Guzzi Forum van de MGCB

Log in of registreer jezelf.

Login met gebruikersnaam, wachtwoord en sessielengte
Geavanceerd zoeken  

Nieuws:

winterrit zondag17 februari

Pagina's: [1]   Omlaag

Auteur Topic: probleem met gelijkvormigheidsattest invoer guzzi van nederland naar Belgien  (gelezen 13521 keer)

Doumen Eric

• Gast
Re:probleem met gelijkvormigheidsattest invoer guzzi van nederland naar Belgien
« Reactie #14 Gepost op: zondag 14 november 2010 - 13:38:25 »

Beste,

Hierbij een link naar dienst homologatie motoren binnen de europese unie.

http://www.mobilit.fgov.be/data/div/immoton.pdf

@thlon

• Gast
« Reactie #13 Gepost op: zaterdag 13 november 2010 - 21:10:38 »

floris

• Gast
« Reactie #12 Gepost op: zondag 25 juli 2010 - 11:26:25 »

hallo Eric,

dat is inderdaad wel heel goed.
Zo zie je maar weer, vele wegen leiden naar Rome. Al lijkt mij de jouwe een stuk korter :-)
Succes.
floris

Doumen Eric

• Gast
« Reactie #11 Gepost op: zondag 25 juli 2010 - 00:22:29 »

Dag Floris,

Ben naar de lokale politie gegaan om een attest te vragen voor het niet in het bezit zijn van het gelijkvormigheidsattest van mijn aangekochte Guzzi.Maar tervergeefs, moest maar contact opnemen met de vorige eigenaar.Deze moest maar zorgen voor zo'n papiertje.Ben naar een guzzi dealer gegaan en mijn probleem uitgelegt.Deze vertelde dat dat helemaal geen probleem was om een copie v/h gelijkvormigheids - COC attest te bekomen van de uitvoerder van Moto Guzzi.Je kunt deze aanvragen op de site van Aprilia waar Moto Guzzi ook is ondergebracht. http://www.aprilia.com/ je gaat naar Customer Service - Custumer Care - Booklets daar kun je verschillende documenten aanvragen.Je vult dan de nodige gegevens in, je druk deze pagina af en faxt deze door naar het nummer 0039415897412 (Italie).Je maakt dan een buitenlandse overschrijving van 20 euro adres staat vermeldt en binnen een aantal dagen ontvang je het COC attest.Je moet het maar weten.

Groetjes,

Eric

floris

• Gast
« Reactie #10 Gepost op: vrijdag 23 juli 2010 - 10:55:19 »

hallo Eric,

omdat ik na het opsturen van documenten lange tijd niets hoorde van de Div heb met de infokiosk gebeld, ik werd toen met iemand door verbonden, gek genoeg is mij dat later niet meer gelukt. Het lijkt als of ze die keuze uit het menu verwijdert hebben.
Maar goed die meneer heeft me uitgelegd dat ik een attest nodig had van de belgische politie. De agent hier in belgie vond dat best vreemd en moest eerst een telefoontje pleegen voordat he een attest wilde opmaken.
 Kijk maar wat je ermee doet, die meneer gaf me ook een tip om even een briefje bij te doen met je gegevens en wat je wilde enzo.

adres: directoraat-generaal mobiliteit en verkeersveiligheid
         dienst voertuigen
         afdeling homologatie
         vooruitgangstraat 56
         lokaal 2A06
         1210 Brussel

met geld overmaken zou ik gewoon wachten omdat er op de betalingsuitnodiging eenmededeling staat die aan jou dossier gekoppelt is, gaat volgens mij sneller als dat zij moeten uitzoeken of je het bedrag wel hebt overgemaakt.

BE6679200601050
bic: PCHQBEBB

groeten

Doumen Eric

• Gast
« Reactie #9 Gepost op: donderdag 22 juli 2010 - 22:15:19 »

Floris,

Heb je soms het adres nog van dienst homologatie van div.Eventueel rekeningnr zou ook fijn zijn zodat ik het bedrag tergelijkertijd kan overmaken.

Groetjes,

Doumen Eric

• Gast
« Reactie #8 Gepost op: donderdag 22 juli 2010 - 21:53:13 »

Dag Floris,Vero,

Bedankt voor jullie behulpzaamheid,

Ben naar mijn verzekeringsagent geweest, deze heeft ingelocht op de site van Div.Kwam een melding dat alle papieren terug naar afzender zijn gestuurd.Vanaf het moment dat ik deze ontvang vraag ik een validatie aan v/h nederlands overschrijvingsattest zoals het in de topic van floris beschreven staat.

ps: floris, is dit echt nodig een attest aanvragen bij de lokale politie ?           

Mvg,

Eric

floris

• Gast
« Reactie #7 Gepost op: donderdag 22 juli 2010 - 11:28:18 »

hallo Eric,

heb net hetzelfde achter de rug, heb alleen gisteren mijn plaat al binnen:-)

In nederland is het zo dat het gelijkvormigheidsattest bij de eerste inschrijving en het toekennen van de nummerplaat het attest ingenomen wordt door de RDW. De nummerplaat blijft vervolgens het hele "leven" aan de moto gekoppelt.

Als het goed is heb je het ned kentekenbewijs 1 en 2 inhanden, vier groene papiertjes.

Bij mij was het zelfde probleem met het PVG nummer. Die vind je niet op de nederlandse papieren en moet je aanvragen. Ik heb dit bij de homologatie dienst van de Div gedaan. Een aangetekende brief met kopie van het roze formulier met douane en verzekerings zegel en al, kopies van nederlandse kentekenbewijzen een attest van de belgische politie dat ik het gelijkvormigheidsattest niet meer in bezit heb.
Een week later kreeg ik een verzoek tot betaling van 65,- in de bus. Geld overgeboekt en een week later had ik een "validatieattest van een gelijkvormigheidsattest of een buitenlands inschrijvingsbewijs" mooi met stempel enzo. Daar zat een groen stickertje bij, die plak je vervolgens op het roze formulier,in vak Y dacht ik. Het PVG nummer was bij mij A/20249.
Vervolgens het roze formulier, een kopie van het validatieattest, originele kenteken bewijzen in een aangetekende brief teruggestuurd.( kopietjes voor jezelf maken)Een week later kenteken in de bus.
De hele operatie heeft me twee maanden gekost.
Hoop dat je er iets aan hebt.
 floris
« Laatst bewerkt op: donderdag 22 juli 2010 - 11:38:12 door floris »

Guzzi Vero

• Vandege Forumwiet
« Reactie #6 Gepost op: woensdag 21 juli 2010 - 00:38:52 »

Eric,
Aangezien het een ingevoerde motor beteft uit de EU moet je NL gelijkvormigheidsattest volstaan.

felixguzzi

• Gast
« Reactie #5 Gepost op: dinsdag 20 juli 2010 - 21:05:54 »

Zoals het laat aanhoren heb je wel degelijk een gelijkvormigheidsattest, Op de oude exemplaren stond er niet zoveel op vermeld maar op de nieuwe, ik heb een Norge van nog geen jaar oud, staat er heel wat vermeld.
Dit gaat van afmetingen tot het aantal Db.
Als je niet zeker bent kan je nog altijd contact opnemen met de importeur.

Groetjes.

Doumen Eric

• Gast
« Reactie #4 Gepost op: dinsdag 20 juli 2010 - 19:25:59 »

Hallo Vero en felixGuzzi ,

Bedankt voor jullie reactie,
Ik veronderstel dat ik een nederlands gelijkvormigheidsattest heb, er staan gegevens vermeldt zoals chassisnr - cilinderinhoud-aantal kw enz.
Is dit het attest dat ik tesamen met deel 1en2 v/h kentekenbewijs moet opsturen naar D.I.V ter validatie voor het bekomen v/h Belgisch gelijkvormigheidsattest??

Guzzi Vero

• Vandege Forumwiet
« Reactie #3 Gepost op: dinsdag 20 juli 2010 - 00:37:00 »

Nieuwe Guzzi, oude Guzzi?

Indienoude dien je de uitvoerpapieren van de RDW er ook bij te hebben. Deze scannen of COPIES er van opsturen naar de DIV met vermelding van de laatste 4 cijfers van het chassis. Dit ook vermelden op je betaling aan de DIV als referentie. die zullen je dan een apart PVG stickertje toesturen.

Jammer maar de DIV geeft hun PVG nummers per merk en model niet vrij. Wel een gelijkvormigheidsattest aanvragen bij de dealer of de invoerder of bij MG zelf.

felixguzzi

• Gast
« Reactie #2 Gepost op: maandag 19 juli 2010 - 23:26:50 »

Dit zou normaliter via de importeur moeten gaan, dus via Tricolore.

Doumen Eric

• Gast
probleem met gelijkvormigheidsattest invoer guzzi van nederland naar Belgien
« Reactie #1 Gepost op: maandag 19 juli 2010 - 16:33:26 »

Hallo,
Heb een guzzi aangekocht in Nederland.Ben met alle papieren naar de douane gegaan en heb daarbij het roze attest ontvangen.Met dit attest ben ik naar mijn verzekeringsagent gegaan.Voorlopige groene kaart toegewezen gekregen.Na 3 weken nog geen papieren ontvangen.Contact opgenomen met verzekering, na enig bellen kwamen zij tot de conclusie dat er geen PVG nr was vermeldt op het roze formulier.Agent nam contact op met D.I.V waar deze kreeg te horen dat de betreffende PVG nr op het gelijkvormigheidsattest staat.
Wie kan mij raad geven hoe ik aan dat attest kan komen.

Mvg,

Eric
Pagina's: [1]   Omhoog