Guzzi Forum van de MGCB

Log in of registreer jezelf.

Login met gebruikersnaam, wachtwoord en sessielengte
Geavanceerd zoeken  

Nieuws:

winterrit zondag17 februari

Pagina's: [1]   Omlaag

Auteur Topic: stelvio 2010  (gelezen 6820 keer)

Aladin

• Global Moderator
  • Meister Poster
Re:stelvio 2010
« Reactie #12 Gepost op: maandag 28 maart 2011 - 21:05:15 »

ach zijn van die standaards aanraders omdat er nu eenmaal wat stroompjes blijven lopen.
Ik zie geen enkel nut of redenatie in het loskoppelen van de batterij, enkel om de boutjes gangbaar te houden en nog eens wat vaseline aan te smeren.
Dit(niet loskoppelen) enkel icm een goede druppellader uiteraard.

men in black

• Moderator
  • Meister Poster
« Reactie #11 Gepost op: maandag 28 maart 2011 - 15:22:51 »

zou het zoveel verschil uitmaken met een Breva? Ik hang deze in de winter wel eens aan de voeding, niets loskoppelen, gewoon aanhangen en afblijven, na 24/48u geen probleem alles weer startensklaar ( stilstaan van slotrit tot aan openingsrit, ik weet het wel, foei, foei ) Ik probeer mijn leven te beteren.
Constat deos ubique esse!

night rider

• Vandege Forumwiet
« Reactie #10 Gepost op: maandag 28 maart 2011 - 15:09:17 »

Veel plezier met je Stelvio!

Ik zal wel voorzichtig moeten zijn, want heb gemerkt dat ik hier sneller mee rijd.

Tja, had ik ook met mijn V11 Le Mans: het plezier van voldoende koppel en goede windbescherming. :-)

Volgens mij moet je bij de Optima uw batterij niet afkoppelen (ik heb het toch nooit gedaan), maar dat wilt niet zeggen dat dit ook voor uw fiets geldt. Ik denk dat je beter met zo'n vragen even bij uw garagist aanklopt. Een telefoontje is snel gemaakt. :-)
1998 Yamaha Diversion XJ600S
2001 Moto Guzzi V11 Le Mans
2013 Moto Guzzi Stelvio NTX

pvb

• Gast
« Reactie #9 Gepost op: maandag 28 maart 2011 - 14:43:15 »

Gegroet allen,
De Stelvio is 10 dagen geleden aangekomen,(is idd model 2010) heb er al een fijne toer mee gemaakt, jongens toch wat rijdt dit goed. Moet uiteraard eerst verder inrijden. Ik zal wel voorzichtig moeten zijn, want heb gemerkt dat ik hier sneller mee rijd.  ("Valse trage" in vergelijking met de Cagiva, en veel betere windbescherming.) Bij afhaling zat ik wel in flinke regenbuien, maar heb toch een grooote omweg gemaakt.  Wel achteraf gemerkt dat er een waterdruppel in het dashboard zat. Zal dit melden.
Toch een vraag : Mag ik hier de Optimate (III) op aansluiten? Het ziet ernaar uit dat er electronica aktief blijft, (transponder? zie knipperende LED) als het contact uitstaat.Kan dat geen kwaad?
Groeten, geniet allen van het prachtige motorweer.
pvb

pvb

• Gast
« Reactie #8 Gepost op: vrijdag 25 februari 2011 - 20:23:33 »

Guzzi Vero

• Vandege Forumwiet
« Reactie #7 Gepost op: dinsdag 14 december 2010 - 11:15:08 »

o.a. krukas is veranderd dus een andere mapping erin gaat niet hetzelfde geven. Je kan er wel een Memjet op aansluiten om de originele mapping nog te verbeteren mits je ook een Mistral uitlaat er op hebt staan en een K&N filter geplaatst hebt voor een betere luchtdoorstroming en je breathing box aangepast hebt.
't Is niet omdat je hem in 2010 gekocht hebt dat deze effectief in 2010 gemaakt werd. Het chassisnummer geeft dat wel aan.

Aladin, Mario kan aan die mapping niks doen zonder de ECU open te prutsen waardoor je garantie vervalt.

Dat de 1100 en 1200 2 kleppers serie zeg maar nu een betere mapping hebben zonder enige dip in het middentoerentalbereik is omdat ze in het begin te benepen stonden wegens de euronorm 3.

Aladin

• Global Moderator
  • Meister Poster
« Reactie #6 Gepost op: maandag 13 december 2010 - 12:42:43 »

maar wil natuurlijk onderste uit de kan, de Navigator was ook al niet slecht qua koppelcurve, hoe meer eruit te halen valt hoe liever)

Dan beter op de testbank bij Mario voor een aangepaste mapping.
Niet gehinderd door fabrieksbeperkingen inzake milieueisen.

men in black

• Moderator
  • Meister Poster
« Reactie #5 Gepost op: maandag 13 december 2010 - 11:47:32 »

Ook de Breva 1200 en de Sport 1200 hebben een andere/betere mapping gekregen ( zij het wel achteraf tijdens een onderhoud of op vraag van klant, cfr. BT en haar Sport ). Dus veronderstel ik, ter goeder trouw, dat dit ook kan met de "oude" nieuw gekochte Stelvio.
Verder gefeliciteerd met je aankoop, dat zou ik nog bijna vergeten.

pvb

• Gast
« Reactie #4 Gepost op: maandag 13 december 2010 - 10:55:57 »

men in black

• Moderator
  • Meister Poster
« Reactie #3 Gepost op: maandag 13 december 2010 - 07:20:19 »

als het een "nieuwe" betreft dan veronderstel ik dat de dealer deze Stelvio wel met een aangepaste mapping zal leveren. Heb je deze vraag ook gesteld bij het bestelling?

night rider

• Vandege Forumwiet
« Reactie #2 Gepost op: zondag 12 december 2010 - 23:22:05 »

Alvast welkom op het forum!
1998 Yamaha Diversion XJ600S
2001 Moto Guzzi V11 Le Mans
2013 Moto Guzzi Stelvio NTX

pvb

• Gast
stelvio 2010
« Reactie #1 Gepost op: zondag 12 december 2010 - 19:59:52 »

Gegroet allen,
Na allerlei twijfels, veel opzoeken, testrit enz heb ik vrijdag een Stelvio besteld om mijn cagiva Navigator te vervangen.  Ik wou dit liefst door model 2010, wegens geen nood aan 32-liter tank enz, (ook niet op verre reizen), en prijsgunstig. Had ook liefst gewone versie met standaardkoffers, genoeg ruimte en veel smaller.  Nu vraag ik mij af : ik meen te weten dat in 2010 upgrade is gebeurd : 113nm bij 5800tr/min en verbeterd ABS? Is dit juist en hoe kan ik dit herkennen?  Op de Italiaanse site staan de gecorrigeerde gegevens, op de andere Guzzi-sites bij mijn weten niet. Wie weet hier meer over?
Hoe dan ook, ik wacht op levering begin januari en hoop samen met jullie op een iets zachtere winter om lekker in te rijden.
Met vriendelijke groeten
pvb
Pagina's: [1]   Omhoog