Guzzi Forum van de MGCB

Log in of registreer jezelf.

Login met gebruikersnaam, wachtwoord en sessielengte
Geavanceerd zoeken  

Nieuws:

winterrit zondag17 februari

Pagina's: [1]   Omlaag

Auteur Topic: Wie is Night Rider?  (gelezen 8085 keer)

Aladin

• Global Moderator
  • Meister Poster
Re:Wie is Night Rider?
« Reactie #15 Gepost op: maandag 05 juli 2010 - 21:04:55 »

Bedankt Jan want kende die benaming geheel niet.

Ja op zo'n sportfiets wil je wel "gaan met die banaan"

Janguz

• Administrator
  • Meister Poster
« Reactie #14 Gepost op: zaterdag 03 juli 2010 - 21:38:10 »

voor diegene die geen vallende ster kenne, daar is Q-music voor het eerst mee op de proppen gekomen, een goedgekozen benaming, want toen ze er mee uitpakten mocht eigenlijk niet op de radio vermeld worden waar flitscamera's staan.
de heren Deckers & Ornelis waren de kwajongens van dienst.....
Alweer JanGuz

night rider

• Vandege Forumwiet
« Reactie #13 Gepost op: zaterdag 03 juli 2010 - 17:00:22 »

net gepoetst zeker :-)

Moest hem enkel nog droog zemen, viel het op? :-)

vooruit, laat de Lemans maar goed gaan!

Ssst, vorig weekend spijtig genoeg al men eerste vallende ster gezien. :-(
1998 Yamaha Diversion XJ600S
2001 Moto Guzzi V11 Le Mans
2013 Moto Guzzi Stelvio NTX

men in black

• Moderator
  • Meister Poster
« Reactie #12 Gepost op: zaterdag 03 juli 2010 - 05:36:01 »

net gepoetst zeker :-)
en je kan er blijkbaar nog zijtassen aanhangen?
vooruit, laat de Lemans maar goed gaan!
Constat deos ubique esse!

night rider

• Vandege Forumwiet
« Reactie #11 Gepost op: vrijdag 02 juli 2010 - 17:23:17 »

Pics!

(ja, ik heb het "wat heb je vandaag gedaan topic gelezen ;-))

Janguz

• Administrator
  • Meister Poster
« Reactie #10 Gepost op: maandag 28 juni 2010 - 18:26:33 »

Het is beter dat je foto's linkt die je bijv. ergens op een server zoals picasa hebt staan
Alweer JanGuz

night rider

• Vandege Forumwiet
« Reactie #9 Gepost op: maandag 28 juni 2010 - 13:37:39 »

Hmm, wou hier net ff wat foto's posten, maar "de uploadmap is vol" :-)

Aladin

• Global Moderator
  • Meister Poster
« Reactie #8 Gepost op: woensdag 23 juni 2010 - 18:13:53 »

Owh ik weet het wel hoor.
Kan het alleen niet zo goed beschrijven als zou moeten.
Ieder woord zou er weer te kort aan doen waarschijnlijk.

Maar tzijn zeer zeker NIET de vibraties onder het rijden, dat kom ik namelijk dan weer tegen bij een andere Guzzi zonder stuureinddempers.

big twin

• Global Moderator
  • Meister Poster
« Reactie #7 Gepost op: maandag 21 juni 2010 - 23:40:13 »

blijf lachen wat je ook doet

frans

• Vandege Forumwiet
« Reactie #6 Gepost op: maandag 21 juni 2010 - 10:45:34 »

freerider

• Gast
« Reactie #5 Gepost op: zondag 20 juni 2010 - 12:34:35 »

welkom in het kleine clubje van Guzzi rijders,want dat zijn er niet zoveel denk ik (in vergelijking met andere merken)
ik heb al wat jaartjes en enkele motors achter mij gelaten,en wat mij betreft was men eerste kennismaking met de Guzzi ook liefde op't eerste gezicht.
maar in alle eerlijkheid denk ik dat we dat bij elke aankoop van een motor hebben,volgens mij een combinatie van periode van ons leven en de doelstelling (beschikbare budget)
elke keer we na een zoektocht van een tweewieler tot een aankoop komen denken we, ja deze zit me lekker.
maar toen ik 1 1/2 jaar geleden een testrit deed met de 1200SPORT had ik ook direct het gevoel van, ja dit is echt motorrijden,het schudden en trillen van een echte motor tussen de benen.
in ieder geval veel geluk en plezier gewenst met je tweewieler ;-)

men in black

• Moderator
  • Meister Poster
« Reactie #4 Gepost op: zaterdag 19 juni 2010 - 15:56:35 »

doet ons toch weer deugd om het nog eens te horen/lezen van een "nieuweling" welke kleurstelling? welke uitlaten hangen eraan? Heb zelf eerder een v11lemans gehad, zie ook pics van me op FB.
Constat deos ubique esse!

night rider

• Vandege Forumwiet
« Reactie #3 Gepost op: zaterdag 19 juni 2010 - 14:11:38 »

Haha, pics komen nog! :-)

Geen slecht woord over de Diversion, was een zeer aangename motor om mee te rijden. Ik denk echter niet dat hem ga missen (heb er dan ook maar 1.5 jaar op gereden, geen 14 *gasp*). Heb nu al enkele kilometers met de Guzzi gereden en alles voelt zoveel beter aan: het frame, de afvering, het geluid!, het lekkere koppel. Zogenaamde negatieve punten zoals cardanreacties en kantelmoment van de motor dragen juist bij tot de rijervaring vind ik. Gewoon het starten alleen al en het schuddend tot leven komen van de motor is genoeg om elke keer een brede grijns op mijn gezicht te tonen :-) Maar dat is waarschijnlijk "old news" voor de Guzzi rijders hier. :-)

cvcaelen

• Meister Poster
  • na je 50ste hoef je niet meer volwassen te worden!
« Reactie #2 Gepost op: donderdag 17 juni 2010 - 19:22:34 »

Van harte proficiat met je aankoop
en
welkom :)

hier gaat-ie weer:

:)

Zelf heb ik ook 14 jaar met een Divvie XJ600S gereden
en het was afkicken toen ik overstapte op de kleine V7.

vele veilige kilometers gewenst
en tot op een of ander treffen.

Christiaan
Plan for the worst,
hope for the best
and
take what you can get

night rider

• Vandege Forumwiet
Wie is Night Rider?
« Reactie #1 Gepost op: donderdag 17 juni 2010 - 17:42:41 »

Sinds deze week trotse eigenaar van een Moto Guzzi V11 Le Mans daarom dacht ik dat het wel eens leuk zou zijn mij even voor te stellen aan andere Guzzi enthousiastelingen.

Even mijn motorgeschiedenis... het kriebelde al een tijdje maar toen ik twee jaar geleden op tram 3 gestapt ben begon het toch meer en meer in men hoofd te
spelen om men motorrijbewijs te halen. Het begon tot me door te dringen dat ik niet eeuwig tijdens de vakantie met tent en slaapzak op men rug zou blijven
rondtrekken. Daarbij lonkte het idee om bepakt en gezak al rijdend de wijde wereld te verkennen meer en meer. Toen ik dan half jaar later een oude BMW R65 tekoop zag staan was de kogel pas echt door de kerk. Deze was echt boven mijn budget, want ik zocht een cheap-ass motorfiets waar ik een jaar of twee onbezorgd mee
kon rijden (ervan uitgaande dat ik toch eens onderuit zou gaan, wat trouwens *gelukkig* nog niet gebeurt is).

Uitendelijk ben ik voor een Yamaha XJ600 "Diversion" gegaan wegens: goedkoop, betrouwbaar en zwart :-). Van toen af aan is motorrijden meer en meer men leven gaan bepalen. En werd mijn wagen gedegradeerd tot gemotoriseerd winkelkarretje. Ik heb er met plezier anderhalf jaar en 15.000 km door regen en wind mee gereden.
Maar toch wringde het, er waren toch een aantal minpuntjes. De te slape ophanging, iets te weinig punch in de motor, mankementjes hier en daar...
Ik zocht toch naar een ietsje "meer" in een fiets...

Nu, ik heb het zo niet voor moderne motorfietsen. Voor mij is een motorfiets zoals het woord: een motor-fiets, een frame met motor (liefst luchtgekoeld), met daaraan een stuur, een stel wielen en een zadel.

Men zoektoch was gestart naar de "ideale" motor: het moest ene zijn die mij overal brengt, door weer en wind. En alhoewel toch vooral dient om mee te rijden ben ik toch niet vies van wat sleutelwerk, dus betrouwbaar en eventueel eenvoudig zelf te onderhouden.
Daarbij moet hij geschikt zijn voor dagenlijks woon-werk verkeer, incl. binnenstad als lange(re)-afstandsreizen. En als dat nog niet genoeg is mag hij toch een ietsje sportief zijn zonder daarbij constant te hoeven laagvliegen. Onmogelijk? misschien :-)

Mijn oog viel - dankzij tip van mijn beste kameraad - op de V11 Le Mans en het was bijna liefde op het eerste gezicht. Wat zeggen ze nu weer? Je kiest geen motor-
fiets, de motorfiets kiest u? Sinds deze winter ben ik dan ook op zoek gegaan naar een goeie tweedehands V11 Le Mans voor een zachte prijs en die heb ik dan deze week gevonden.

De testrit was een ware belevenis. Ik had een beetje schrik dat deze 40kg zwaardere motor mij niet zou bevallen en de zithouding iets te sportief zou zijn. De motor zat echter als gegoten en hoewel de eerste twee straten nogal onwennig waren (hij heeft dan ook een totaal ander karakter als mijn Divke) begon ik steeds meer en meer te genieten. Ik ben uiteindelijk met een brede grijns terug gekeerd en was voor geen nuchtere argumenten meer vatbaar! :-/
Nog gauw geprobeert men enthousiasme in te tomen om nog wat te proberen onderhandelen voor de prijs (denk niet dan het goed gelukt is), verkoopscontract getekend en voorschot betaald!

Vanavond rij ik ermee naar huis!

PS: de nickname heb ik gekozen omdat ik het af en toe leuk vind 's nachts een toertje te gaan rijden. Gewoon omwille van de rust en de stilte... (en omdat mijn voornaam al gekozen was :-))
Pagina's: [1]   Omhoog