Guzzi Forum van de MGCB

Log in of registreer jezelf.

Login met gebruikersnaam, wachtwoord en sessielengte
Geavanceerd zoeken  

Nieuws:

winterrit zondag17 februari

Pagina's: [1]   Omlaag

Auteur Topic: v7  (gelezen 6184 keer)

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

night rider

  • Vandege Forumwiet
  • ***
  • Karma: 2
  • Offline Offline
  • Berichten: 271
Re:v7
« Reactie #8 Gepost op: zaterdag 10 juli 2010 - 19:54:47 »

Ik vind de koffers zeer mooi bij die v7.

En die olie-temp meter, die moet ik ook gewoon hebben. :-)
Heb hem al gevonden trouwens: geschikt voor v11 California, zal wel op mijn blok passen ook dan zeker?

http://www.mgcycle.com/product_info.php?products_id=1937

Wel niet goedkoop!
« Laatst bewerkt op: zaterdag 10 juli 2010 - 20:02:15 door night rider »
Gelogd
1998 Yamaha Diversion XJ600S
2001 Moto Guzzi V11 Le Mans
2013 Moto Guzzi Stelvio NTX

Aladin

  • Global Moderator
  • Meister Poster
  • *****
  • Karma: 5
  • Offline Offline
  • Berichten: 1.106
Re:v7
« Reactie #7 Gepost op: zaterdag 10 juli 2010 - 17:05:44 »

Goed bewaren voor tgeval Jan weer voorjaarskriebels krijgt.

rWas weer ;euk even terug te lezen overigens.
Mooi schermpje ook. Voor de V50 wens ik me nog een scherm.

Gelogd

men in black

  • Moderator
  • Meister Poster
  • *****
  • Karma: 11
  • Offline Offline
  • Berichten: 1.069
Re:v7
« Reactie #6 Gepost op: vrijdag 09 juli 2010 - 22:58:25 »

en nog met updates, dus goed gedaan C
Gelogd
Constat deos ubique esse!

big twin

  • Global Moderator
  • Meister Poster
  • *****
  • Karma: 13
  • Offline Offline
  • Berichten: 725
Re:v7
« Reactie #5 Gepost op: vrijdag 09 juli 2010 - 22:30:04 »

Zo zie je maar wie wat bewaard ....
Gelogd
blijf lachen wat je ook doet

cvcaelen

  • Meister Poster
  • ****
  • Karma: 7
  • Offline Offline
  • Berichten: 603
  • na je 50ste hoef je niet meer volwassen te worden!
Re:v7
« Reactie #4 Gepost op: vrijdag 09 juli 2010 - 09:37:40 »

Moto Guzzi V7Classic:

Op het wereldwijde web kwam ik de kleine V7 tegen toen de eerste foto's en verslagen van het Eicma begonnen door te sijpelen.
Mijn vervoermiddel toen was een Yam.Diversion XJ600S van het gezegende jaar '94, met 75.000Km op de teller.
Op plaatsen waar ik het niet graag zag begon die olie te lekken (voetpakking), op zich zeker repareerbaar,
maar het was na 14 jaar in mijn gedachten toch tijd voor iets anders.
En aangezien de Diversion voor sommige onderhoudswerken reeds bij een Guzzi-dealer in behandeling was, was de keuze eigenlijk snel gemaakt



Het was liefde op't eerste gezicht:



De moto, slechte karakters, de moto!!!

De V7Classic kon ik pas in Maart 2008 bestellen, wat ik dan ook deed,
proefrijden?
Een Breva750, moest als stand-in dienst doen, en het motorkarakter stond me direkt aan!
Na de bestelbon te hebben ondertekend zat er niks anders op dan te wachten
te wachten
en nog langer te wachten.
Schijnt iets Italiaans te zijn

Aan het wachten komt zowiezo ooit een eind,
en toen werd ie geleverd:



En ik kon me in Juni 2008 de trotse eigenaar noemen:




De meegekochte steunen bleken dan toch niet te passen, zodat ik toch zelf steunen mocht maken:



En na een tijdje begonnen er zich scheuren te vormen waar de montagepunten waren,
zodoende moest ik wel extra verstevigingen voorzien:



En wat zegt dat ding:
gewoon gebruik, op de langen afstand: rond de 80?C
Goed doorgassen (alsof de duivel je op de hielen zit,...): 100?C
Lange rit op de autostrade tegen 120-140Km/h: 120-130?C



Ook moest er een nieuwe aanslag gefabriceerd worden:





Accessoires die ik zelf in mekaar knutselde & veranderingen:

*Een van de eerste dingen die ik deed was de beide claxons van de zijkant naar de voorkant verhuizen, net onder het licht:



Volgens mij ziet het er niet alleen beter uit, als je voor de moto staat klinken ze luider,
plus
als de luchtfilter moet vervangen worden zitten de claxons niet meer in de weg

*Om iet of wat zicht te hebben op de toestand van de batterij maakte ik een batterijconditiemeter, eigenlijk sloopte ik een bestaande meter die voor in de wagen was geschikt, tot ie op de moto paste :)



*Toen ik voor m'n eerste Primavera een roadbook-houder nodig had, maakte ik er simpelweg zelf ene



Valt er nog iets te wensen?
Jawel:





Voor mij persoonlijk is de Norge te groot,
ik kan dan wel met beide voetjes plat op de grond,
maar ik ben een kleine-moto-man.
Geen slecht woord over de Norge, het was een perfekte vervanger.

Alhoewel, groot en groot is twee,
subjectief dus:
enkel ter vergelijking: de "kleine" V7 met haar moeder: de "grote" V7



*het uiterlijk: draai en keer het zoals je wil: het is een mooie motorfiets. Punt.
*Het geluid dat uit de dempers komt is toch wel als muziek zekers, per slot van rekening zijn het Lafranconi's, nietwaar?
Het trof me hoe "vlak" en stiller het geluid van een nieuwe V7Classic is. Het is alsof de uitlaten open komen na een aantal kilometers.
*Het is een makkelijk te onderhouden motorfiets, niet zoals eerdere modellen waar je de moto half moet afbreken om bijvoorbeeld bij het luchtfilter te komen,...
*De meegeleverde gereedschapsset is volledig EN bruikbaar!

Wat ik niet leuk vind aan de V7Classic:

*dat idiote benzinelichtje: na zo'n 210Km flikkert het bij afremmen plots aan. Bij versnellen gaat het weer uit. Bij remmen terug,... enzoverder enzovoorts. Tot het voorgoed "aan" blijft maar dan is het echt tijd om te tanken,
hoog tijd.
*De benzinetank is me iets te klein, 15liters, het hadden er 17 mogen zijn zoals in alle brochures/websites/magazines te lezen staat.
Het zijn er echter maar 15!!!
*En de tank is van plastiek, dus , vergeet het als je een magnetische tanktas hebt, het moet er ene zijn met riempjes.



Het voordeel van riempjes aan de andere kant is dat je je tanktas ergens anders kwijt kan op de moto:



En voor hen die nu nog twijfelen over hoe ik denk over de Kleine V7:
Het is een geweldige motorfiets!!!
Ik heb me mijn aankoop nog geen seconde beklaagd.

en nu nog wat kijkvoer:



honey, I shrunk the bike :)




Primavera 2010:






bekende gezichten???



Christiaan

edit: vlug 738 copies en/of back-ups genomen voor als de kuisploeg nog eens passeert :)
« Laatst bewerkt op: vrijdag 09 juli 2010 - 11:38:53 door cvcaelen »
Gelogd
Plan for the worst,
hope for the best
and
take what you can get

men in black

  • Moderator
  • Meister Poster
  • *****
  • Karma: 11
  • Offline Offline
  • Berichten: 1.069
Re:v7
« Reactie #3 Gepost op: vrijdag 09 juli 2010 - 07:41:47 »

geen geheugenverlies wel gegevensverlies hier, dus als het nog eens even kan :-) bedankt!
Gelogd
Constat deos ubique esse!

cvcaelen

  • Meister Poster
  • ****
  • Karma: 7
  • Offline Offline
  • Berichten: 603
  • na je 50ste hoef je niet meer volwassen te worden!
Re:v7
« Reactie #2 Gepost op: vrijdag 09 juli 2010 - 07:37:12 »

hoe rijden ze, waar vind je ze, waarom wil je ze, hoe behandel je ze, wat zijn de minpunten, waar vind je de pluspunten? heb je je v7 gepimpt?

ik kan mis zijn,
na 47 jaar laat mijn geheugen mij soms in de steek,
maar heb ik hier ooit eens geen rijdersverslag geschreven over de kleine V7?



Christiaan
Gelogd
Plan for the worst,
hope for the best
and
take what you can get

men in black

  • Moderator
  • Meister Poster
  • *****
  • Karma: 11
  • Offline Offline
  • Berichten: 1.069
v7
« Reactie #1 Gepost op: donderdag 08 juli 2010 - 18:14:53 »

hoe rijden ze, waar vind je ze, waarom wil je ze, hoe behandel je ze, wat zijn de minpunten, waar vind je de pluspunten? heb je je v7 gepimpt?
Gelogd
Constat deos ubique esse!
Pagina's: [1]   Omhoog