Nederlandstalige Forums > Guzzi Touring

Prima vera 28 april

(1/11) > >>

Guzzi Vero:

--- Citaat ---Een functie die ik ondertussen beter heb leren kennen op de Tripy, want het kan nogal gebeuren dat je van de route moet om te gaan tanken bijvoorbeeld,
--- Einde van citaat ---

vandaar dat ik steeds de tankstations inplant als waypoint en deze in de route opneem. zo hoef je je route niet te verlaten en ook niet op zoek naar een benzinestation. Kijk zelfs na of je daar op zondag kan tanken wat in la douce France soms problemen kan opleveren.

cvcaelen:
net dit draadje nog eens gelezen van voor naar achter,

Frankrijk 2013: de Tripy gaf niks verkeerd, wat ik thuis had geprogrammeerd werd daadwerkelijk ook getoond.
Net na de Colombier liep het echter wel verkeerd: user error  ::)
Wat was er gebeurd?
Ik had een route gemaakt die de Colombier passeerde, omdat ik thuis niet kon inschatten of de weersomstandigheden zouden toelaten de top te bereiken,
of niet.
Dus we reden naar de top, een afwijking van 6 Km van de gemaakte route.
afdalen ging via de andere kant, toen we beneden waren 8Km weg van de route.
Had ik op dat moment effe nagedacht, kon de Tripy ons stomweg naar het dichtstbijzijnde routepunt navigeren .
Maar nee, op kaart en gevoel probeerde ik de route terug te pakken te krijgen.
Maar in die buurt is geen enkele weg iet of wat recht, met als gevolg dat we wegreden van de route.
En toen hebben Arie en zijn Zumo ons terug op route gebracht,
ook geen straf want we bleven door een mooie streek rijden,
 waarna ik weer overgenomen heb met de Tripy.
Een functie die ik ondertussen beter heb leren kennen op de Tripy, want het kan nogal gebeuren dat je van de route moet om te gaan tanken bijvoorbeeld,
en dan is het zaak om de route terug op te pikken waar je ze verlaten hebt.
Waar ik ook geen klagen van had was van de ontvangst, zelfs in de kloven van de Gorges de la Bourne is de ontvangst niet weggevallen.

ben wel benieuwd naar de volgende Primavera of de Garmins het nu wel feilloos gaan doen

Aladin:
Zie inderdaad vaak zo'n ingeladen route op 0,00 staan.
Aanpassen is leuk maar je moet echt tot 300m. inzoomen om routepunten niet naast de weg te zetten bij de aanpassing.

nav de tip van Guy de routes van de Vlaanderenrit (6 oktober) eens met andere instellingen herberekend en gaf ook al wat wijzigingswerk.
Deed het voorheen enkel met ouder kaartmateriaal eens herberekenen maar dit gaf ook nog wat aanpassingen dus.


men in black:
binnenkort heeft Frans een Tripy II, hoe oud is je toestel ondertussen Frans? heeft kapitalen gekost en als het blijft werken prima voor mij en U. Maar als ik zo verder lees...zal het binnenkort toch definitief zijn.
Nu heb ik de 2013.41 en alles voor C&A erin verwerkt/bewerkt en ben dus benieuwd naar eventueel gezever onderweg, ik hoop van niet!

frans:
Aan het snuisteren geweest op het nederlandse waypoint forum

Momenteel 2 mogelijke oorzaken van mijn probleem:

1. Er blijken inderdaad bugs in de 2013.40 te zitten waardoor de routeerbaarheid op bepaalde stukken kan wegvallen - garmin heeft daarom snel de 2013.41 uitgebracht
2. Eenzelfde effect(de route valt totaal weg) kan veroorzaakt worden door het kapot gaan van de interne backup batterij, een euvel dat wel meer voorkomt bij oudere toestellen en mits enige handigheid te herstellen (vervangen) is.  Dat wegvallen is intermittent, naar het schijnt, en dus dubbel vervelend.

Ik had beide fenomenen, dus veel verder sta ik nog niet, tenzij  beide problemen zich natuurlijk tegelijkertijd voordoen.

Maar zo zie je maar, raadsel wordt stukje bij beetje opgelost...

Navigatie

[0] Berichtenindex

[#] Volgende pagina

Naar de volledige versie