Guzzi Forum van de MGCB

Log in of registreer jezelf.

Login met gebruikersnaam, wachtwoord en sessielengte
Geavanceerd zoeken  

Nieuws:

winterrit zondag17 februari

Pagina's: [1] 2   Omlaag

Auteur Topic: V7 voor grote mensen?  (gelezen 14026 keer)

Wimper-Guuuzzz

Re:V7 voor grote mensen?
« Reactie #27 Gepost op: maandag 13 januari 2014 - 15:30:24 »

Na lange afwezigheid hier ben ik er weer even en las ik dit.
De V7 stone vind ik esthetisch gezien een pracht van een motor. Hoe hij rijdt weet ik echter niet. Ik wil al jaaaaaren eens rijden met dat V7 blok. Met de huidige Bonnie heb ik al gereden en ok, het rijdt en daarmee vond ik dat alles gezegd was. Het is een lange motor, die indruk kreeg ik toch bij het rijden. Dus stabiel in lange bochten maar een smijtmachiene vond ik het niet. Motorisch vond ik het helemaal niet wauw, maar ik heb dan zelf ook wat andere motorfietsen gehad. De bellagio zal een pak krachtiger zijn vermoed ik.

Als je een groot persoon bent zit je wellicht beter op een allroader zoals hier reeds aangehaald wordt.

Succes met je keuze!

Wim.philips

« Reactie #26 Gepost op: dinsdag 09 april 2013 - 20:40:26 »

Bij twijfel niet doen dus.
Niet iedereen is geschikt om een Guzzi te mogen berijden  ;D

Deze raad heb ik gevolgd.
Ik ben zeker dat de V7 me aardig wat plezier had bezorgd als beginner, maar gezien de leeftijd van de kids, zitten hele verre afstanden er de komende 8 jaar niet in en dus zocht ik een moto die me 8 jaar lang plezier op kortere dagtoertjes zou bezorgen (want eerder wisselen voor een reismoto type stelvio heeft weinig zin) en dan denk ik dat de iets ruimere, iets krachtigere bonneville T100 me langer zal bekoren...

Aladin

• Global Moderator
  • Meister Poster
« Reactie #25 Gepost op: maandag 01 april 2013 - 19:53:27 »

Bij twijfel niet doen dus.
Niet iedereen is geschikt om een Guzzi te mogen berijden  ;D

Wim.philips

« Reactie #24 Gepost op: zondag 31 maart 2013 - 14:31:57 »

schneider

« Reactie #23 Gepost op: zondag 31 maart 2013 - 12:48:03 »

Wim.philips

« Reactie #22 Gepost op: donderdag 28 maart 2013 - 20:22:02 »

nadat die Bellagio er alles aan gedaan heeft om de testrit niet door te laten gaan... eerst de batterij en toen die eindelijk geladen was en ik 300 meter verder aan het 1e kruispunt de 1e wil zoeken, gaat de versnellingshendel er los af (oude gecorrodeerde vijs die dwars door brak).
Gister is het dan toch gelukt... en helaas. De linkerknie botst regelmatig tegen de cilinderkop. en verzetten gaat nu eenmaal niet met dat kuipzadel. Waarom zijn die Italiaantjes zo klein van stuk???

Bij de V7 waren de cilinder ver onder mijn knie, maar kneep ik de tank ruim VOOR de daartoe voorziene uitsparingen en zaten de knietjes wel erg geplooid, nu zat de plooiing van de knietjes beter maar steken die cilinders in de weg...

Als ik bij de retro-look blijf zal het toch de bonneville T100 worden vrees ik... De stelvio is te groot en krachtig voor een beginner... Misschien als ik ooit aan reizen met de moto ga denken...

gavia

« Reactie #21 Gepost op: dinsdag 26 maart 2013 - 11:23:31 »

lijken mij nu beide geen ideale motoren voor grote mensen , zou eerder opteren voor een allroad omdat die meestal wat hoger gebouwd zijn . Type stelvio of als je dan toch naar triumph wil kijken een tiger.

men in black

• Moderator
  • Meister Poster
« Reactie #20 Gepost op: maandag 25 maart 2013 - 20:59:40 »

ben benieuwd naar je uiteindelijke keuze, buurman laat je Bellagio snel herstellen!
Constat deos ubique esse!

Wim.philips

« Reactie #19 Gepost op: maandag 25 maart 2013 - 20:19:20 »

Vrijdagnamiddag de V7 getest... prachtige moto om te zien, dat zeker...En dat gebrom was ook hemels! Maar toch een beetje teleurgesteld toen ik erop zat... Toch wat benepen. Kon net, maar marge was er echt niet. De knietjes omklemden de tank niet in de daarvoor voorziene uitsparingen, maar op de uitsteeksels die er net voor zitten.
Vooral het verschil met de bonneville T100 die ik er net voor testte deed de V7 wat mij betreft afvallen.

De Bellagio zou ik bij mijn buur kunnen testen. Zaterdagmiddag bleek de batterij plat. Nachtje laden en nog niks maar zondagochtend had hij hem kunnen starten met zijn auto, helaas was ik toen even gaan fietsen (op de koersfiets zonder motor, beter voor mijn buik). En toen ik s middags helemaal klaar stond wou de Bellagio al helemaal niet meer. Telkens de autobatterij eraf werd gehaald was het gedaan met dat heerlijke geluid...

Wordt dus geduld hebben, want de 3 Guzzi-verdelers in de buurt (relatief: 150 km rijden voor de 3e) hebben geen bellagio voor een testrit staan...
En die test wacht ik toch af om te kiezen tussen Bellagio en Bonneville...

flupke

• Vandege Forumwiet
« Reactie #18 Gepost op: vrijdag 01 maart 2013 - 18:44:40 »

Proficiat met je rijbewijs  :mrgreen: niks breken op skiverlof zou zonde zijn dat je niet kan rijden,ze geven nu stillaan beter weer  :lol:
En veel succes met de moto alvast ;)

Wim.philips

« Reactie #17 Gepost op: vrijdag 01 maart 2013 - 11:57:33 »

Aladin

• Global Moderator
  • Meister Poster
« Reactie #16 Gepost op: dinsdag 26 februari 2013 - 14:09:54 »

Het is een indicatie want ook bij gelijke lengte zit er vaak weer (klein)verschil waar de knie zit.
onder of bovenbeen wat langer doet veel in zit positie op een motor.

Wens je veel succes met het afrijden.

Wim.philips

« Reactie #15 Gepost op: dinsdag 26 februari 2013 - 13:29:39 »

het is meer actualiteit dan ooit...

Vandaag mijn laatste les, donderdagochtend het 2e deel van het examen (in 2 delen in FR): de circulatie.
Als alles goed gaat is die A donderdag binnen en start de jacht naar die 1e moto... en die V7 blijft de ogen uit steken. Niet te krachtig, niet te zwaar en godverdoeme mooi... Als jij met je 1m86 geen klagen hebt... Dan moet dat toch kunnen... voor een andere beginner... De dag dat ik ooit een ronde van Europa wil rijden koop ik me wel een stelvio of een R1200GT (maar dat laatste hier zeggen is als vloeken in de kerk  :twisted:)...

schneider

« Reactie #14 Gepost op: dinsdag 26 februari 2013 - 12:48:54 »

Ook al zijn we ondertussen reeds een maand verder en ben ik nog maar een beginnende motorrijder,
toch wil ik graag ook mijn mening geven.

Ik ben ongeveer 1m86, heb mijn rijbewijs afgelegd met de de v7 special en sindsdien enkel met deze moto gereden.
Dit is nu ongeveer 4-5 maand dat ik er mee rondrijd, mijn commentaar zal dus redelijk subjectief zijn.
Om nu een antwoord te geven op je vraag: volgens mij zal je met jouw grootte geen problemen hebben als je er geen zotte ritten mee zult doen.

Misschien heb je ondertussen al een v7 aangeschaft en kun je alsnog je bevindingen geven  :)

Ciao
Schneider

gavia

« Reactie #13 Gepost op: zaterdag 19 januari 2013 - 23:07:49 »

neem is een demo voor een dagje naar de ardennen en dan zul je al veel wijzer zijn.
Pagina's: [1] 2   Omhoog