Guzzi Forum van de MGCB

Log in of registreer jezelf.

Login met gebruikersnaam, wachtwoord en sessielengte
Geavanceerd zoeken  

Nieuws:

winterrit zondag17 februari

Pagina's: [1] 2 3 4   Omlaag

Auteur Topic: Prima vera 28 april  (gelezen 16246 keer)

Guzzi Vero

• Vandege Forumwiet
Re:Prima vera 28 april
« Reactie #51 Gepost op: zaterdag 11 januari 2014 - 12:10:41 »

Citaat
Een functie die ik ondertussen beter heb leren kennen op de Tripy, want het kan nogal gebeuren dat je van de route moet om te gaan tanken bijvoorbeeld,

vandaar dat ik steeds de tankstations inplant als waypoint en deze in de route opneem. zo hoef je je route niet te verlaten en ook niet op zoek naar een benzinestation. Kijk zelfs na of je daar op zondag kan tanken wat in la douce France soms problemen kan opleveren.

cvcaelen

• Moderator
  • Meister Poster
  • na je 50ste hoef je niet meer volwassen te worden!
« Reactie #50 Gepost op: vrijdag 10 januari 2014 - 20:14:49 »

net dit draadje nog eens gelezen van voor naar achter,

Frankrijk 2013: de Tripy gaf niks verkeerd, wat ik thuis had geprogrammeerd werd daadwerkelijk ook getoond.
Net na de Colombier liep het echter wel verkeerd: user error  ::)
Wat was er gebeurd?
Ik had een route gemaakt die de Colombier passeerde, omdat ik thuis niet kon inschatten of de weersomstandigheden zouden toelaten de top te bereiken,
of niet.
Dus we reden naar de top, een afwijking van 6 Km van de gemaakte route.
afdalen ging via de andere kant, toen we beneden waren 8Km weg van de route.
Had ik op dat moment effe nagedacht, kon de Tripy ons stomweg naar het dichtstbijzijnde routepunt navigeren .
Maar nee, op kaart en gevoel probeerde ik de route terug te pakken te krijgen.
Maar in die buurt is geen enkele weg iet of wat recht, met als gevolg dat we wegreden van de route.
En toen hebben Arie en zijn Zumo ons terug op route gebracht,
ook geen straf want we bleven door een mooie streek rijden,
 waarna ik weer overgenomen heb met de Tripy.
Een functie die ik ondertussen beter heb leren kennen op de Tripy, want het kan nogal gebeuren dat je van de route moet om te gaan tanken bijvoorbeeld,
en dan is het zaak om de route terug op te pikken waar je ze verlaten hebt.
Waar ik ook geen klagen van had was van de ontvangst, zelfs in de kloven van de Gorges de la Bourne is de ontvangst niet weggevallen.

ben wel benieuwd naar de volgende Primavera of de Garmins het nu wel feilloos gaan doen

Plan for the worst,
hope for the best
and
take what you can get

Aladin

• Global Moderator
  • Meister Poster
« Reactie #49 Gepost op: zaterdag 04 mei 2013 - 19:59:43 »

Zie inderdaad vaak zo'n ingeladen route op 0,00 staan.
Aanpassen is leuk maar je moet echt tot 300m. inzoomen om routepunten niet naast de weg te zetten bij de aanpassing.

nav de tip van Guy de routes van de Vlaanderenrit (6 oktober) eens met andere instellingen herberekend en gaf ook al wat wijzigingswerk.
Deed het voorheen enkel met ouder kaartmateriaal eens herberekenen maar dit gaf ook nog wat aanpassingen dus.

men in black

• Moderator
  • Meister Poster
« Reactie #48 Gepost op: donderdag 02 mei 2013 - 22:27:11 »

binnenkort heeft Frans een Tripy II, hoe oud is je toestel ondertussen Frans? heeft kapitalen gekost en als het blijft werken prima voor mij en U. Maar als ik zo verder lees...zal het binnenkort toch definitief zijn.
Nu heb ik de 2013.41 en alles voor C&A erin verwerkt/bewerkt en ben dus benieuwd naar eventueel gezever onderweg, ik hoop van niet!
Constat deos ubique esse!

frans

• Vandege Forumwiet
« Reactie #47 Gepost op: donderdag 02 mei 2013 - 22:10:40 »

Aan het snuisteren geweest op het nederlandse waypoint forum

Momenteel 2 mogelijke oorzaken van mijn probleem:

1. Er blijken inderdaad bugs in de 2013.40 te zitten waardoor de routeerbaarheid op bepaalde stukken kan wegvallen - garmin heeft daarom snel de 2013.41 uitgebracht
2. Eenzelfde effect(de route valt totaal weg) kan veroorzaakt worden door het kapot gaan van de interne backup batterij, een euvel dat wel meer voorkomt bij oudere toestellen en mits enige handigheid te herstellen (vervangen) is.  Dat wegvallen is intermittent, naar het schijnt, en dus dubbel vervelend.

Ik had beide fenomenen, dus veel verder sta ik nog niet, tenzij  beide problemen zich natuurlijk tegelijkertijd voordoen.

Maar zo zie je maar, raadsel wordt stukje bij beetje opgelost...

men in black

• Moderator
  • Meister Poster
« Reactie #46 Gepost op: donderdag 02 mei 2013 - 18:37:51 »

Guzzi Vero

• Vandege Forumwiet
« Reactie #45 Gepost op: donderdag 02 mei 2013 - 18:14:58 »

MAAR

ivan

• Zeerveelposter
  • **
« Reactie #44 Gepost op: woensdag 01 mei 2013 - 20:53:16 »

Zeer goed verwoord, een gps systeem dient om te helpen.  Ik kan alleen maar vaststellen dat zowel professionele rally's als mindergoden motorrally's allemaal het tripy systeem verkiezen, vooral de roadtracer software is bijzonder krachtig en betrouwbaar, die inderdaad garmin bestanden kan inlezen, omgedraaid, ho maar.  Broerlief is onlangs in Marokko on en off road gaan rijden met vooraf uitgestippelde roadbooks gemaakt op via google earth en de tripy software, werkte zonder verpinken. 
Garmin werkt wellicht goed op individuele basis maar zodra je gaat uitwisselen loop je verloren in de zillion versies die er zijn.  Ze zullen het niet graag horen de Garmin eigenaars die net honderden euro's besteedt hebben maar tripy heeft mij zowel op hardware als software nog nooit in de steek gelaten, ik ken een aantal mensen die ooit een probleem gehad hebben met hun tripy, wel ding opgestuurd en een week later gerepareerd teruggekregen.  Oh ja, tripy is Belgisch, goed voor onze economie dus.  Wees gerust, heb geen aandelen bij tripy maar ik kan er niet tegen dat mensen blindelings in een marketing (lees garmin) val lopen.

cvcaelen

• Moderator
  • Meister Poster
  • na je 50ste hoef je niet meer volwassen te worden!
« Reactie #43 Gepost op: woensdag 01 mei 2013 - 20:25:22 »

niks zinnig aan toe te voegen,
behalve dan misschien dat Filip (Jespers) en Filip (VDSijpe) ook niks anders dan Tripy als navigatie willen.

een gps, welk merk/type dan ook, zou de motorrijder moeten helpen
en geen kwelduivel zijn.

Frankrijk zal het zowat bewijzen/bevestigen voor C&A: alle routes zijn op RoadTracer gemaakt
en gecontroleerd en gedubbelchecked op Google Maps.
Een valse noot kwam dees week van Arie toen hij melde dat mijn doorgestuurde *.gpx'en rare kronkels en zig-zaggen vertoonden.
Afwachten wat dat "te velde" geeft,...
Dat fenomeen heb ik ook als ik met ItnConverter omzet. Iets wat ik nu nooit meer doe: het systeem Tripy<->Roadtracer werkt!
Een Tripy kan gpx'en en gdb's lezen, omgekeerd kan echter niet: een Garmin snapt de *.trb's niet.

wordt absoluut vervolgd met onze bevindingen na ons reisje
Plan for the worst,
hope for the best
and
take what you can get

men in black

• Moderator
  • Meister Poster
« Reactie #42 Gepost op: woensdag 01 mei 2013 - 13:33:24 »

Heren, op deze "feestdag" van de arbeid, dank ik jullie voor het meedenken aan "oplossingen" Het doet me deugd om van anciens in het gps-wereldje wat te vernemen. Koos, idd een rit nadien rijden ook al is deze "vrij" na de activiteit is niet zo plezant als op de dag zelf, toch denk ik erover na om in 2014 eens een week enkel Primavera's te rijden, heb er ondertussen een 7-tal gemist, maar na het inpakken/oppakken van de Stelvio vandaag heb ik eerst zin, veel zin in aanstaande zaterdag en de daarop volgende dagen, dat C van C&A hetzelfde geluk mag hebben dat A vorig jaar had en dan zijn C&A heel gelukkig, denk ik  :grin:

frans

• Vandege Forumwiet
« Reactie #41 Gepost op: woensdag 01 mei 2013 - 10:18:45 »

Guzzi Vero

• Vandege Forumwiet
« Reactie #40 Gepost op: woensdag 01 mei 2013 - 01:19:22 »

Aladin

• Global Moderator
  • Meister Poster
« Reactie #39 Gepost op: dinsdag 30 april 2013 - 23:27:02 »

frans

• Vandege Forumwiet
« Reactie #38 Gepost op: dinsdag 30 april 2013 - 22:31:49 »

ho ho, even dimmen hier
arie, veel respect voor wat je doet, jij zit er voor niks tussen.
even de feiten op een rijtje:
1. ik kreeg de rit vooraf, als track van arie
2. ik heb de track omgezet naar een route via win gdb en vergeleken met het origineel + gedeeltelijk gesimuleerd nagereden - niks abnormaals gemerkt
3. mijn gps deed al raar de avond en de morgen voor de rit - turn by turn en richtingpijl weggevallen, wat rijden erg moeilijk maakt/ had niks met de route te maken

ik hou het bij een electronisch probleem met mijn gps en/of een bug in het kaartmateriaal.
immers ook al problemen de week daarvoor
toevallig na update naar 2013.40 ????
niemands fout

en anderen die problemen hadden?

toeval, samenloop van omstandigheden, wie zal het zeggen...

het is al altijd goed gegaan, en nu even niet

niks om je druk over te maken, volgende keer beter....

men in black

• Moderator
  • Meister Poster
« Reactie #37 Gepost op: dinsdag 30 april 2013 - 22:16:19 »

Pagina's: [1] 2 3 4   Omhoog