Dinsdag 07 Februari 2012 - 21:54:43 *
Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.

Login met gebruikersnaam, wachtwoord en sessielengte
Nieuws: Meet & Greet 4 december '11- waar oude leden nieuwe leden ontmoeten, waar globetrotters reisgenoten vinden, waar het goed vertoeven is, de MGCB familiedag bij uitstek.- Guy's Guzzi cafe, schoolstraat 19a Machelen Zulte

Startpagina   Help Zoek Kalender Inloggen Registreren  
Pagina's: 1   Omlaag
  Print  
Auteur Topic: Ardennen-offensief 2010  (gelezen 1139 keer)
0 geregistreerde leden en 1 gast bekijken dit topic.
René
Zeerveelposter
**

« Antwoord #7 Gepost op: Dinsdag 08 Juni 2010 - 23:08:50 »

christiaan, christiaan, christiaan, jonge, jonge, jonge toch, of je wat hebt gemist?
niet te beschrijven wat je gemist hebt, maar zorg er voor dat ge er volgend jaar bij bent
cvcaelen
Vandege Forumwiet

als je je doel hebt bereikt ben je doelloos,...

« Antwoord #6 Gepost op: Dinsdag 08 Juni 2010 - 20:24:30 »

hopelijk tot de volgende keer.

'k zal proberen Smiley

Blijkbaar heb ik toch wat gemist

Christiaan

Als je niet bang meer bent voor de dood
geniet je pas ten volle van het leven.
men in black
Moderator
Meister Poster

« Antwoord #5 Gepost op: Dinsdag 08 Juni 2010 - 16:30:33 »

hier in Sint-Amands een schitterende hemel om te vertrekken en dit blijft tot in Saint-Hubert, waar we weldra bakken op het terrasje van hotel 2G. Diegenen die vanaf half tien vertrokken zijn en deze rit non stop verreden hebben, zullen geen regen gehad hebben. Helaas was het profetariaat bij velen groot, misschien te groot en stopten ze al bij het eerste, weliswaar erg schoon terras, waar ze zijn blijven plakken. Waarschijnlijk hebben er een aantal voortijdig afgehaakt wegens de felle onweders, een aantal zijn volgens mij gestopt in Bastogne en hebben daar de terugreis aangevat. Goed 1/3 heeft de rit zeker afgewerkt omdat ik deze mensen heb zien vertrekken, onderweg ingehaald of tijdens mijn schuilperiode heb zien voorbijrijden en ze heb ontmoet op het eindpunt. 2/3 weet ik niet, nu dat is bij benadering het aantal slachtoffers dat WO II heeft geëist bij het 101 Airborne Division, dus misschien was ik dan qua eerbetoon wel goed bezig maar liever niet natuurlijk.
Nog even en de vierde editie is virtueel klaar, narijden deze zomer en volgend jaar Bang, de vierde alweer, met tussenstops, stempels en eindstempel, grapje hoor, het moet nog leuk blijven.
Ik twijfel ten zeerste of ik nog een papieren RB maak: velen kennen de kunst van dit rijden niet meer, anderen hebben visuele problemen, dus voor hooguit twee/drie personen is al deze arbeid nog moeilijk te verantwoorden en ga ik me beperken tot digitale bestanden.
Sartplaats blijft Saint-Hubert, eindpunt zou wel eens heel anders kunnen zijn, de zondag zal ik behouden gezien het aantal deelnemers deze keer, goed 21 motoren en drie duo's.
Bedankt iedereen en hopelijk tot de volgende keer.

Better be good to me!
Guzzi Vero
Vandege Forumwiet

« Antwoord #4 Gepost op: Dinsdag 08 Juni 2010 - 15:14:24 »

Ikke met volle moed om 06:00 op om me na de vertrouwde pisstop naar het terras te begeven. De Oh zo mooie motordag van gisteren waar het echt zweten geblazen was krijgt echter een jammerlijk vervolg. De huidige vervangers van Armand Pien hadden het echter bij het rechte eind. Hevige onweersbuien vanaf het westen. En wie woont er in de bijna verste uithoek van het NW, juist ja, ikke dus. Hoe mooi het gisteren was, des te lelijker was het nu. De regen zijkte naar beneden met duizenden dikke druppels tezelfdertijd, de laag hangende bewolking belette al het zicht op 7 hoog en het terras, ja dat stond blank van het water. Deju, deju hoor ik Gerard Vermeersch nog mekkeren toen de Kwaremont open lag en neem onbewust dezelfde woorden in de mond. Weliswaar iets krachtiger. Terug de bedstee in dan maar en dromen dat ik erbij was.
« Laatste verandering: Dinsdag 08 Juni 2010 - 17:17:17 door Guzzi Vero » Gelogd
men in black
Moderator
Meister Poster

