan een rustplaats.  Ik moet wel zeggen, mijn moto heeft geen kuipje. Ik denk dat het met een kuipje allemaal wel wat rustiger en aangenamer wordt.

Ik moet wel zeggen dat ik me op de terugweg iets meer op mijn gemak voelde.  Ik ben ook niet meer gestopt aan een rustplaats, en was dus vrij snel thuis.  Eens op de viaducten had ik ook veel minder last.  Het is, denk ik, omdat je op die plaatsen "veel te doen hebt".  Bochten insturen en verlaten, versnellen, vertragen, soms schakelen enz...

Eindbesluit is dat ik nog veel moet oefenen (daar gaan nog duizenden km voor nodig zijn, maar dat geldt voor iedereen denk ik), maar dat ik heb mogen merken dat er een duidelijk evolutie in de goeie richting is.   smiley
Janguz
Administrator
Meister Poster

« Antwoord #31 Gepost op: Maandag 15 Maart 2010 - 20:25 »

Wat die versnelling betreft, het is de fine touch van een goede mecanicien, die is wel degelijk goed te zetten, maar het moet em in de vingers zitten, laat maar nakijken bij de dealer bij eerste nazicht.
blijkbaar kennen nog mensen dit, lees hier maar

en da van Teo lamers klopt ook, maar nog eerder van toepassing bij de wat oudere modellen alla dikke Bertha
« Laatste verandering: Maandag 15 Maart 2010 - 20:47 door Janguz » Gelogd

Alweer JanGuz ®
men in black
Moderator
Meister Poster

« Antwoord #30 Gepost op: Maandag 15 Maart 2010 - 20:02 »

http://www.coca-cola.be/cokelight/ccl_09002_25years/default.aspx?locale=be-nl

probeer de kwis een keer, dan kom je een zeer bekende motorfiets tegen smiley

Better be good to me!
big twin
Meister Poster

« Antwoord #29 Gepost op: Maandag 15 Maart 2010 - 18:52 »

Mooi verslag, fijn  dat de Breva je ook daadwerkelijk goed bevalt
Ben het echter met Frans eens dat het met de koppeling niet normaal is, zou ik zeker even een dealer naar laten kijken
Qua toeren dito, ik denk dat de meeste guzzen zich zo met 4-5000 het lekkerst voelen

blijf lachen wat je ook doet
wim600008149

« Antwoord #28 Gepost op: Maandag 15 Maart 2010 - 13:05 »

Dus opletten dat je niet in te lage toeren rijdt.  Guzzi nodigt daar namelijk toe uit wegens zijn soepele en koppelrijke karakter, maar het is nefast voor de aandrijflijn en bij hogere toeren kom je veel makkelijker weg van allerlei sjarels op de baan die er precies op uit lijken om je zo snel mogelijk van de baan te rijden. (pakt makkelijker op).

Wel dit is zo herkenbaar wat jij daar zegt Frans.  Het was vanaf het ogenblik dat ik dit begon door te hebben, dat ik de indruk had dat ik mijn Guzzi (althans voor wat betreft het vertrekken vanuit stilstand) helemaal in de hand had.   Hij is zo beschaafd dat je vergeet dat er een V2 tussen je benen zit die om wat meer toeren smeekt...   wink
frans
Zeerveelposter
**

« Antwoord #27 Gepost op: Maandag 15 Maart 2010 - 10:27 »

Wat het toerental betreft, de grote man zelf, Theo Lamers heeft ooit gezegd dat je een Guzzi niet boven de 3000 toeren mag laten gaan bij koudstart en niet beneden de 4000 als ie eenmaal warm is.  Dus opletten dat je niet in te lage toeren rijdt.  Guzzi nodigt daar namelijk toe uit wegens zijn soepele en koppelrijke karakter, maar het is nefast voor de aandrijflijn en bij hogere toeren kom je veel makkelijker weg van allerlei sjarels op de baan die er precies op uit lijken om je zo snel mogelijk van de baan te rijden. (pakt makkelijker op).
Als het een nieuwe motor is, moet je natuurlijk wel de inrij-instructies volgen.
Wat die neutraalstand betreft, lijkt mij niet normaal.  Misschien staat het schakelpedaal niet goed (stand, teveel of te weinig speling op de kabel enz), had ik ook ooit met een nieuwe Nevada, toch even de dealer er naar laten kijken als het euvel blijft. Het helpt ook als je de koppeling een klein beetje laten komen tot je voelt dat hij in eerste 'springt' (neem dat maar letterlijk, kan soms een heel klein sprongetje van een paar centimeter vooruit maken, niet aan je hart laten komen).
Alle Guzzi's vertellen veel te snel dat ze benzine nodig hebben, is een onhebbelijkheid waaraan je went.  Als ie natuurlijk bij een volle of halflege tank al staat te flikkeren, dan is er iets met de sensor.  Zeker bij een nieuw model terug de dealer aanspreken.
En natuurlijk héééééél veel succes en plezier met je aankoop.
Pagina's: « 1 2 3 4 »   Omhoog
  Print  

Ga naar: