Guzzi Forum van de MGCB

Log in of registreer jezelf.

Login met gebruikersnaam, wachtwoord en sessielengte
Geavanceerd zoeken  

Nieuws:

winterrit zondag17 februari

Pagina's: 1 [2]   Omlaag

Auteur Topic: V7 voor grote mensen?  (gelezen 13359 keer)

RenČ

• Vandege Forumwiet
Re:V7 voor grote mensen?
« Reactie #12 Gepost op: vrijdag 18 januari 2013 - 22:04:00 »

het is niet dat voetje van de v7 racer vraag het aan de dealer dan zie je het meteen 

Wim.philips

« Reactie #11 Gepost op: vrijdag 18 januari 2013 - 16:34:35 »

Jan van Rheenen

• Zeerveelposter
  • **
« Reactie #10 Gepost op: vrijdag 18 januari 2013 - 16:10:31 »

Het is heel erg belangrijk dat een motor je past. Pas dan kun je er goed mee (leren) rijden!

Wim.philips

« Reactie #9 Gepost op: vrijdag 18 januari 2013 - 14:03:09 »

bedoel je dat setje voetsteunen van op de V7 racer? lijkt me niet zozeer lager, maar eerder naar achter.

RenČ

• Vandege Forumwiet
« Reactie #8 Gepost op: dinsdag 15 januari 2013 - 23:48:43 »

als je vind dat je wat verkrampt op een v7 is er nog de mogelijkheid om een set met verlaagde voetsteunen te plaatsen
bij Guzzi is alles een oplossing

flupke

• Vandege Forumwiet
« Reactie #7 Gepost op: dinsdag 15 januari 2013 - 20:05:24 »

Goh te krap zou ik nu ook niet durven stellen...dat hangt wat af van persoon tot persoon.Ik zit graag tegen mijn benzinetank "geplakt" als je begrijpt wat ik bedoel,dat rijdt voor mij het prettigst en geeft me betere controle (of dat denk ik toch  ;D ,nuja dan is het ergens normaal dat ik met mijn knietjes bijna tegen de cylinderkoppen kom,dan zit je daar al vele centimeters korter tegen.Als je "normaa"l zit kan het zijn dat je daar geen last van hebt.
Ik heb ook een (lichtjes verhoogde)Honda Cbf500 Gehad ondanks dat die een grotere zadelhoogte had dan de V7 en geen uitstekende cylinderkoppen,zat ik daar wat verkrampt op.
Dan zat ik op de V7 stukken beter,zoniet perfect.Ga eens op een V7 zitten in normale positie dan weet je het meteen of je knietjes tegen de cylinderkoppen komen of niet.Daar moet je zelfs geen meter voor rijden.Als dat oke is,dan zou ik gerust voor een V7 durven gaan.Qua zit is hij als eender andere naked bike en qua zithoogte is hij bij de gemiddelde motor.
Die warmte die van je cylinderkoppen komt moet je nu ook niet te letterlijk nemen hoor,als het erg warm is dan voel je wel wat warmte afstralen,maar niet dat je je gaat verbranden of dat het ondraaglijk is.
En dat was bij temperaturen van ergens 28 graden dan al.Die bellagio als ik dat zo bekijk, heb ik eerder de indruk dat je meer in een "kom" zit qua zitpositie,zoals bij een cruiser/chopper.Voor langere afstanden is dat misschien niet je dat.Het is altijd een beetje een gok hoe het op ne moto vertoeven is op langere trajecten en dat zie je inderdaad niet op een korte testrit,maar de V7 zit neutraal ik voorzie geen echte problemen ivm je lengte.En ik neem aan dat je geen 600km per dag gaat rijden ook niet.
De enige die je al op voorhand goed gaat zitten is de nieuwe california 1400 dat zie je zo dat je daar comfortabel op gaat zitten,maar dat is een andere prijscategorie  :mrgreen:
« Laatst bewerkt op: dinsdag 15 januari 2013 - 20:10:01 door flupke »

Wim.philips

« Reactie #6 Gepost op: dinsdag 15 januari 2013 - 19:50:45 »

dus toch wat krap...
maar ik vraag me af of de bellagio dan zoveel ruimer is?? Dat zadel zit toch een pak lager, kom je meteen ook weer korter op je voetsteunen te zitten. Niet?

flupke

• Vandege Forumwiet
« Reactie #5 Gepost op: dinsdag 15 januari 2013 - 16:51:21 »

Op mijn V7 (classic) zat ik met mijn 1.78 nog nipt goed.Kwam net niet tegen de cylinderkoppen (soms in de zomer wel eens warm,maar niet problematisch).
Ik heb me altijd goed kunnen verzetten met mijn kont wat naar achter,omdat ik nogal snel last krijg van mijn knietjes,(maar dat heb ik op elke moto dat is van te lang hetzelfde te zitten)
Maar iedereen is anders van lichaamsbouw en de ene heeft misschien meer/minder last dat kan.Ik heb er ook een tripje van 4 dagen mee gemaakt en hij kan dat perfect aan.
Het is ne vrij comfortabele moto (buiten de stugge achtervering) heb er een jaartje mee gereden en content van geweest,en is zeker ideaal als beginners moto en zelfs daarna nog,nooit het gevoel gehad dat ik meer dan 50 paardjes nodig had.Als je t mij vraagt een goede moto  8) en ne moto met viber,leuke moto karakteristiek ook.Hij is nu verkocht wegens andere prioriteiten maar ik mis hem nu al dus dat zegt al iets  :idea:
« Laatst bewerkt op: dinsdag 15 januari 2013 - 16:53:44 door flupke »

cvcaelen

• Meister Poster
  • na je 50ste hoef je niet meer volwassen te worden!
« Reactie #4 Gepost op: dinsdag 15 januari 2013 - 07:38:56 »

met mijn 1.73m zit ik alles behalve krap op de kleine V7,
maar mensen verschillen uiteraard
en den enen zijn benen zijn langer dan die van iemand anders,
zo kan ik amper net mijn beide voetjes plat op de grond zetten bij stilstand.
qua zadelhoogte is het zeker gene kleine.
Een toerke van een paar uur ware inderdaad het beste (en toeren kan-ie, moet je mijn verhalen hier maar eens opzoeken :) )

om je een idee te geven:

Plan for the worst,
hope for the best
and
take what you can get

Wim.philips

« Reactie #3 Gepost op: maandag 14 januari 2013 - 18:22:52 »

men in black

• Moderator
  • Meister Poster
« Reactie #2 Gepost op: maandag 14 januari 2013 - 15:20:53 »

ik zou het begot niet weten met mijn 1m88, allerlei Guzzi's gereden en de fijnste met de meeste plaats is momenteel de NTX, op de Breva zat ik wat krapjes, maar de leeftijd en het toenmalige overgewicht deed ook niet veel goeds! Dus wie kan er wat zeggen? Christiaan waarschijnlijk maar die is iets kleiner :-)
Constat deos ubique esse!

Wim.philips

V7 voor grote mensen?
« Reactie #1 Gepost op: zondag 13 januari 2013 - 20:56:56 »

hallo allemaal, kwestie van niet helemaal brutaal binnen te vallen.
Ik ben bezig met het behalen van mijn motorrijbewijs, weliswaar in Frankrijk wegens daar wonende. De "plateau" is binnen (gelukkig net voor de hervorming), nu nog enkele uurtjes les en dan de het examen op de baan en die A zou binnen moeten zijn.
Duchtig dromen van die ideale startersbike dus. En de V7 viel daarbij helemaal in de smaak. Nu lees ik echter in meerdere reviews (Frans, Engels en Nederlands, die vaak verdacht veel op elkaar lijken, dus hoeveel hebben er eigenlijke echt getest?) dat de V7 (de normale versie: stone of special) niet meteen voor grote mensen gemaakt is.
Ik ben 1m84. Zijn er V7 bezitters die deze stelling kunnen bevestigen of net weerleggen?
Ik weet ook wel, testrit aanvragen, maar dat toertje rond de blok zal me weinig leren over de beenkrampen na een rit van enkele uurtjes.
Pagina's: 1 [2]   Omhoog