Guzzi Forum van de MGCB

Log in of registreer jezelf.

Login met gebruikersnaam, wachtwoord en sessielengte
Geavanceerd zoeken  

Nieuws:

winterrit zondag17 februari

Pagina's: [1] 2   Omlaag

Auteur Topic: chroom pelt af van wielen Guzzi V7 classic  (gelezen 11076 keer)

flupke

• Vandege Forumwiet
Re:chroom pelt af van wielen Guzzi V7 classic
« Reactie #19 Gepost op: dinsdag 24 januari 2012 - 22:21:59 »

Ik houd het erop dat ik gewoon pech heb :-) nuja het is het einde van de wereld niet en kan ermee leven,zolang het maar niet motorisch is dat problemen geeft ben ik al blij.
Vind anders die nieuwe wielen van de 2012 (Matzwarte) V7 knap http://blog.motorcycle.com/wp-content/uploads/2011/11/110411-2012-moto-guzzi-v7-1.jpg

Janguz

• Administrator
  • Meister Poster
« Reactie #18 Gepost op: dinsdag 24 januari 2012 - 21:03:58 »

daarnet heb ik als zoekopdracht " chroom bladdert af" bij google veel resultaten gekregen, en veel uitleg, en bij vele pagina's geen Guzzi, hehe. maar dat zoek resultaat zit wellicht enkele pagina's verder.

Alweer JanGuz

flupke

• Vandege Forumwiet
« Reactie #17 Gepost op: maandag 23 januari 2012 - 17:26:28 »

Ja ik denk dat die chroom die erafpelt ook geen verborgen ...maar een zichtbaar gebrek was,dat ikzelf had moeten zien.Maar ik was zo verkocht en verblind door de mooie v 7
dat ik hem eigenlijk zonder al te veel nadenken heb gekocht zonder al te diepgaand te beginnen kijken,en heb eerder met mijn hart dan verstand gekocht (en zonder spijt hoor) ik had de Guzzi toch nog gekocht ook als ik dat van die chroom had gezien,maar ik had misschien wel wat op de prijs proberen te onderhandelen dat wel,maar had m zowieso gekocht.
Ben er zeker van dat Guzzi hier ook niet meer zal in tussenkomen de garantieperiode van 2 jaar is nu eenmaal door en ze moeten begrijpelijk ergens een lijn trekken...
nuja als ik het zo bekijk valt het nogal mee (tenzij je er echt in detail gaat zitten naar kijken)Als het zo wat blijft stoort het niet enorm en kan ik er zo nog wel een tijdje mee blijven rijden,en als het te erg wordt kan ik nog altijd is gaan kijken voor te poedercoaten.
Alvast bedankt iedereen voor de tips hoor,

Groetjes,

Philippe

Aladin

• Global Moderator
  • Meister Poster
« Reactie #16 Gepost op: maandag 23 januari 2012 - 16:58:39 »

Ja dat Italiaanse chroom weet wat.
Om snel een roestbak te krijgen is een winterse pekelrit niet eens noodzakelijk.
Met een stevige zeewind langs de boulevards en kust krijgt de fiets ook het nodige mee en zeker als het niet gelijk afgespoten wordt.

De vorige eigenaar kan daar ook weinig aan doen. Misschien wel 1 van de redenen om in te ruilen?

Roestvorming is geen verborgen gebrek dus voor een garantie onder gebruikt geef ik weinig kans en ook de fabrieksgarantie is al bijna een jaar over de datum.
Zou doen wat Frans zegt(laten behandelen), gelijk een degelijke oplossing en geen ergernis meer bij ieder stukje wat verder bladert.

night rider

• Vandege Forumwiet
« Reactie #15 Gepost op: maandag 23 januari 2012 - 13:45:37 »

minder chroom en geen spaakwielen, ik heb een broertje dood aan kuisen ;-)

Haha, ik ben dezelfde mening toegedaan, een motorfiets dient bij mij ook vooral als vervoermiddel.

Toch zou zo iets niet mogen voorvallen bij een motorfiets met zo weinig kilometers vind ik. Ik wil niet de vorige eigenaar zomaar valselijk beschuldigen, die kan best zijn motorfiets met de grootste zorg onderhouden hebben. Maar door het feit dat verschillende onderdelen (velg, achterveer) het probleem hebben denk ik niet dat dit afkomstig is van de fabriek zelf. Ik neem aan dat die onderdelen daar van verschillende toeleveranciers afkomstig zijn en niet op dezelfde dag (*kuch*maandag*kuch*) verchroomd werden.
1998 Yamaha Diversion XJ600S
2001 Moto Guzzi V11 Le Mans
2013 Moto Guzzi Stelvio NTX

frans

• Vandege Forumwiet
« Reactie #14 Gepost op: maandag 23 januari 2012 - 13:19:59 »

« Laatst bewerkt op: maandag 23 januari 2012 - 13:30:28 door frans »

Guzzi Vero

• Vandege Forumwiet
« Reactie #13 Gepost op: maandag 23 januari 2012 - 08:37:36 »

Flupke, je hebt die V7 toch in occasie bij een dealer gekocht? Dan heb je dank zij Europa zowiezo garantie. Dus door die dealer laten herstellen/vervangen. Neem eens contact op met een onafhankelijk schade expert om die zijn mening te horen. Anders schakel je maar je rechtsbijstandsverzekering in.

flupke

• Vandege Forumwiet
« Reactie #12 Gepost op: zondag 22 januari 2012 - 23:19:58 »

denkt ge?Ik heb een 6 jaar oude Honda xr 125cc enduro (die ik gebruik als pekelmoto of als het te slecht weer is)ook met chromen spaakwielen diene heeft al erg afgezien(zout,sneeuw,vriestemperaturen,hitte..),en daar is nog niet 1 spikkeltje op de chroom te zien.Als ik diene kuis is em gelijk nieuw.
Ik moet wel zeggen het chroomlaagje is erg dun om de V7,misschien dat het op mijn Honda dikker is?
Enfin ik ga toch al is uitkijken hoeveel het zou kosten om opnieuw te laten verchromen want het is zo geen zicht he

big twin

• Global Moderator
  • Meister Poster
« Reactie #11 Gepost op: zondag 22 januari 2012 - 21:51:49 »

Lijkt wel of er toch mee in de pekel is gereden
en niet schoongemaakt nadien
blijf lachen wat je ook doet

staf lemans3

• Zeerveelposter
  • **
« Reactie #10 Gepost op: zondag 22 januari 2012 - 17:35:28 »

chroom en italiaanse motoren. eigenlijk raar dat er zo onwetend word over gedaan. chroom en electriciteit zijn altijd een zwak punt geweest ( mijn eigen bevindingen als ex-guzzi rijder) maar mss dat de ene motor er meer van afziet dan de andere alhoewel.

flupke

• Vandege Forumwiet
« Reactie #9 Gepost op: zondag 22 januari 2012 - 12:59:51 »

Denk je?Kan het hem altijd eens "subtiel" vragen als ik er is langsga :-)
maar welk reinigings of onderhoudsproduct zou chroom zo kunnen opvreten,moet het toch wel al een zuur ofzoeits zijn

night rider

• Vandege Forumwiet
« Reactie #8 Gepost op: zondag 22 januari 2012 - 12:35:15 »

Ik zou mij wel eens afvragen wat de vorige eigenaar gebruikt heeft om zijn chroom op te poetsen...
1998 Yamaha Diversion XJ600S
2001 Moto Guzzi V11 Le Mans
2013 Moto Guzzi Stelvio NTX

flupke

• Vandege Forumwiet
« Reactie #7 Gepost op: zondag 22 januari 2012 - 10:58:17 »

Zal aan mijn exemplaar liggen  vrees ik...zelfs mijn achterveer heeft ervan...en mijn stuurgewichtje begint ook al,maar dat is nog t minste.

cvcaelen

• Meister Poster
  • na je 50ste hoef je niet meer volwassen te worden!
« Reactie #6 Gepost op: zondag 22 januari 2012 - 10:24:47 »

mijne V7c is van 05/2008,
heeft reeds 3 winters elke dag, ook de "gepekelde" gereden (ondertussen 35.000Km)
en buiten wat "spikkeltjes" nergens loskomend chroom.
Chroom wordt voor de winter wel flink met WD40 ingespoten
en na de winter met "stoofkuis" weer opgeblonken.
Motor slaapt wel binnen.

Plan for the worst,
hope for the best
and
take what you can get

flupke

• Vandege Forumwiet
« Reactie #5 Gepost op: zondag 22 januari 2012 - 10:02:42 »

Goeiemorgen,

Ja vind dit ook wel raar.De motor is van 2009 en is dus helaas uit garantie (2 jaar dacht ik?)
Uit het onderhoudsboekje heb ik gezien dat hij van VRA motoren komt uit Oosterzele.
Kan er eens een ritje naar daar maken misschien om eens te horen of dit al eens is voorgevallen eventueel en wat ik kan doen en hoeveel het me zou kosten mocht guzzi er niets aan kunnen doen. Misschien heb ik gewoon pech en ben ik een alleenstaand geval? Maar ik heb op de huidige roze kaart het adres gevonden van de 1e eigenaar(ben nu de 2e) ik ga daar eens horen of hij dit ook al had enzoja op welke km stand al (heeft er nu nog geen 5000..) die man woont maar op een 25km van me,kan er eens een ritje aan vastknopen :-) ik zal straks eens de foto's maken en hier opzetten,want het is toch wel een vrij groot stuk en dat gaat alleen maar verder en verder afpellen.

Zeer interresant die link over de betrouwbaarheid,bedankt.

Groetjes,

Philippe
Pagina's: [1] 2   Omhoog