Guzzi Forum van de MGCB

Log in of registreer jezelf.

Login met gebruikersnaam, wachtwoord en sessielengte
Geavanceerd zoeken  

Nieuws:

winterrit zondag17 februari

Pagina's: [1]   Omlaag

Auteur Topic: v11  (gelezen 5468 keer)

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Janguz

  • Administrator
  • Meister Poster
  • *****
  • Karma: 2
  • Offline Offline
  • Berichten: 1.100
Re:v11
« Reactie #10 Gepost op: vrijdag 03 februari 2012 - 18:50:58 »

kan ook een slecht kontaktslot zijn van de sleutel, heb ik ook al gehad. stom, lang zoeken, maar zou kunnen.
Gelogd
Alweer JanGuz

night rider

  • Vandege Forumwiet
  • ***
  • Karma: 2
  • Offline Offline
  • Berichten: 271
Re:v11
« Reactie #9 Gepost op: vrijdag 03 februari 2012 - 14:24:17 »

Ben de updates in dit topic even uit het oog verloren.

Bij mij is de reflector die voor de koplamp zit afgebroken en ligt nu onderaan in de armatuur te rammelen, maar ik denk eerder dat het Belgisch wegdek hiervan de oorzaak is.

Indien je je injectiepomp hoort "primen" dan is er zeker niks mis met uw veiligheidsschakelaar aan uw zijpikkel (die kan er ook wel eens de brui aan geven, bij mij bv ook al vervangen :D) Bij mij was het de kabel van de schakelaar op de koppelingshendel. Indien de startmotor niet wou draaien hoefde ik gewoon even daaraan te hengelen en het was opgelost, zo heb ik het ontdenkt :-).

De standaarduitlaten zijn volgens mij allemaal van Lafranconi, de laatste versies van de V11 hadden Titanium uitlaten (van Mistral geloof ik) als optie.
Gelogd
1998 Yamaha Diversion XJ600S
2001 Moto Guzzi V11 Le Mans
2013 Moto Guzzi Stelvio NTX

den yslandvoarder

  • Gast
Re:v11
« Reactie #8 Gepost op: dinsdag 24 januari 2012 - 21:23:23 »

En nog vergeten te melden:
Door trilling wellicht is het metalen plaatje aan het stuur waarop het potje van de reserve remolie zit bij 't rijden doorgebroken.
Good, good good,   good vibritions...
Gelogd

den yslandvoarder

  • Gast
Re:v11
« Reactie #7 Gepost op: dinsdag 24 januari 2012 - 21:17:48 »

Ja night rider, de benzinepomp hoor ik even bij het aanzetten van het contact. Dat met het stuur bewegen kan helpen. Ik moet dus dringend eens die bedrading bekijken.
Die van mij is bouwjaar 2001, voor het eerst ingeschreven in 2002.
De uitlaten zijn van shark. Zouden die de originele zijn? Hoe zit dat bij jou?

Vriendelijke groeten,
Johan
Gelogd

night rider

  • Vandege Forumwiet
  • ***
  • Karma: 2
  • Offline Offline
  • Berichten: 271
Re:v11
« Reactie #6 Gepost op: vrijdag 20 januari 2012 - 18:17:51 »

IK ;D Welk bouwjaar?

1) Hoor je de benzinepomp even draaien bij het aanzetten van het contact?
2) Beweeg uw stuur eens van links naar rechts en zie of dat werk :-)

Als hij dan bij wonder wel start dan moet je gewoon even de verschillende kabels die van uw stuur onder uw benzinetank verdwijnen volgen. Waarschijnlijk is het een of andere connector die door het bewegen van uw stuur geen goed contact meer maakt. Lostrekken, opschuren en een beetje kopervet ertussen. :-)
« Laatst bewerkt op: vrijdag 20 januari 2012 - 18:35:18 door night rider »
Gelogd
1998 Yamaha Diversion XJ600S
2001 Moto Guzzi V11 Le Mans
2013 Moto Guzzi Stelvio NTX

den yslandvoarder

  • Gast
Re:v11
« Reactie #5 Gepost op: vrijdag 20 januari 2012 - 15:53:54 »

Gelogd

Aladin

  • Global Moderator
  • Meister Poster
  • *****
  • Karma: 5
  • Offline Offline
  • Berichten: 1.106
Re:v11
« Reactie #4 Gepost op: zaterdag 17 juli 2010 - 11:05:07 »

Had ooit op de Honda Silverwing ook een comfortabel zadel. Echter na een 200km was mijn achterste wel beurs.
Nadien met de Guzzi dacht ik wat een hard kreng. Na wat gewenning bleek 1000km nog te doen op een dag voor de billen.
Gelogd

cvcaelen

  • Meister Poster
  • ****
  • Karma: 7
  • Offline Offline
  • Berichten: 603
  • na je 50ste hoef je niet meer volwassen te worden!
Re:v11
« Reactie #3 Gepost op: vrijdag 16 juli 2010 - 08:44:18 »




van dat harde zadel: zou best nog kunnen meevallen,
het zadel van mijn kleine V7 is ook behoorlijk hard en toch kan ik het er een ganse dag op uithouden.
Zachte zadels, daar ga je vlugger last krijgen van een pijnlijk achterste

Christiaan
Gelogd
Plan for the worst,
hope for the best
and
take what you can get

night rider

  • Vandege Forumwiet
  • ***
  • Karma: 2
  • Offline Offline
  • Berichten: 271
Re:v11
« Reactie #2 Gepost op: donderdag 15 juli 2010 - 18:15:16 »

Ok, dit is mijn verslag na een maand V11 rijden:

Hoe rijden ze:
Zalig! Een ietswat naar voor gerichte sportieve zithouding door de hoge voetsteunen, lange tank en clip-ons.
Met zijn 90PK en 240kg is het zeker geen supersport, maar de goeie afvering en frame met het lekkere koppel van de V-twin maakt het een zeer bruikbare machine op de weg. Het wat hogere gewicht en langere wielbasis laat zich iets minder makkelijk flippen, maar wel lekker door de bochten scheuren :-) Daarbij is het rijden door zowel file als stadsverkeer geen probleem, zolang je maar niet te vaak de zware koppelingshendel hoeft te gebruiken.

Waar vind je ze:
Met de nodige portie geduld en volharding op Kapaza of 2dehands.be.

Waarom wil je ze:
Een aangenaam, sportieve fiets met bruikbaar koppel en vermogen voor diegene die beseffen dat een motorfiets meer is dan een puur PK beest.
Retro-look en een eenvoudige, oerdegelijke luchtgekoelde motor met karakter.

Hoe behandel je ze:
Netjes op temperatuur laten komen en gaat daarna gewillig in toeren :-)

Wat zijn de minpunten:
  • Zijn zware koppelingshendel laat zich al gauw voelen in de stad.
  • Ik vrees dat het zadel wat aan de harde kant is voor lange afstanden.
  • De knieen bij iets grote rijders komen wel heel dicht bij de cilinderkoppen.
  • De versnellingbak schakelt goed, maar je mag niet nonchalant schakelen,
    tussen elke versnelling kan je wel een valse neutral vinden.

Waar vind je de pluspunten?
  • Knappe, retro uitziende motorfiets.
  • Eenvoudige luchtgekoelde motor met veel karakter.
  • Cardanaandrijving (gedaan met meermaals per week die ketting te smeren).
  • Goeie remmen en (instelbare) vering.
  • Genoeg vermogen en koppel voor op de openbare weg.
Gelogd
1998 Yamaha Diversion XJ600S
2001 Moto Guzzi V11 Le Mans
2013 Moto Guzzi Stelvio NTX

men in black

  • Moderator
  • Meister Poster
  • *****
  • Karma: 11
  • Offline Offline
  • Berichten: 1.069
v11
« Reactie #1 Gepost op: donderdag 08 juli 2010 - 18:13:41 »

hoe rijden ze, waar vind je ze, waarom wil je ze, hoe behandel je ze, wat zijn de minpunten, waar vind je de pluspunten?
Gelogd
Constat deos ubique esse!
Pagina's: [1]   Omhoog