Donderdag 17 Mei 2012 - 19:20:49 *
Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.

Login met gebruikersnaam, wachtwoord en sessielengte
Nieuws: Zondag 15 April , de zeelandrit, afspraak vanaf 11.00 Taverne 't Uitzicht, Belseledorp 161, in Belsele

Startpagina   Help Zoek Kalender Inloggen Registreren  
Pagina's: « 1 2   Omlaag
  Print  
Auteur Topic: Nieuw hier  (gelezen 1053 keer)
0 geregistreerde leden en 2 gasten bekijken dit topic.
big twin
Meister Poster

« Antwoord #2 Gepost op: Vrijdag 05 November 2010 - 23:30:49 »

Welkom en helaas moet ik me aansluiten, heb verschillende modellen maar een Stelvio zit daar niet bij
Niet omdat ik hem niet mooi vind maar mijn benen zijn gewoon te kort

blijf lachen wat je ook doet
cvcaelen
Vandege Forumwiet

als je je doel hebt bereikt ben je doelloos,...

« Antwoord #1 Gepost op: Vrijdag 05 November 2010 - 19:57:07 »

Welkom,

laat ik de eerste zijn om je te verwelkomen Smiley

veel kan ik over de Stelvio niet zeggen, enkel eens een testrit van zo'n 20 minuten gedaan.
Maar ik ben zeker dat anderen zullen invallen en veel zullen vertellen.

Christiaan

Als je niet bang meer bent voor de dood
geniet je pas ten volle van het leven.
Hobgoblin

« Gepost op: Vrijdag 05 November 2010 - 19:52:37 »

Hey,

ik ben hier dus nieuw op dit forum, vandaar dat ik me kort effe wil voorstellen.

Ik ben 42 en reeds 23 jaar motorrijder maar nog nooit met een Guzzi. Maar denkelijk gaat daar binnenkort verandering in komen.
Momenteel rij ik met een Suzuki Bandit 1250, daarvoor 6 jaar BMW GS(A) gereden en daarvoor een tiental verschillende Japanse motorfietsen, van chopper tot snelheiddsmachien tot enduro.

Mijn Bandit valt prima mee, maar ik wil terug een hoogpoter à la GS van BMW, maar geen BMW. Snappie? En ook geen Japanner. En het moet er eentje met cardan zijn.

Mijn oog is dus gevallen op een Stelvio. Reeds enkele jaren eigenlijk maar ik koop niet graag een motor die pas op de markt is, kwestie van kinderziekten, en de tankinhoud vond ik ook wat te krap.

Nu de Stelvio reeds enkele jaren rondrijdt en de belangrijkste mankementen er uit zijn (heb hierover op internet gelezen) en zijn tankinhoud vergroot werd tot 32 liter (mijn GSA had er 33 liter inzitten), en er sinds dit jaar een Guzzi dealer op 5 km van mijn thuis zit (vind ik ook wel belangrijk), heb ik mijn Bandit te koop gezet (heb hem pas 6 maanden geleden nieuw gekocht) met de bedoeling op het salon in Brussel een Stelvio aan te schaffen.
Ik weet nog niet of het de gewone of de NTX zal worden, maar dat is voor later.

Ik rij ongeveer een 15000 km per jaar met de motor, voornamelijk in de weekends en een twee- of drietal reizen per jaar. Favoriete bestemmingen zijn Schotland en Corsica.
De Ardennen staat bijna elk weekend op het programma en ook de Eifel wordt regelmatig bezocht.
Voor ons is dat dichtbij omdat we in de buurt van Tongeren wonen. Op minder dan een half uur zit ik al volop bochten te pikken.

Ik was heel erg tevreden met mijn GS(A) maar het feit dat je ze op alle hoeken van de straat tegenkomt steekt me tegen. Ik rij liever met een motor die je niet zo vaak tegenkomt. En het olieverbruik stoorde me ook een beetje.

Ik wens wel een motor te kopen die betrouwbaar is, winter en zomer. Hij moet starten en hop... en me niet in de steek laten want vanaf volgend jaar gaat ie ook dienen voor woon-werk-verkeer. Hopelijk is de Stelvio er zo eentje, maar dat zullen jullie me hier vast wel kunnen vertellen.

Alle info over Guzzi en de Stelvio is dus meer dan welkom vermits ik een absolute nieuwkomer ben.

En al direct een belangrijke vraag: ik ben 1m90 groot, met lange benen. Ga ik geen last hebben van de uitstekende cilinders? Ik bedoel dus, ga ik niet met mijn knieen tegen de cilinders aanzitten? En bijgevolg ook last hebben van de warmte?

Jullie laten het maar horen.

Grtn en tot ...

Hobgoblin
« Laatste verandering: Vrijdag 05 November 2010 - 20:13:43 door Hobgoblin » Gelogd
Pagina's: « 1 2   Omhoog
  Print  

Ga naar: