Guzzi Forum van de MGCB

Log in of registreer jezelf.

Login met gebruikersnaam, wachtwoord en sessielengte
Geavanceerd zoeken  

Nieuws:

winterrit zondag17 februari

Pagina's: [1]   Omlaag

Auteur Topic: Dell'orto PHF 30 op euro95  (gelezen 6433 keer)

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Steve

  • Gast
Dell'orto PHF 30 op euro95
« Reactie #14 Gepost op: maandag 29 augustus 2011 - 19:29:49 »

Update:  vandaag testrit gedaan van 40 km

Moto rijdt heel goed, zonder problemen.

De nieuwe benzineleiding heeft blijkbaar veel geholpen.

Gelogd

Steve

  • Gast
Re:Dell'orto PHF 30 op euro95
« Reactie #13 Gepost op: donderdag 25 augustus 2011 - 14:51:22 »

Ziezo, hij draait op euro95.

Alle vacuumleidingen zijn nu in orde, de benzineleiding is vernieuwd en hij start meteen en blijft mooi draaien.

Nu nog een testrit doen en wat vermogen vragen, maar het zal wel goed gaan denk ik.
Gelogd

Steve

  • Gast
Re:Dell'orto PHF 30 op euro95
« Reactie #12 Gepost op: dinsdag 23 augustus 2011 - 19:53:06 »

Citaat
Denk dat je de ontluchtingsslangen verwart met de vacuum.

Inderdaad, mijn vergissing.
Gelogd

Guzzi Vero

  • Vandege Forumwiet
  • ***
  • Karma: 3
  • Offline Offline
  • Berichten: 366
Re:Dell'orto PHF 30 op euro95
« Reactie #11 Gepost op: dinsdag 23 augustus 2011 - 09:36:23 »

Denk dat je de ontluchtingsslangen verwart met de vacuum.
Gelogd

Steve

  • Gast
Re:Dell'orto PHF 30 op euro95
« Reactie #10 Gepost op: maandag 22 augustus 2011 - 19:24:16 »

Citaat
Bij een digiplex 2S wordt je ontstekingstijdstip geregeld via de vacuum aansluiting denk ik?

Dat klopt !

Maar ik heb nu gezien dat het vacuum te wensen overlaat.  Vacuummeter maakt gekke sprongen en hier en daar zijn er wat rubberslangen met dubieuze condities...

Bovendien zie ik dat een deel van het gelaste frame gebruikt wordt om de vacuumslangen op te verzamelen.  Er zitten er wel een stuk of 6, en dan nog 2 die naar de zuigers lopen.  In ieder geval een ingewikkeld vacuumnetwerk dat mogelijks kandidaat is voor lekken...  Echt prutswerk als je het mij vraagt.
Gelogd

men in black

  • Moderator
  • Meister Poster
  • *****
  • Karma: 11
  • Offline Offline
  • Berichten: 1.069
Re:Dell'orto PHF 30 op euro95
« Reactie #9 Gepost op: maandag 22 augustus 2011 - 16:45:30 »

Gelogd
Constat deos ubique esse!

Guzzi Vero

  • Vandege Forumwiet
  • ***
  • Karma: 3
  • Offline Offline
  • Berichten: 366
Re:Dell'orto PHF 30 op euro95
« Reactie #8 Gepost op: maandag 22 augustus 2011 - 15:42:32 »

Bij een digiplex 2S wordt je ontstekingstijdstip geregeld via de vacuum aansluiting denk ik?
Gelogd

Steve

  • Gast
Re:Dell'orto PHF 30 op euro95
« Reactie #7 Gepost op: maandag 22 augustus 2011 - 08:51:13 »

Dat is een goed idee, maar op de california III van mij staat een Digiplex 2S ontsteking en die kun je niet bijregelen...
Gelogd

Guzzi Vero

  • Vandege Forumwiet
  • ***
  • Karma: 3
  • Offline Offline
  • Berichten: 366
Re:Dell'orto PHF 30 op euro95
« Reactie #6 Gepost op: maandag 22 augustus 2011 - 08:42:27 »

Zoals jullie wel weten zijn er geen 2 Guzzi's gelijk. Zeker niet bji de "oudjes" die als het enigzins kan op 98 dienen te rijden. Heb je last van pingelen bij een goed afgestelde motor met 95 dan kan je als truukje om dit op te lossen je ontsteking 2? vervroegen. In jouw specifiek geval zou ik wel eerst eens goed kijken of je ontstekingstijdstip wel goed staat vooraleer je begint te sleutelen.
Gelogd

WIM

  • Veelposter
  • *
  • Karma: 1
  • Offline Offline
  • Berichten: 73
Re:Dell'orto PHF 30 op euro95
« Reactie #5 Gepost op: zondag 21 augustus 2011 - 20:36:18 »

Dacht dat zowat alle Guzzi's op 95 rijden. Enkel bij warm weer en in de bergen durf ik wel eens 98 tanken om het pingelen te voorkomen. Stilvallen en sputteren heeft inderdaad een andere oorzaak.
« Laatst bewerkt op: maandag 22 augustus 2011 - 17:38:05 door Janguz »
Gelogd

Steve

  • Gast
Re:Dell'orto PHF 30 op euro95
« Reactie #4 Gepost op: zondag 21 augustus 2011 - 09:25:20 »

Welja , de reden is dat je niet overal meer die super98 kan tanken als je eens op pad bent...

Ik zit met een nieuwe luchtfilter, nieuwe bougies, verse olie en heb alle vacuumslangen en connecties gecontroleerd, m.a.w; een zeer grondige grote beurt dus.

Toestel heeft slechts 59.000 km dus verwacht ik geen grote slijtage binnenin het motorblok.

In principe zou hij dus op euro95 moeten draaien volgens jullie ?

Wat zou dan de reden zijn dat de fabrikant zelf in het boekje super98 aanbeveelt ?
Gelogd

Janguz

  • Administrator
  • Meister Poster
  • *****
  • Karma: 2
  • Offline Offline
  • Berichten: 1.100
Re:Dell'orto PHF 30 op euro95
« Reactie #3 Gepost op: zaterdag 20 augustus 2011 - 22:43:28 »

zoals Koos zegt, euro 95 of 98 dat zijn tweelingbroers, den ene is wat kleiner, maar je merkt dat bijna niet hoor, om echt te gaan pingelen moet je al naar euro 91 of lager gaan.
Gelogd
Alweer JanGuz

Aladin

  • Global Moderator
  • Meister Poster
  • *****
  • Karma: 5
  • Offline Offline
  • Berichten: 1.106
Re:Dell'orto PHF 30 op euro95
« Reactie #2 Gepost op: zaterdag 20 augustus 2011 - 20:11:45 »

Dit kan ongetwijfeld het hele verhaal niet zijn.

Maar als je motor probleemloos op 98 rijdt zou ik niet anders tanken hoor.

Gelogd

Steve

  • Gast
Dell'orto PHF 30 op euro95
« Reactie #1 Gepost op: zaterdag 20 augustus 2011 - 19:52:14 »

Wie heeft een guzzi met de dell'orto PHF30 carburatoren draaiend op euro95 ?

Ik vraag dit omdat het handboekje van de california III uit 1993 zegt dat je op super98 moet rijden.

Nu, ik heb 's euro95 getankt erin en moet zeggen dat die california III van mij dat toch niet echt lust.

Moeilijk starten, sputteren en slecht optrekken en stilvallen.

Kan ik iets doen om hem op euro95 te laten rijden ?
Gelogd
Pagina's: [1]   Omhoog