Donderdag 17 Mei 2012 - 21:57:30 *
Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.

Login met gebruikersnaam, wachtwoord en sessielengte
Nieuws: De 10e editie van de prima vera rit, zondag 29 april - Francorchamps, route du circuit Francorchamps.

Startpagina   Help Zoek Kalender Inloggen Registreren  
Pagina's: 1   Omlaag
  Print  
Auteur Topic: Route des Collines  (gelezen 245 keer)
0 geregistreerde leden en 1 gast bekijken dit topic.
Aladin
Meister Poster

« Antwoord #1 Gepost op: Woensdag 27 Juli 2011 - 21:34:58 »

mooi verslag en tip, bedankt.

ja 50pk maar wel lekker koppel he.
Ik heb het liever dan die hoge toeren om pk's te maken.
cvcaelen
Vandege Forumwiet

als je je doel hebt bereikt ben je doelloos,...

« Gepost op: Woensdag 27 Juli 2011 - 19:34:36 »

Vandaag eindelijk eens de kans gehad om de Route Des Collines te rijden,
het is een lus, dus je kan vertrekken waar je wil,
maar ik koos ervoor om in Ellezelles, op het marktpleintje aan de kerk, te starten.
Tanken doe je best op de N57, tussen Vloesberg en Ellezele, want veel tankstations kom je onderweg niet meer tegen.

Met het weer had ik wat pech: toen ik thuis vertrok zo rond 12h00 was het aan het "miezeren", te weinig om regen tegen te zeggen en teveel om droog in te blijven,
maar met het rotweer van de laatste weken was ik steevast van plan om vandaag de route te rijden; ze lag per slot van rekening al lang te wachten op mijn bezoekje. Nu weet ik begot niet meer waar ik voor het eerst van die route gehoord of gelezen heb. doet er niet toe, wat ik wel nog wist was dat er een paar borden verdwenen kunnen zijn,

deze borden dus:

of deze:

maar wat je vooral wil zien zijn deze:

points de vues dus Smiley
en zo zijn er wel een stuk of vijf

De route is net geen 100Km lang en slingert zich door wat ze ginder noemen: Les Ardennes Picardië

Een track van de route heb ik niet, ik heb dus stomweg de bordjes gevolgd,
voor de techneuten is hier een route te vinden:

http://www.routeyou.com/route/view/14630/fietsroute-la-route-des-collines.nl

De landschappen zien er fantastisch uit:

zelfs Arie zou z'n weg huiswaarts vinden:

enfin, St-Amands is toch al juist Smiley  Smiley

Oh ja, er mistten inderdaad 2 bordjes, het ene rond Orroir, daar kies je richting Kluisberg (Mont Enclus: want veel vlaams kom je er niet tegen)
het tweede na Bréve du Chateau (een laan met een pracht van een kasteel erin) op het einde kom je op de N60, die moet je rechts en na een paar 100m staat weerom een bordje.
Bij momenten kan er flink aan de gas gedraaid worden,
en op één bepaalde plaats waren het kinderkopjes van het slecht gelegde soort: net na Saint-Sauveur

Om 12h30 ben ik aan de route begonnen
om 15h00 was ik nog één kilometertje van het einde verwijderd toen ik door een meute "flikken" werd tegengehouden.
papiercontrole, maar ze hadden meer oog voor het kleine Guustje dan voor m'n papieren,
ik werd zowaar uitgehoord hoe het komt dat een 750cc amper 50paardjes heeft. Ze waren op de hoogte, dat wel.
'tuurlijk was ik met alles in orde, wat hadden jullie wel gedacht,....  Smiley
Na een totaal van 191Km stond ik terug thuis, ik heb merkelijk meer dan 100Km over de route gedaan, dat komt omdat ik de verdwenen plakkaatjes wezen zoeken ben,
enfin, rondrijden tot ik er terug ene tegenkwam.

edit:
toch even vermelden dat er eet-en drankgelegenheden genoeg zijn op de rit,
evenals B&B's
voor de favorieten en hen die veel tijd hebben is er langsheen de rit vanalles te bezichtigen van Romaanse en Romeinse tot sarcofagen, kerken, boerderijen en wat nog allemaal.
Je kan daar in de streek gerust een klein dagje vullen.
Wat ik niet tegengekomen ben onderweg (op de Route des Collines),
maar zeker niet heb gemist zijn verkeerslichten en wegenwerken.
Wat in sommige dorpskernen dan wel in overvloed aanwezig zijn, zijn verkeersdrempels, wegversmallingen en ander ongein.

Een aanrader zeker weten!!!

Christiaan
« Laatste verandering: Donderdag 28 Juli 2011 - 09:39:25 door cvcaelen » Gelogd

Als je niet bang meer bent voor de dood
geniet je pas ten volle van het leven.
Pagina's: 1   Omhoog
  Print  

Ga naar: