Guzzi Forum van de MGCB

Log in of registreer jezelf.

Login met gebruikersnaam, wachtwoord en sessielengte
Geavanceerd zoeken  

Nieuws:

winterrit zondag17 februari

Pagina's: [1]   Omlaag

Auteur Topic: MEMJET EVO INJECTIEMODULE  (gelezen 4569 keer)

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

GUUST

  • Karma: 0
  • Offline Offline
  • Berichten: 5
Re:MEMJET EVO INJECTIEMODULE
« Reactie #8 Gepost op: maandag 04 november 2013 - 20:57:10 »

k&n is zoewieso geen verloren kost, het is een verbetering en hij is snel terug verdient (kostte mij 40 euro en gaat langer mee dan de motor, prijs van een gewoon filterke of 2...)
Mapping laten overschrijven door een tuner ben ik ook niet zo voor te vinden, ge hangt af van het kunnen of niet kunnen van de man + op termijn (levensduur vd motor?). Memjet laat gewoon de temperatuur vd luchtsensor zeuren (kouder) waardoor hij meer benzine inspuit en dit met de originele mapping en dus ook de veilige marges van fabriek uit!


Grts
Gelogd

cvcaelen

  • Meister Poster
  • ****
  • Karma: 7
  • Offline Offline
  • Berichten: 603
  • na je 50ste hoef je niet meer volwassen te worden!
Re:MEMJET EVO INJECTIEMODULE
« Reactie #7 Gepost op: maandag 04 november 2013 - 19:00:09 »

Wat ik in mijn korte leven tot nu toe geleerd heb,
en het heeft me geld gekost (mijn vorige XJ600s),
is dat ik afblijf van fabrieksinstellingen,
een onderzoeksafdeling is tot een zeker resultaat gekomen qua afstelling van een motor,
meestal na jaren onderzoek en/of ervaring,
en de Dynojet-kit + K&N waren door een tuning-specialist geplaatst.

Maar,
als jij tevreden bent van het resultaat, wie ben ik om dat tegen te spreken :)
Er zullen best wel mensen rond rijden met positieve ervaringen.

Gelogd
Plan for the worst,
hope for the best
and
take what you can get

GUUST

  • Karma: 0
  • Offline Offline
  • Berichten: 5
Re:MEMJET EVO INJECTIEMODULE
« Reactie #6 Gepost op: maandag 04 november 2013 - 18:02:42 »

98 octaan had ik ook al geprobeerd zelfs verschillende merken, zonder resultaat. Pingelen blijft!
Op 98 octaan rijd hij nerveuzer, volgas is dat goe maar bij langzaam aan (bv toerritten met de club) is dit geen voordeel. Het on/off efekt is duidelijker aanwezig. Ook al ondervonden met de auto dat 98 octaan geen meerwaarde is. Verbruik is er ook niet minder door, niet met de auto en niet met de moto. Bij men vroegere suzuki stond zelfs uitdrukkelijk in de handleiding dat 98 octaan geen meerwaarde was, behalve een groter gat in de portemonee.
Met k&n luchtfilters heb ik goede ervaring, heb ze zelfs in de auto steken. De Honda dealer(moto) bij ons in de buurt had mij verteld dat er meestal al een verbetering is bij een motorfiets bij het plaatsen van k&n ivm met de arme afstellingen.

ivm brandstof merken, overlaatst gesproken met een firma gespecialiseerd in dieseltechnieken. Wat blijkt dat een zogezegd goed brandstofmerk ook niet altijd een garantie is, wisten mij daar te vertellen dat total diesel (exellium) 1 van de slechtste is. Gestaafd aan de hand van verslagen/testen en foto's en ervaring. Zelfs de total diesel laten testen bij total zelf (natuurlijk niet vernoemd welk merk) resultaat, afgekeurd!!!!!!!!!! zeer slechte kwaliteit. Was een geval van een vrachtwagenbestuurder die met faktuur altijd bij total ging, natuurlijk wimpelen ze het af bij total (je zal wel een paar keer elders gaan tanken hebben was de uitleg).
Zo zie je maar...

Zoals reeds gezegd met de memjet is mijn probleem opgelost, bij het vertrekken gaat alles vlotter.
Testen ivm memjet evo kan je hier vinden
http://www.motorlife.be/Artikels/Testverslagen/Suzukisv650sduurtest3.html

ps. laatste software was reeds ingeladen samen met klepstellen

Grts Guust :wink:
« Laatst bewerkt op: maandag 04 november 2013 - 18:07:00 door GUUST »
Gelogd

armatrading

  • Karma: 0
  • Offline Offline
  • Berichten: 39
Re:MEMJET EVO INJECTIEMODULE
« Reactie #5 Gepost op: zondag 03 november 2013 - 17:15:39 »

Gelogd

Guzzi Vero

  • Vandege Forumwiet
  • ***
  • Karma: 3
  • Offline Offline
  • Berichten: 366
Re:MEMJET EVO INJECTIEMODULE
« Reactie #4 Gepost op: zondag 03 november 2013 - 16:38:59 »

je duidt zelf al de reden van het pingelen aan: 95 octaan. De motoren staan tegenwoordig zo arm afgesteld dat je beter 98 octaan tankt. Als ik echt niet anders kan zal ik95 tanken, anders steeds 98. Betere verbranding en je rijdt zuiniger.
Gelogd

GUUST

  • Karma: 0
  • Offline Offline
  • Berichten: 5
Re:MEMJET EVO INJECTIEMODULE
« Reactie #3 Gepost op: zaterdag 26 oktober 2013 - 23:30:09 »

Klopt, had VRA reeds gekontakteerd. Ze hebben een aantal klanten die het gebruiken maar konden er zelf weinig over vertellen. En die klanten die het gebruiken (waarschijnlijk ook enkele leden) hadden geen zin voor hier het antwoord te plaatsen :grin: :evil:

Had reeds van in het begin een k&n luchtfilter geplaatst, was reeds beter maar nog niet helemaal.
Heb het  me dan toch maar geriskeerd en aangeschaft. Is vandaag geinstalleerd en de bevindingen zijn positief. Probleem was vooral dat de motor pingelde bij volgas opendraaien en bij traag rijden het on/of gevoel van het gas en een dipje. Heb een beetje moeten testen voor het juiste cijfer/ instelling te vinden...
Vertrek gaat veel zoeter, geen dip meer bij vertrek en geen gepingel meer. Trekt ook beter op, getest bergop 3000/3500 toeren en kot open. Dan voel je goed het verschil met of zonder memjet. Tromgeroffel bij gas dichtschroeven is wel verminderd. :cry:

ps getest met gebruik van 95 octaan benzine!


Grts Filip ;)
Gelogd

Guzzi Vero

  • Vandege Forumwiet
  • ***
  • Karma: 3
  • Offline Offline
  • Berichten: 366
Re:MEMJET EVO INJECTIEMODULE
« Reactie #2 Gepost op: zaterdag 26 oktober 2013 - 14:50:44 »

Denk dat VRA in Oosterzele een aantal guzten lopen heeft met een memjet module in
Gelogd

GUUST

  • Karma: 0
  • Offline Offline
  • Berichten: 5
MEMJET EVO INJECTIEMODULE
« Reactie #1 Gepost op: dinsdag 22 oktober 2013 - 00:11:39 »

Hallo,

Zijn er gebruikers van deze module op een guzzi?

Graag jullie bevindingen aub.

Grts Guust ;)
Gelogd
Pagina's: [1]   Omhoog