Donderdag 17 Mei 2012 - 21:53:36 *
Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.

Login met gebruikersnaam, wachtwoord en sessielengte
Nieuws: Zondag 15 April , de zeelandrit, afspraak vanaf 11.00 Taverne 't Uitzicht, Belseledorp 161, in Belsele

Startpagina   Help Zoek Kalender Inloggen Registreren  
Pagina's: 1 2 3 »   Omlaag
  Print  
Auteur Topic: motorfilmpjes  (gelezen 1025 keer)
0 geregistreerde leden en 1 gast bekijken dit topic.
René
Vandege Forumwiet

« Antwoord #43 Gepost op: Maandag 23 April 2012 - 18:34:49 »

gebrek aan doorzicht zeker.
Jan van Rheenen
Veelposter
*

« Antwoord #42 Gepost op: Maandag 23 April 2012 - 16:51:30 »

Een camera voor motorfilmpjes? 't Hoeft allemaal niet zo duur te zijn (vandaag gezien in Mettet)

http://www.facebook.com/#!/photo.php?fbid=138008132990585&set=o.277023685486&type=1&theater

http://www.facebook.com/#!/photo.php?fbid=138007876323944&set=o.277023685486&type=1&theater

En zie de statieven, René, dat jij daar niet opgekomen bent...
Guzzi Vero
Vandege Forumwiet

« Antwoord #41 Gepost op: Maandag 26 Maart 2012 - 08:48:13 »

Met de camera nog nooit problemen gehad. Batterij gaat ongeveer 3,5 ŕ 4 uur mee. Goed genoeg voor een 16 Gbyte SD kaartje (wel zien dat je wegschrijfsnelheid 10 hebt). Goedkoopste te vinden op amazon.de

Duurt ongeveer een dag of 3 voor je die thuis geleverd krijgt.
cvcaelen
Vandege Forumwiet

als je je doel hebt bereikt ben je doelloos,...

« Antwoord #40 Gepost op: Maandag 26 Maart 2012 - 07:48:00 »

Kost niet veel ivm andere merken. Import uit China nu voor 68€ zonder transport en invoerrechten
http://www.chinavasion.com/action-camera/

Alle accessoires voor gelijk welke montage zijn inbegrepen (zuigmap, helm of arm montage...)

is dat te vertrouwen, bestellen vanuit China?
(heb ik nog nooit gedaan, ik "vertrouw" voorlopig enkel Europees, maar ik zie dat op E-bay de prijs dan zo rond de 125€ ligt)

Als je niet bang meer bent voor de dood
geniet je pas ten volle van het leven.
Guzzi Vero
Vandege Forumwiet

« Antwoord #39 Gepost op: Zondag 25 Maart 2012 - 19:47:36 »

Kost niet veel ivm andere merken. Import uit China nu voor 68€ zonder transport en invoerrechten
http://www.chinavasion.com/action-camera/

Alle accessoires voor gelijk welke montage zijn inbegrepen (zuigmap, helm of arm montage...)
men in black
Moderator
Meister Poster

« Antwoord #38 Gepost op: Zaterdag 24 Maart 2012 - 19:03:54 »

toch ook wel prima kwaliteit die Poseidon, wat mag dat kosten Guy?

Better be good to me!
Guzzi Vero
Vandege Forumwiet

« Antwoord #37 Gepost op: Vrijdag 23 Maart 2012 - 20:20:56 »

Ikke niet want niet in den Belgique.

OMdat er zo veel over die motorfilmkes te doen is maar eens een gedeelte van een rit op joetoeb gezet.
Het betreft hier de Poseidon 720HD aktie camera. Achter het scherm van de HTG gemonteerd op de rechter stuurhelft. Trillingen vallen best mee ondanks dat er 2 lange RAM verbindingsstukken gebruikt werden om hem zo hoog en zo centraal mogelijk te positioneren.

http://www.youtube.com/watch?v=QQPSLK-hhBo
« Laatste verandering: Vrijdag 23 Maart 2012 - 20:22:39 door Guzzi Vero » Gelogd
Jan van Rheenen
Veelposter
*

« Antwoord #36 Gepost op: Woensdag 21 Maart 2012 - 20:48:07 »

Hoeveel cameraploegen rijden er zondag mee?
Jan van Rheenen
Veelposter
*

« Antwoord #35 Gepost op: Woensdag 21 Maart 2012 - 12:34:48 »

inderdaad Christiaan, het ziet er niet uit maar het klinkt wel lekker!
cvcaelen
Vandege Forumwiet

als je je doel hebt bereikt ben je doelloos,...

« Antwoord #34 Gepost op: Dinsdag 20 Maart 2012 - 08:13:14 »

eens een testje gedaan met de MD80-camera op't stuur van de kleine Guust.

