Guzzi Forum van de MGCB

Log in of registreer jezelf.

Login met gebruikersnaam, wachtwoord en sessielengte
Geavanceerd zoeken  

Nieuws:

winterrit zondag17 februari

Pagina's: 1 [2]   Omlaag

Auteur Topic: Wie is Blue Thunder?  (gelezen 11620 keer)

men in black

• Moderator
  • Meister Poster
Re:Wie is Blue Thunder?
« Reactie #14 Gepost op: woensdag 11 mei 2011 - 12:35:35 »

Zo is het, het bestuur doet geen uitspraken over dealers, dat hebben we zo afgesproken. Nu moet je voor jezelf uitmaken waar, wat je wilt: korterbij of wat verder weg? Voel ik me goed of niet/minder goed bij een persoonlijk contact. De meesten zijn dik tevreden over hun dealer, ik zou er niet blijven als ik niet tevreden zou zijn. Noorderwijk, Herentals? rij je meer of minder dan een uur naar de eventuele dealer, kan je mbt je werk er door de week even langs of niet, ruilmotor bij onderhoud of niet? Ga eens rond op zonnige zaterdagen, telefoneer vooraf en vraag om een proefrit....Succes!
Constat deos ubique esse!

cvcaelen

• Meister Poster
  • na je 50ste hoef je niet meer volwassen te worden!
« Reactie #13 Gepost op: woensdag 11 mei 2011 - 12:34:48 »

Guzzi's,
you love'm or you hate'm

beetje cru gesteld, maar soit;

zelf reed ik eerst 14 jaar Yam.Diversion,
nu 3 jaren V7Classic,
het is mijn enige motor en die gebruik ik als
*woon-werk, ja ook in de winter dus die ziet veel pekel en nee hij roest niet, ik verbruik wel veel WD40 op de chroomdelen :)
*plezier- en toerritten
*dit jaar voor de eerste keer op kampeerreis

Betrouwbaar?
*op 7500Km in garantie de koppeling en al wat er rond hing vervangen (klonk alsof er iemand met een slijpschijf inzat)
*vorige maand (teller op 27.000Km) heeft de kleine V7 mij den eerste (en hopelijk de laatste keer) laten staan: gecorrodeerd contact ):
*lekke band telt niet mee :)

Mijn dealer: VRA, niks dan lof daarover

enfin,
ik hoor van iedereen zeggen dat eens je door de "probleempjes" van je Guuzt bent,
je een O N V E R S L I J T B A R E motor hebt!
Jijzelf speelt als het ware de quality-control van Moto-Guzzi.

Voor de rest, ik kwam ook van een japanese 4-cilinder en dat was afkicken
maar ik zou nooit meer willen were keren :)

Christiaan
Plan for the worst,
hope for the best
and
take what you can get

night rider

• Vandege Forumwiet
« Reactie #12 Gepost op: woensdag 11 mei 2011 - 10:41:36 »

Reden dat er nog niks gezegd werd over dealers is omdat iedereen zijn eigen dealer wel ok vindt zeker? En de bestuursleden hier geen uitspraak over zullen doen. Ik hoef niet zo politiek correct te zijn en zeg gewoon dat ik bij VRA ga. Die zijn voor mij het dichts in de buurt, goeie service en vriendelijke mensen. Heb er nog niks slechts over gehoord eigenlijk. Over de anderen kan ik me niet uitspreken wegens geen ervaring mee :)

Ivm zijtassen moet je ook eens kijken bij Hepco & Becker, die hebben ook mooie tassen voor een Griso met het C-bow systeem: http://www.hmb-guzzi.de/shop/Accessories/Travel-Accessories/Side-Cases---Softbags/Soft-Bag-set-Hepco-Becker--Street--21-23-litre.html
« Laatst bewerkt op: woensdag 11 mei 2011 - 12:51:28 door night rider »
1998 Yamaha Diversion XJ600S
2001 Moto Guzzi V11 Le Mans
2013 Moto Guzzi Stelvio NTX

wingman

• Gast
« Reactie #11 Gepost op: dinsdag 10 mei 2011 - 21:11:47 »

Ik kan je zekers iets zeggen over mijn dealer. Werd zojuist opgebeld om te zeggen dat mijne guzzi binnen is(werd besteld op 22/04).Dus mij hoor je niet klagen,alhoewel dat ik vrees dat Oostnieuwkerke iets te ver is voor jou. Neem een dealer die in hart en nieren bezeten is van guzzi en hij zal jouw bella het eeuwige leven schenken. :-) :-)
In ieder geval veel succes

blue thunder

« Reactie #10 Gepost op: dinsdag 10 mei 2011 - 20:28:08 »

Ik kan dat wel geloven maar m'n verstand zegt wel dat ik 's morgens tijdig op m'n werk moet zijn ;-) En een extra speelfiets kan ik mij nu niet meteen permitteren.

Maar zo te horen moet ik van de nieuwe modellen zoveel bang niet meer hebben om stukken te krijgen.

Guzzi rijders met problemen hoor je veel,guzzi rijders zonder problemen hoor je niet.
« Laatst bewerkt op: dinsdag 10 mei 2011 - 20:32:20 door blue thunder »

Janguz

• Administrator
  • Meister Poster
« Reactie #9 Gepost op: dinsdag 10 mei 2011 - 20:15:33 »

Een Jap koop je met verstand, een Guzzi koop je met je hart, en ik moet zeggen, dan heb je pas karakter tussen je benen :)
Alweer JanGuz

big twin

• Global Moderator
  • Meister Poster
« Reactie #8 Gepost op: dinsdag 10 mei 2011 - 20:04:57 »

Allereerst welkom hier Blue Thunder/Wim

Tja ik ben uiteraard bevooroordeeld, een guz heeft gewoon iets wat een andere motor niet heeft
Ik rij op verschillende guzzi modellen, o.a. 850T5, Sport 1200, V35
Beetje afhankelijk van wat ik moet gaan doen en hoeveel km ik moet gaan rijden

Echter ik vind het zonde om met welke guz dan ook in de pekel te rijden dus inderdaad een jap daarvoor want de pekel tast toch aan en voor de jap vind ik dat niet erg

Betrouwbaarheid, i.m.o. prima
En ik rij normaal toch ook aardig wat km

« Laatst bewerkt op: dinsdag 10 mei 2011 - 20:07:20 door big twin »
blijf lachen wat je ook doet

wingman

• Gast
« Reactie #7 Gepost op: dinsdag 10 mei 2011 - 18:41:52 »

Guzzi rijders met problemen hoor je veel,guzzi rijders zonder problemen hoor je niet. Wil enkel aangeven dat mensen zonder problemen minder actief zijn op een forum of tenminste minder van zich laten horen. Of guzzi nu betrouwbaar is dat kan ik nog niet zeggen. Moet nog enkele weken wachten op mijn nieuwe stelvio. Wat ik vroeger op de forum van ducati heb gelezen,wel dat kun je je niet voorstellen. Ik heb 63.000km gereden met mijn s4r en dit zonder enig probleem. Waarom de ene problemen en de andere geen,dat blijft een vraagteken.Wat ik wel weet is dat een Italiaan ietsje meer verzorgd moet worden,maar ik ken evenveel jappen die soms ook nukkig doen. En als er dan eens iets is(niet te veel),dan bedek je dat gewoon met de mantel der liefde.

blue thunder

« Reactie #6 Gepost op: dinsdag 10 mei 2011 - 15:39:10 »

Nog een bijkomend vraagje. Welke dealers zijn een beetje aan te raden? Ik zie als mogelijkheid CMB verdeyen, VRAmotors, V-motoren en G&D service. Iemand een idee waar ik het meeste kans op een succesvolle klantenrelatie zal hebben? Of zijn er nog Guzzi-krakken ergens elders in de buurt?

blue thunder

« Reactie #5 Gepost op: dinsdag 10 mei 2011 - 14:15:15 »

De passende tassen:

« Laatst bewerkt op: dinsdag 10 mei 2011 - 15:23:43 door blue thunder »

Aladin

• Global Moderator
  • Meister Poster
« Reactie #4 Gepost op: dinsdag 10 mei 2011 - 14:02:11 »

Veel woon/werk rijders hebben er een goedkope jap bij voor dit werk of enkel als pekelfiets, dat zegt genoeg.
Je moet gewoon Guzzi gek zijn om het te willen en met wat aandacht en juiste zorg is er het hele jaar prima mee door te rijden.
Het ligt ook wel aan de afstand die je moet rijden dagelijks.
vrouwlief doet dat deel met een V35 bijvoorbeeld.

night rider

• Vandege Forumwiet
« Reactie #3 Gepost op: dinsdag 10 mei 2011 - 12:49:20 »

Hey Blue Thunder, welkom op het Guzzi forum! Zijnde het Guzzi forum moet je hier geen al te objectieve antwoorden verwachten ;-) Maar ik ga het toch proberen.

Ik rij zelf met een V11 Le mans en gebruik hem dagelijks voor woon-werk verkeer, zowel winter als zomer. Naar mijn mening gaat er niets boven een Japanner: degelijk, betrouwbaar, bijna perfect. Mijn vorige fiets "deed het gewoon": kettings smeren, om de x km nieuwe olie op gooien en filter vervangen. Toch minstens 2x per jaar kuisen met de hogedrukreiniger erop. En dan zo af en toe eens binnen brengen voor groot onder- houd.

Nu moet ik zeggen dat uit mijn ervaring (anderen gaan dit misschien tegen spreken) de Guzzi toch iets meer zorg vereist (ik was hem bv niet met de hogedrukreiniger) en kans dat er bij een Guzzi je eens in de steek laat toch groter is dan een Japaner, al moet dit niet overdreven worden, vooral te maken door een gebrekkige kwaliteitscontrole vanuit de fabruik (Luigi) als is dit serieus verbeterd sinds Moto Guzzi onder Piaggio zit.
Mijn Guzzi is nog van voor het Piaggio tijdperk en sinds zijn eerste winter toch al regelmatig binnen geweest (buitenom de 10.000km onderhoudsintervals) :-(. Het is nog afwachten wat de volgende winter zal geven... Van de Griso heb ik echter nog geen "gekende" problemen vernomen buiten de terugroepactie van de eerste 8v blokken (opletten dus bij het kopen van een tweedehands).

Desondanks dit heeft Moto Guzzi toch een trouwe aanhang. Waarom? Voor mij heeft het blok iets rudimentairs, het is niet het afgelikte 4-in-lijn blok dat je vindt bij andere fietsen. Nee, een vette V-twin die heel de fiets van links naar rechts doet schudden bij het wachten aan de verkeerslichten. Een blok dat 'leeft', eentje dat je koud zachtjes op temperatuur laat komen om daarna lekker in toeren te jagen met een vette 'bwaaaap' sound. Eentje dat anders reageert bij heet zomerweer dan bij koud lenteweer en zijn tijd nodig heeft om op temperatuur te komen in de winter. Dat karakter maakt de Guzzi voor mij zo uniek en vind je niet bij de perfect afgelikte watergekoelde 4-in-lijn motoren die nu op de markt zijn. Het maakt mij heel vergeeflijk voor andere kwalen :-) Eens op temperatuur komt het race verleden van Moto Guzzi naar boven en laat het zich (ondanks het iets grotere gewicht) toch lekker door de bochten sleuren. Het koppel is heerlijk, en het classic design een statement 8-)

Moest ik nu op zoek zijn naar een nieuwe motorfiets zou het een Grisotto worden met clip-ons, windscherm en tankszak. Perfect om door de file te rijden ;-)
« Laatst bewerkt op: dinsdag 10 mei 2011 - 12:59:15 door night rider »
1998 Yamaha Diversion XJ600S
2001 Moto Guzzi V11 Le Mans
2013 Moto Guzzi Stelvio NTX

armatrading

« Reactie #2 Gepost op: dinsdag 10 mei 2011 - 09:21:23 »

Ja de Griso he,ik ben de gelukkige eigenaar van een Griso 1100.
Overal waar je ermee komt heb je veel bekijks hoor.
Mensen stoppen om tekijken en de duim eens in de lucht zien gaan door menige autobestuurder hoort er ook bij.
Nu wat zijn eigenlijk de minpunten volgens mij.
Mechanisch heb ik weinig klachten
Is wel iets bokkerig maar grotendeels op te lossen door mapping aan te passen.
Maar een woon werkfiets is hij volgens mij niet hoor.
Bagagemogelijkheden zijn er praktisch niet,je kan enkel een paar kleine stoffen koffertjes aanschaffen en nog een bagagedrager.
Maar dan ikomt de Griso niet meer zo mooi over volgens mij.
De Griso is op zijn mooist zonder al die rommel.
Is eigenlijk een echte funbike die je niet iedere dag ziet.
Al da Duits en Jap gedoe zie je idere dag maar een Guz is.......gewoon de max.

blue thunder

Wie is Blue Thunder?
« Reactie #1 Gepost op: dinsdag 10 mei 2011 - 08:39:35 »

Pagina's: 1 [2]   Omhoog