Hello Hobgoblin, het beste wat ik kan aanraden is een testrit aanvragen

Laat je hierbij niet te vlug afschrikken van het karakter van de motor "it grows on you", het is hetgene elke Guzzi rijder verliefd op wordt.
Ben zelf een nieuwe Guzzi rijder en gebruik ook mijn motorfiets dagelijks voor woon-werk verkeer, door regen en wind.
Ik heb geen moderne Stelvio, maar een oudere V11 Le Mans, mijn ervaring:
Ik ben zelf 1m87 en zelf op de sportievere v11 vormen de uitstekende cilinderkoppen geen probleem. Ze zijn ideaal als handenwarmer als het eens wat kouder blijkt dan je dacht en nog met uw zomerhandschoenen rond rijdt.

Kwa betrouwbaarheid heb ik mijn deel van ongemakken al gehad (vooral elektrisch, lijkt eigen aan alles wat uit Italië komt). Al moet ik zeggen dat de problemen die ik gehad heb gekende problemen zijn voor het type fiets en bouwjaar. Ondertussen (sinds 2004) zit Moto Guzzi onder Piaggio en de nieuwere generatie scoren heel wat beter qua kwaliteitscontrole. Voorts ken ik ook een aantal GS rijders die ook hun deel van problemen (kleppen & olieverbruik) gehad hebben, geen enkel merk is onfeilbaar.
Om je andere vraag te beantwoorden: de Stelvio heeft op papier 105pk, de GS 110?, zoveel verschil is er dus niet.
Oh, en welkom op het forum