Niet zo'n beste plaats wegens te veel trillingen,
echter perfect om de sound op te nemen.

http://youtu.be/Jfd_j5h7STA

Als je niet bang meer bent voor de dood
geniet je pas ten volle van het leven.
frans
Zeerveelposter
**

« Antwoord #33 Gepost op: Maandag 19 Maart 2012 - 10:12:35 »

geen probleem Christiaan, om even bij weg te dromen. Was de man alleen of was er iemand bij? Heeft tijdens zijn tocht, geregeld scenariootjes gemaakt om te filmen, dat vraagt al ervaring en kennis van hoe wil ik wat overbrengen? Fotootjes maken en positie motorfiets, oké, dat lukt me wel, filmpjes maken heb ik nog niet echt geprobeerd met een motorfiets of een motorreis, filmpjes op zich lukt me ook vrij aardig. Denk maar even: ik rij door een vallei: camerapunt kiezen, toestel plaatsen, programmeren en dan terugrijden om rijdend gefilmd te worden, enz, dat doe je niet op vijf minuten.
Ik denk dan aan de C&A - reis in mei: een aantal doelen zijn gesteld en zullen worden gefotogafeerd, ongetwijfeld komen we nog "zichten" in beeld, ga je dan telkens stoppen, posities kiezen, ensceneren?! Of hoe een reis per motor een docu-reis kan worden, zal het mijn plezier verhogen of net verminderen om toch maar "niets" te missen? De toekomst zal het uitwijzen!

Als je een fotoreportage wilt maken van een reis, is het grote probleem inderdaad het tijdverlies.  Je passeert ergens waar het ontieglijk mooi of interessant is en wil er een foto van maken.

Met de auto is dit snel gepiept, maar met de moto:
Stoppen
Moto op de pikkel langs de kant (als dat al mogelijk is gezien soms het terrein)
Afstappen, handschoenen uit, helm af, topkoffer open of waar het toestel ook moge zitten.
Foto nemen
Gans de procedure in omgekeerde volgorde.
Na de 3de foto: dikwijls van laat maar zitten.
Daar zijn volgens mij  geen oplossingen voor, tenzij het toestel zo dicht mogelijk bij de hand houden.

En nadien hoe dan ook de vraag: waar is die foto nu weer genomen (geotagging in het schoon Vlaams)?
Daar zijn er wel een aantal oplossingen, waarover ik het vroeger al even gehad heb:
-   De eenvoudigste, goedkoopste en snelste:  je rijdt meestal op gps veronderstel ik – dan neem je gewoon een foto van je gps scherm (coördinaten) vlak na je eigenlijke foto.  Zo deed ik het tot voor kort.
-   Er zijn toestelletjes in de handel die je kunt gebruiken voor je positiebepaling en waarvan je de klok gelijk zet met die van je fototoestel.  Aan de hand van de tijd, weet je dan nadien waar de foto is genomen, er zijn ook progjes die automatisch voor de synchronisatie kunnen zorgen.  Even googelen.
-   Er zijn dongles (soort usb stickjes)  te koop die je in bepaalde toestellen kunt stoppen of aan je toestel koppelen voor je positiebepaling.  Is zeer toestelgebonden. Even googelen
-   Of een toestel kopen met ingebouwde gps bepaling.  Heb er recent zo een gekocht.  Leuk speeltje.  http://www.sony.be/lang/nl/product/dsc-h-series/dsc-hx100v

Veel succes.
men in black
Moderator
Meister Poster

« Antwoord #32 Gepost op: Zondag 18 Maart 2012 - 18:05:47 »

ikke, en ik was al een klein uurtje online, dus eigenlijk niet zo laat, opes zo vroeg dus:-)
ja, de pistolekes zijn ondertussen gehaald en gegeten, het stoofvlees was rond den tienen al klaar en de soep om 10.30, dan even het gras gemaaid, motorkast opgeruimd, berging buiten geruimd, pingpong gespeeld en een ritje met de Breva en dat deed DEUGD, man o man, eindelijk tijd om mijn eigen hersenfilmpje te maken van even cruisen op een zondag, nu ja cruisen tot 200, moet kunnen hé.

Better be good to me!
night rider
Zeerveelposter
**

« Antwoord #31 Gepost op: Zondag 18 Maart 2012 - 12:27:48 »

Arie, wie post nu zondags op dat ontiegelijk vroeg uur motorfilmpjes? smiley

... when they fly, through the night, as beautiful nighttime birds ...
Jan van Rheenen
Veelposter
*

« Antwoord #30 Gepost op: Zondag 18 Maart 2012 - 11:10:33 »

waauw, en dat elke zondag om pistoleetjes te gaan halen...
men in black
Moderator
Meister Poster

« Antwoord #29 Gepost op: Zondag 18 Maart 2012 - 05:53:25 »

http://www.youtube.com/watch?v=xvcSexAZnrY&feature=player_embedded

Better be good to me!
Pagina's: 1 2 3 »   Omhoog
  Print  

Ga naar: