Guzzi Forum van de MGCB

Log in of registreer jezelf.

Login met gebruikersnaam, wachtwoord en sessielengte
Geavanceerd zoeken  

Nieuws:

winterrit zondag17 februari

Pagina's: [1]   Omlaag

Auteur Topic: Bandenkeuze California  (gelezen 6999 keer)

Aladin

• Global Moderator
  • Meister Poster
Re:Bandenkeuze California
« Reactie #11 Gepost op: vrijdag 15 april 2011 - 22:33:56 »

kijk, elke band heeft een snelheidsindex, maar ook een lastindex, hangt af wat je laad, of berijders zwaar zijn zoals wij, en of je veel mono of duo rijd, nu is een california toch sowieso al geen lichtgewicht, en adviseren ze om een lastindex van ergens rond de 67V te handhaven, ik heb nu gekozen voor de dunlop en die heeft een 69V
vind hier de hele tabel http://www.banden-pneus-online.be/last-en-snelheidsindexen-advies.html

Heb ooit ook wel eens een H gemonteerd, dacht rijdt toch niet boven de 200 maar kwist niet dat het eigenlijk verboden zou zijn zoals in die link te lezen valt.

Citaat
Het is verboden om banden te monteren met een lagere snelheidsindex dan voor de oorspronkelijk op het voertuig gemonteerde banden of dan wat wordt aanbevolen door de fabrikant. Het is daarentegen goed mogelijk om banden te monteren met een hogere snelheidsindex.

men in black

• Moderator
  • Meister Poster
« Reactie #10 Gepost op: donderdag 14 april 2011 - 14:51:31 »

reed vroeger ook steeds met Battlax op de California's gaande van een 1100carb tot de EV, meestal solo en af en toe gepakt met drie gevulde koffers ect. Ze waren bij mij na goed 10.000 km wel redelijk versleten.
Constat deos ubique esse!

Janguz

• Administrator
  • Meister Poster
« Reactie #9 Gepost op: woensdag 13 april 2011 - 20:40:02 »

kijk, elke band heeft een snelheidsindex, maar ook een lastindex, hangt af wat je laad, of berijders zwaar zijn zoals wij, en of je veel mono of duo rijd, nu is een california toch sowieso al geen lichtgewicht, en adviseren ze om een lastindex van ergens rond de 67V te handhaven, ik heb nu gekozen voor de dunlop en die heeft een 69V
vind hier de hele tabel http://www.banden-pneus-online.be/last-en-snelheidsindexen-advies.html
Alweer JanGuz

Jan van Rheenen

• Zeerveelposter
  • **
« Reactie #8 Gepost op: woensdag 13 april 2011 - 18:56:06 »

Leuk, zo'n discussie over banden voor een California. Onder die van mij hebben lang Metzelers gezeten en momenteel (ik ben eens even gaan kijken) zitten er Bridgestone Battlax BT45r onder. Ik merk geen ene moer verschil maar dat kan ook aan mijn ... rijstijl liggen ...

night rider

• Vandege Forumwiet
« Reactie #7 Gepost op: woensdag 13 april 2011 - 16:50:01 »

Volgens dit grafiekske zou een BT-45 wel eerder geschikt zijn voor lichtere motoren:

*edit* Ik vind het achteraf gezien toch een rare grafiek omdat de BT-45 volgens mij geen radiaalband is.

Ik zweer trouwen van nu af aan bij Michelin Pilot Road/Power, gewoonweg omwille van hun prestaties bij nat wegdek.
« Laatst bewerkt op: woensdag 13 april 2011 - 18:35:16 door night rider »
1998 Yamaha Diversion XJ600S
2001 Moto Guzzi V11 Le Mans
2013 Moto Guzzi Stelvio NTX

Janguz

• Administrator
  • Meister Poster
« Reactie #6 Gepost op: dinsdag 12 april 2011 - 20:22:35 »

Alweer JanGuz

Phil

• Gast
« Reactie #5 Gepost op: maandag 11 april 2011 - 17:41:33 »

Allen bedankt voor de info.
Mvg
Philippe

frans

• Vandege Forumwiet
« Reactie #4 Gepost op: maandag 11 april 2011 - 14:06:25 »

« Laatst bewerkt op: maandag 11 april 2011 - 14:55:01 door frans »

Aladin

• Global Moderator
  • Meister Poster
« Reactie #3 Gepost op: maandag 11 april 2011 - 10:15:55 »

De pilot Active was in de markt gezet als opvolger van de Macadan50.
Vooral de stuureigenschaoppen vond ik wel beter maar minder beschikbare maten dan de Macadan

Guzzi Vero

• Vandege Forumwiet
« Reactie #2 Gepost op: maandag 11 april 2011 - 08:26:01 »

Continental zeker afblijven. Denk dat daar de meningen vrij gaan overeenkomen. Voor de rest hangt het denk ik af of je in elk weer rijdt of schoon weer rijder bent om je bandenkeuze te maken. Testen over banden zeggen iets maar niet alles. Belangrijk is te weten met welke motor ze getest zijn. Vergeet niet dat er een gewichtsklasse is voor banden en de meesten de zware Cali niet aankunnen!!!

Voor alles wat California is, en een zwaar beestje is waar je dus een band met een uitstekend of met een versterkt karkas nodig hebt, blijf ik bij Avon Roadrunners. Zeg wel, dit is een persoonlijke opinie en iedereen heeft in banden de zijne en wetenschap in pacht.

Phil

• Gast
Bandenkeuze California
« Reactie #1 Gepost op: zondag 10 april 2011 - 21:57:30 »

Beste californiarijders- ( en - sters ;-)

Heb tot op heden altijd Bridgestone Battlax BT 45 op mijn cali gehad.
Ben nu toe aan nieuw banden.
Heb wat rondgeneusd en twijfel nu tussen de BStone of de Michelin Pilot Activ of de Contigo van continental?  De michelin krijgt blijkbaar ook goede kritiek. Voor de Bstone liggen de meningen uiteen.
Wat zijn jullie ervaringen? Ik vond de Bstone niet slecht, maar kan misschien beter?
Ik hoor/lees het wel.
Mvg
Philippe
Pagina's: [1]   Omhoog