Guzzi Forum van de MGCB

Log in of registreer jezelf.

Login met gebruikersnaam, wachtwoord en sessielengte
Geavanceerd zoeken  

Nieuws:

winterrit zondag17 februari

Pagina's: 1 [2] 3 4 5   Omlaag

Auteur Topic: stelvio rijders  (gelezen 35011 keer)

Aladin

• Global Moderator
  • Meister Poster
Re:stelvio rijders
« Reactie #51 Gepost op: zondag 14 november 2010 - 13:27:51 »

Het is een klein wereldje en elk exemplarisch geval wordt breed uitgemeten.
Het gros van de zorgeloze rijders hoor en lees je niets van.

Hobgoblin

• Gast
« Reactie #50 Gepost op: zondag 14 november 2010 - 13:08:51 »

Hey Stelvio-rijders,

ik heb een paar uur gelezen op het forum van MGCN over de Stelvio en eigenlijk heb ik daar veel problemen kunnen lezen, bvb ivm electrische pannes en nokkenassen. Maar ook bvb het niet waterdicht zijn van het dashboard.

Ik ben nu wel aan het overwegen een Stelvio te kopen, maar ik heb geen zin om een onbetrouwbare fiets in mijn garage te hebben.
Ik heb mijn motor dagdagelijks nodig dus kan ik me niet permitteren als hij niet start.
Nu ze verbeteringen gaan aanbrengen voor het model 2011 kan het zijn dat de (meeste) problemen opgelost zijn, maar dat is niet zeker natuurlijk.
Wat denken jullie daarover? En hebben jullie ook zoveel problemen gehad als op het MGCN forum te lezen is? Of gaat het hier slechts over enkele occasionele gevallen?

men in black

• Moderator
  • Meister Poster
« Reactie #49 Gepost op: zaterdag 13 november 2010 - 12:36:43 »

Staf, da's fundamenteel onjuist, alles vermindert binnen het jaar ( - 21% BTW ) en dan nog heb ik mijn vragen bij de waardevastheid van een Guzzi ( of gelijk welk andere moto ). Na enkele jaren dumpingprijzen omdat de importeur de "oude modellen" de deur uit wilt, of omdat ze niet verkocht geraken.
Welke Guzzi's zijn waardevast? geen enkele ( zoals de andere motoren ) oude modellen van bepaalde uitvoeringen kunnen wat minder dalen in waarde en de rest is zever, grote zever. Tenzij het tegendeel is bewezen! En kom nu niet af met een Airone, Galetto, v7 ect, want bij gelijk welk merk zie je dat deze oudere motoren geld kunnen opbrengen en voor de rest zever nogmaals!
Constat deos ubique esse!

staf lemans3

• Zeerveelposter
  • **
« Reactie #48 Gepost op: zaterdag 13 november 2010 - 10:29:54 »

over dat waardevast heb ik echt mijn twijfels hoor.
koop maar een nieuwe guzzi en 3 maanden later gaat de nieuwprijs met enkele duizenden naar beneden, waar zit je dan met je waardevast.

men in black

• Moderator
  • Meister Poster
« Reactie #47 Gepost op: zaterdag 13 november 2010 - 06:16:59 »

Yep Aladin, dat is waar, betaalbare exclusiviteit, gaat decennia mee en een aantal Guzzi's ( niet allemaal ) zijn redelijk waardevast.

Aladin

• Global Moderator
  • Meister Poster
« Reactie #46 Gepost op: vrijdag 12 november 2010 - 22:32:39 »

altijd exotisch om eens in een andere taal een verslag te lezen. Alle motoren hebben voor- en nadelen, net zoals mensen. Bij de ene ben je vergevinsgezind, bij een andere minder.
Mocht ik mogen dan zou ik voor de nieuwste Stelvio gaan, de gevraagde aanpassingen zijn gebeurd, dus ik vind het een schitterende motorfiets en dat op enkele jaren tijd. Neem de eerste GS'en of Fireblades of GSX'ren, toen ook de betere en nu achterhaald niet, dat is niet het juiste woord, maar de eisen en verlangens worden steeds grootser en ook ik begrijp de industrie vaak niet. Er wordt een nieuw model op de markt gebracht, auto/moto/.... na doorgedreven ontwikkeling, testing, enz... en de eerste beste "pummel" merkt vaak na enkele 10tallen km's of iets mee is,  wat een nadeel is. Hoe komt dat toch?
De Breva 1200ABS is ook een doorontwikkeling van de 1100, en wat toen werd aangegeven als "min"punten werd opgelost, betere motor dan de 1100? Ik heb nog nooit met een 1100 gereden. Is de Norge, Stelvio een betere Guzzi dan een Breva1200? Ik heb enkel met de Breva gereden en dat is tot nu toe mijn best rijdende, sturende, plezier gevende Guzzi.
Het prijskaartje, dat vind ik tegenwoordig een nadeel, je kan er al een mooie auto mee kopen en als hobby-rijder gaat me dat toch iets te ver, tenzij er een erfenis uit de bus komt en dat hoeft niet voor mij :-)

Guzzi is altijd al een exclusief bezit geweest en met flink prijskaartje.
Anderzijds, het is nog steeds een Guzzi die eindeloos is te reviseren en een bezit kan zijn voor vele vele jaren.
Behoorlijk waardevast ook, nagenoeg ongekend in motorland.

wingman

• Gast
« Reactie #45 Gepost op: vrijdag 12 november 2010 - 21:34:45 »

Heb onlangs gezocht op het net achter nederlandstalige boeken over moto guzzi in het algemeen. Veel gezocht en weinig of niets gevonden!! Weet er iemand waar deze te verkrijgen zijn of is het verloren moeite. Heb al hier en daar ietsje kunnen terugvinden over de geschiedenis van guzzi maar hoe meer ik lees hoe meer ik wil weten van guzzi

men in black

• Moderator
  • Meister Poster
« Reactie #44 Gepost op: vrijdag 12 november 2010 - 11:59:55 »

altijd exotisch om eens in een andere taal een verslag te lezen. Alle motoren hebben voor- en nadelen, net zoals mensen. Bij de ene ben je vergevinsgezind, bij een andere minder.
Mocht ik mogen dan zou ik voor de nieuwste Stelvio gaan, de gevraagde aanpassingen zijn gebeurd, dus ik vind het een schitterende motorfiets en dat op enkele jaren tijd. Neem de eerste GS'en of Fireblades of GSX'ren, toen ook de betere en nu achterhaald niet, dat is niet het juiste woord, maar de eisen en verlangens worden steeds grootser en ook ik begrijp de industrie vaak niet. Er wordt een nieuw model op de markt gebracht, auto/moto/.... na doorgedreven ontwikkeling, testing, enz... en de eerste beste "pummel" merkt vaak na enkele 10tallen km's of iets mee is,  wat een nadeel is. Hoe komt dat toch?
De Breva 1200ABS is ook een doorontwikkeling van de 1100, en wat toen werd aangegeven als "min"punten werd opgelost, betere motor dan de 1100? Ik heb nog nooit met een 1100 gereden. Is de Norge, Stelvio een betere Guzzi dan een Breva1200? Ik heb enkel met de Breva gereden en dat is tot nu toe mijn best rijdende, sturende, plezier gevende Guzzi.
Het prijskaartje, dat vind ik tegenwoordig een nadeel, je kan er al een mooie auto mee kopen en als hobby-rijder gaat me dat toch iets te ver, tenzij er een erfenis uit de bus komt en dat hoeft niet voor mij :-)

night rider

• Vandege Forumwiet
« Reactie #43 Gepost op: vrijdag 12 november 2010 - 10:01:05 »

Deze persoon heeft al 4 GS'en versleten en is blijkbaar toch niet zonder lof over zijn Stelvio:

http://www.advrider.com/forums/showthread.php?t=446493
« Laatst bewerkt op: vrijdag 12 november 2010 - 13:29:23 door night rider »
1998 Yamaha Diversion XJ600S
2001 Moto Guzzi V11 Le Mans
2013 Moto Guzzi Stelvio NTX

men in black

• Moderator
  • Meister Poster
« Reactie #42 Gepost op: donderdag 11 november 2010 - 06:47:05 »

http://www.mgcn.nl/forum/index.php?showtopic=6991&pid=173042&st=650&#entry173042

lees dit maar eens even door, dan zal je wel meer, veel meer weten :-)

Hobgoblin

• Gast
« Reactie #41 Gepost op: zaterdag 06 november 2010 - 14:40:52 »

Hey,

ik heb me gisteren voorgesteld op dit forum, als zijnde een toekomstige Stelvio rijder.
Nu hij de Stelvio een update krijgt voor 2011 heb ik mijn huidige motor te koop gezet met debedoeling om voor een Stelvio te gaan.
Ik heb zes jaar op een BMW GS(A) gereden en dit type motor ligt me het meest. Maar ik wil geen BMW meer omdat je zo veel ziet rijden.

Enkele vragen ivm de aankoop van een Stelvio:
1: ik ben 1m90 met lange benen. ga ik geen last hebben om tegen de cilinders te komen met mijn knieen?
2: kan ik de Stelvio vergelijken met een GS qua vermogen, betrouwbaarheid,... hij moet dienen om dagdagelijks te rijden voor vakanties.

Ook andere tips mogen steeds vermeld worden...
Alvast bedankt...

Grtz

Hobgoblin

men in black

• Moderator
  • Meister Poster
« Reactie #40 Gepost op: vrijdag 05 november 2010 - 15:43:49 »

Aladin

• Global Moderator
  • Meister Poster
« Reactie #39 Gepost op: donderdag 04 november 2010 - 17:42:51 »

Fout antwoord. Dit is een echte Stelvio :-)

men in black

• Moderator
  • Meister Poster
« Reactie #38 Gepost op: donderdag 04 november 2010 - 17:16:21 »

fout antwoord, dit is wat een Guzzi Stelvio moet zijn !

night rider

• Vandege Forumwiet
« Reactie #37 Gepost op: woensdag 03 november 2010 - 21:25:50 »

Mooi, dit is wat een Stelvio zou moeten zijn.
« Laatst bewerkt op: woensdag 03 november 2010 - 21:32:12 door night rider »
1998 Yamaha Diversion XJ600S
2001 Moto Guzzi V11 Le Mans
2013 Moto Guzzi Stelvio NTX
Pagina's: 1 [2] 3 4 5   Omhoog