« Antwoord #3 Gepost op: Dinsdag 08 Juni 2010 - 08:29:12 »

http://picasaweb.google.com/motormuisv11/Ardennen06062010#

zo en nu aan het werk, bedankt Jan Van Rheenen voor de foto's aan het monument. Als anderen ook nog foto's hebben stuur ze naar mij aub dan kan ik ze in het album plaatsen.

Better be good to me!
René
Zeerveelposter
**

« Antwoord #2 Gepost op: Maandag 07 Juni 2010 - 23:58:57 »

De derde uitgave van de Ardennen-rit en terug een voltreffe,het aantal deelnemer bevestigd dit
het gps bestand was perfect een prach van een rit met veel panoramise uitzichten,
en mijn regenpakje? ik heb er van genoten
men in black
Moderator
Meister Poster

« Antwoord #1 Gepost op: Maandag 07 Juni 2010 - 21:19:06 »

06/06/1944      06/06/2010

In de nacht van 5 op 6 juni worden Britse en Amerikaanse parachutisten gedropt om o.a de Pegasus brug te veroveren, kustverdediging uit te schakelen en dan een corridor te verzekeren op de landingsstranden.
Ik vier in de nacht van 5 op 6 juni het huwelijk van twee MGCB-leden, ook mijn nacht is van korte duur, gelukkig in het gezelschap van goede vrienden en friendly fire.
In de vroege ochtend van 6 juni landt de grootste invasiemacht ooit op de met nevel verhulde stranden te Normandië.
Ik probeer in deze vroege ochtend mijn beneveld hoofd te verhelderen met sloten koffie.
Helemaal alleen trek ik naar Saint-Hubert op zoek naar versterking voor het Ardennen-offensief.
Op 18 december neemt het 101 Airborne Division, daar naartoe gebracht met 400 vrachtwagens, zijn positie in, rond Bastogne.
Ik neem plaats op het terras van hotel 2G, rechts van dit hotel een drukbezochte bakker en daarnaast het vroegere hoofdkwartier van de Franse troepen.
Ik bestel een koffie en aanschouw de voorhoede, gebruik makend van de korting die aan de deelnemers van deze rit werd gegeven: Paul met zijn eega op een Breva 1100 en Wouter met een Sport 1200, voorwaar goed gezelschap die een kamer geboekt hebben in dit hotel.
De parachutisten kruipen uit hun schuttersputjes en trachten zich warm te houden, onaangepaste kledij was hun lot, blij dat ze weer een nacht overleefd hadden onder moordend mortier en artillerievuur dat vele slachtoffers maakte, meer door de rondvliegende houtsplinters dan door de granaten zelf.
Mijn versterkingen komen langzaam aan: 2 Griso’s, nog een 1200 Sport, 2x v11, een Stelvio ntx en de klassieke California’s in al hun verschijningen. Met mijn Breva 1200 erbij is de verhouding 50/50 en dat is ooit anders geweest. Tel de vreemde motoren erbij, in oorlog is alles gepermitteerd,  en ik heb een 21 motoren sterke patrouille.
Heerlijk weer, al zeker 17°C om 8u30, iedereen is goed geluimd. De roadbooks en Zumo-bestanden gaan vlot van hand. Eigenwijs als Guzzisten zijn vertrekken ze in een vijftal groepjes. Aangekondigde achterblijvers van de dag zijn Patrice en Gilian, geen nood hun Zumo’s hebben de frontlijn meegekregen tijdens een eerder overleg. De twee Jean’s zijn ook te laat maar ze maken gebruik van de achtergelaten roadbooks en onderweg komen ze we nog tegen. Ze, wie zijn dat dan? Men in Black, Ludo en een Breva 1100, een Califachtige en een Harley. Omdat ze hun roadbookkunsten niet erg vertrouwen vragen ze of ze Men in Black mogen volgen, mogen ja, kunnen?
Aan WP ( waypoint ) 6 zijn we ze al een keer kwijt, dit zal de constante worden gedurende deze dag tot ergens deze constante ongewild wordt verbroken en het contact definitief is verbroken.
Aan WP 17 zitten al een aantal verkenners op een terras, het zal de laatste keer zijn dat ik ze zie die dag.
Aan WP 24 wordt er getankt, FUBAR mijn portefeuille kwijt, Ludo leent met wat geld en na 10 minuten ook mijn portefeuille, hij heeft me daar even laten zweten en dat bij een temperatuur van goed 32 °C volgens de  boordcomputer. Ik had mijn portefeuille laten liggen aan het hotel, bedankt Ludo voor je alertheid.
Enfin, iedereen getankt dan kunnen we de rit verder afrijden, eten dat doe je thuis maar.
Ergens tussen WP 34 en 35 beginnen er toch druppels te vallen, niet erg maar het wordt alsmaar erger, gelukkig komen we een baanfrituur tegen en die hebben we dan even belegerd. Om de beurt wat bestellen, de habitué’s voorrang geven en zo kunnen we langer genieten van bescherming tegen deze luchtaanval en onze beschermende kledij aantrekken. Ondertussen passeren er toch wel enkele deelnemers die gewoon doorrijden, die hebben voor de rit hun voorzorgen genomen en rijden tussens de druppels heen zo lijkt het toch.
Dikke Fubar deze luchtaanval, het hemelwater stroomt met beken langs de weg daar is geen doorkomen aan. Oef een regenpauze, komaan, ons offensief rijdt verder, helaas een schijnbeweging en even later gaan de hemelsluizen weer open, ik zoek naar een binnendoor en raak zo onze volgers kwijt, terugkeren, zoeken, het heeft geen gevolg, ze zijn van de aardbol weggespoeld zo lijkt het toch en Ludo en ik rijden duo verder.
Net nu ik in dit stuk van  de rit de originele wegen heb geplaatst die ze in ’44 ook hebben gevolgd met hun vrachtwagens om de troepen ter plaatse te krijgen. Ach gewoon doorrijden en kijk even later klaart het op en stijgt de  temperatuur weer van 15°C (jaja vijftien) tot goed 21°C en we beleven weer immens plezier en halen zelfs enkele verkenners in.
Ergens tussen WP 58 en 59 komen we het monument tegen ter nagedachtenis van de 101 Airborne Division en houden we even een moment van stilte.
We vervolgen onze weg en via sluipwegen komen we Bastogne “binnen” en begroeten daar de laatste tank van de dag. Het krioelt er van de mensen en we vervolgen onze weg naar Saint-Hubert en worden nog eens getrakteerd op een waterluchtaanval. Dit zal niet de laatste zijn die dag maar oh wat heb ik weer een deugd gehad van deze rit.
Wie dit Ardennen-offensief overleefd heeft weet ik momenteel niet. Ludo zeker, ook al is hij met een gebroken rempedaal vertrokken en dat is weer een anekdote apart. Ook teruggezien de twee Jean’s, Patrice met eega en Gillian, Paul en zijn eega en natuurlijk de globetrotter van onze club, René vergezeld door Ivo en Jan. Wat is er met de rest gebeurd?Huh  Ik zou het niet weten, zijn ze verloren gereden, zijn ze verrast door de luchtaanval voorspeld door Frank en echt wel hevig daar in de Ardennen, hebben ze onderweg afgehaakt en/of was het roadbook onduidelijk, heeft de digitale kaart het laten afweten? Hebben ze zich te lang verscholen voor de regen of hebben ze te lang genoten van de zon toen deze goed haar best deed? De geschiedenis zal het ons leren.

« Laatste verandering: Dinsdag 08 Juni 2010 - 08:33:23 door men in black » Gelogd

Better be good to me!
men in black
Moderator
Meister Poster

« Gepost op: Woensdag 26 Mei 2010 - 07:53:44 »

Heren en dames,

op 06 juni is het weer zover, de derde editie van deze Ardennen-rit.
Vertrek nog steeds aan Hotel 2G te Saint-Hubert.
Dit staat natuurlijk al op onze website en is al gepubliceerd in Il Giornale.
Nu gisteren een mailtje gekregen van dit hotel 2G: MGCB-leden krijgen dat weekend een korting op de kamer.

Als jullie eventueel dit weekend boeken in dit hotel, dan krijgen jullie, na reservatie en vermelding MGCB, een korting.
De kamer, inclusief ontbijt, kost jullie dan € 65 in plaats van € 74.
Wees op tijd en duidelijk, reserveren en MGCB vermelden.
Geen dank, veel plezier gewenst!

Better be good to me!
Pagina's: 1   Omhoog
  Print  

Ga naar: