Guzzi Forum van de MGCB

Log in of registreer jezelf.

Login met gebruikersnaam, wachtwoord en sessielengte
Geavanceerd zoeken  

Nieuws:

winterrit zondag17 februari

Pagina's: [1]   Omlaag

Auteur Topic: Jackal/ Stone  (gelezen 6970 keer)

night rider

• Vandege Forumwiet
Re:Jackal/ Stone
« Reactie #15 Gepost op: woensdag 13 oktober 2010 - 18:14:03 »

Ik zoek voort en misschien vind ik wel....

Waarschijnlijk, succes met je zoektocht
1998 Yamaha Diversion XJ600S
2001 Moto Guzzi V11 Le Mans
2013 Moto Guzzi Stelvio NTX

Aladin

• Global Moderator
  • Meister Poster
« Reactie #14 Gepost op: woensdag 13 oktober 2010 - 17:23:03 »

Wimper-Guuuzzz

« Reactie #13 Gepost op: dinsdag 12 oktober 2010 - 23:37:03 »

Er zijn al wat motoren de revue gepasseerd. Onlangs heb ik dan toch een Aprilia Scarabeo 500cc scooter gekocht. Leuk, snel maar ondanks dat het perfect zou moeten rijden bleef ik wel met een scooter rijden. De kracht van 500cc in een scooter is veel. Een Burgman, Silverwing e.a. zijn motoren die gebouwd zijn naar het model van een scooter maar dragen het motorblok in een frame in tegenstelling tot de 500cc die ik had waarbij het motorblok mee op de swingarm verwerkt zat. Onder de 100km/u vlot te berijden maar daarboven werd de voorkant erg licht en zwabberde hij dat het een lieve lust was. 140 kon het blok makkelijk aan als je deze snelheid wou cruisen maar het frame dus duidelijk niet naar mijn gevoel.

Ondertussen heb ik hem weer verkocht.

Een Japppp kopen is geen slechte zaak en getuige het aantal Honda's dat ik al gehad heb kan ik het alleen maar beamen. Je stapt er op en je hebt het gevoel nooit wat anders gehad te hebben maar dat steriele begint snel te vervelen. De VFR800 die ik heb gehad bijv was zo steriel, 180 met duo een nachtelijke rit afhaspelen en de motor spinde rond als een turbine. Zo makkelijk ging het allemaal. Aan het blok zelf kwam niets aan maar zoals ik zei mis je karakter.

Wat ik in een motor zoek is het verlengde van mijn persoonlijkheid en dat is geen simpele opgave. Ducati, Triumph, BMW, Vespa, Yamaha, Aprilia, Suzuki, Ducati, Honda. Allemaal zijn ze de mijne geweest en er zaten een paar heel goede moo's tussen maar de klik heb ik niet meer gevonden.

Als jaren ben ik een guzzi fan.

Ik zoek voort en misschien vind ik wel....

;-)

armatrading

« Reactie #12 Gepost op: zondag 29 augustus 2010 - 00:24:16 »

, misschien toch beter eens tussen de Jappen zoeken.  Lichter, soepeler en vooral goedkoper. Niet kwalijk nemen ajb, is gewoon mijn gevoel.

men in black

• Moderator
  • Meister Poster
« Reactie #11 Gepost op: zaterdag 28 augustus 2010 - 20:56:02 »

Constat deos ubique esse!

Janguz

• Administrator
  • Meister Poster
« Reactie #10 Gepost op: zaterdag 28 augustus 2010 - 16:58:16 »

Ik rij met een cal 1100i, zo erg zal het wel niet zijn met de koppeling, zelfs vrouwen rijden ermee, en inderdaad, dat heeft onderhoud nodig, de kabel in de gaine heeft smering nodig, en eens reinigingsproduct doorspuiten gaat ook, scheel ook een pak hoor.
Alweer JanGuz

night rider

• Vandege Forumwiet
« Reactie #9 Gepost op: zaterdag 28 augustus 2010 - 13:48:57 »

Ik heb het gevoel dat je eisen een beetje hoog liggen voor een Guzzi.

Ik zou het eerder verwoorden als "de verkeerde eisen stellen aan een Guzzi" ;-)

frans

• Vandege Forumwiet
« Reactie #8 Gepost op: zaterdag 28 augustus 2010 - 12:48:28 »

En ook een beetje een keuze maken wat je eigenlijk wilt.  Je bent toch die man die nog naar de Nevada van mijn zoon is komen kijken?   Staat nog altijd te koop, voor 275O euro.  Maar je vond de koppeling te zwaar.  Gewoon een nieuwe kabel steken of invetten in de kous, kost 2 keer niks en je hebt een prima Guzzi voor minder dan 3000 euro met nog geen 15 mille op de teller.  Anderzijds, je twijfelt tussen een Nevada, een Stone en een V11?  Nog geen klein verschil.
Ik heb het gevoel dat je eisen een beetje hoog liggen voor een Guzzi, misschien toch beter eens tussen de Jappen zoeken.  Lichter, soepeler en vooral goedkoper. Niet kwalijk nemen ajb, is gewoon mijn gevoel.
« Laatst bewerkt op: zaterdag 28 augustus 2010 - 12:50:01 door frans »

night rider

• Vandege Forumwiet
« Reactie #7 Gepost op: woensdag 25 augustus 2010 - 16:06:20 »

Eerlijk gezegd denk ik dat je niet zo gauw een Jackal/Stone gaat vinden aan 4000 EUR incl. kofferset en hetzelfde (weinige) aantal kilometers. Tijdens mijn zoektocht naar een V11 Lemans heb ik toch gemerkt dat Guzzi's toch nog redelijk prijzig blijven op de tweedehands markt in tegenstelling tot hun Japanse tegenhangers. Indien 4000 EUR uw budget is: plaats een bod. Misschien dat de verkoper achteraf toch nog contact opneemt indien hij merkt dat hij hem niet snel verkocht krijgt. (Zo heb ik mijn V11 Lemans nog aan 1000 EUR onder de vraagprijs gekregen.)
In verband met de te zware koppelingshendel: doe een proefritje, maar maak je maar geen zorgen: dat went. Je leert gewoon wat sneller de neutral opzoeken aan stoplichten ;-).
(My two cents)

frans

• Vandege Forumwiet
« Reactie #6 Gepost op: woensdag 25 augustus 2010 - 12:41:27 »

Ik geloof dat je al een tijd op zoek bent naar een 2de hands Guzzi.  En blijkbaar blijft het koppelingshendel een probleem.  Misschien toch eens overwegen om een model te zoeken met een hydraulische hendel.  Is de Bellagio geen optie?  Moderner en sportiever dan de Jackal en toch redelijk 'basic'.  Zal dan natuurlijk wel niet te krijgen zijn voor 4000 euro.  Of anders een ouder type Guzzi kopen en eventueel een hydraulische hendel laten steken? Meen ooit gelezen te hebben dat dit voor zo'n, 25O euro moet kunnen of anders 2de hands zoeken. Wie weet daar meer over?

Wimper-Guuuzzz

« Reactie #5 Gepost op: maandag 23 augustus 2010 - 22:49:42 »

Ik heb vandaag eens gebeld naar de verkoper van de Guzzi Stone die op 2dehands.be staat.
Aan de telefoon zei de vrouw me al dat ik mezelf de reis moest besparen als ik geen 5000euro veil had voor de moto. Er ging niets meer af van de prijs. Tja Dan mocht het nog ne nieuwe niet gebruikt zijn. 5000euro is 1000euro te veel.

Ze kunnen maar vragen wat ze willen maar verkocht krijg je zoiets niet volgens mij.

Enfin,
We kijken voort.

men in black

• Moderator
  • Meister Poster
« Reactie #4 Gepost op: maandag 23 augustus 2010 - 07:22:24 »

Constat deos ubique esse!

Wimper-Guuuzzz

« Reactie #3 Gepost op: zondag 22 augustus 2010 - 23:27:03 »

Tja, maar dat steekt me eerlijk gezegd wel wat tegen. Dat dergelijke moto's zo zeldzaam zijn.

Morgen bel ik eens naar diegene die op 2dehands.be staat.

Guzzi Vero

• Vandege Forumwiet
« Reactie #2 Gepost op: zaterdag 21 augustus 2010 - 10:59:06 »

Steek je licht een s op bij VRA Motors. Ik weet dat Patatje o.a. een Jackal staan heeft maar of hij die verkoopt??? Laatst hadden ze wel een Stone in occasie staan maar of die er nog staat???
Anders zal je eerder richting Duitsland moeten kijken waar die regelmatig te koop komen.

Wimper-Guuuzzz

Jackal/ Stone
« Reactie #1 Gepost op: vrijdag 20 augustus 2010 - 19:47:51 »

Pagina's: [1]   Omhoog