Guzzi Forum van de MGCB

Log in of registreer jezelf.

Login met gebruikersnaam, wachtwoord en sessielengte
Geavanceerd zoeken  

Nieuws:

winterrit zondag17 februari

Pagina's: 1 [2]   Omlaag

Auteur Topic: Stelvio  (gelezen 10108 keer)

men in black

• Moderator
  • Meister Poster
Re:Stelvio
« Reactie #2 Gepost op: vrijdag 15 november 2013 - 17:13:13 »

een Diversion 900 heb ik twee jaar gehad, net zoals een v11Lemans. Vrouw vond 3 motoren teveel en als, als ik de Guzzi's kon verkopen mocht ik een nieuwe kopen en tegen alle verwachtingen in waren deze drie Guzzi's ( Lodola 175cc, California 1100i en de v11Lemans ) snel verkocht. Opties zoals een Streetpilot III ( twee stuks ) en een aanhangwagentje waren ook snel de deur uit: kiezen dan, werd een Breva 1100, alles erop en eraan, heeft me gedurende 5 jaar prima gediend. Echter, toch wat "klein" de Breva en soms last in de heupen na een dagje rijden: oplossing was eerst een 15 kg afvallen en wat sporten en kijk de 2012 reis was een absoluut succes! Maar als ik Luc Suy zijn grijns zag op zijn Stelvio, ging ik aan het mijmeren, zucht, plots een aanbieding, net geen jaar oud, amper 9000 op de teller en in nieuw staat, prijs afgesproken om eventueel te kopen en de Breva stond al te koop aan een voor mij aanvaardbare prijs. Op vrijdag thuisgekomen van de 2012 reis, alles dadelijk gepoetst, doen blinken en op zaterdag de Breva verkocht en op zondag stond er een Stelvio NTX ( vette naftbak ) in de garage, zo snel kan het soms gaan. Veel heb ik er nog niet mee gereden op het seizoen dat TBBW in mijn bezit is, maar elke km was wel een fun kilometer! Eindelijk een moderne Guzzi voor de grotere medemens, voor mij staat het zadel  zelfs in de hoogste stand. Koffers, oeps veel minder liters dan de Breva ( Sport ) koffers, enfin voor een weekendje of een dagtrip zeker geen probleem maar op een heuse reis, wat zal dat dan worden? 2013 bewees het tegendeel, wel een topkoffer en een tankzak extra geplaatst, wat niet wegneemt dat de zijkoffers = topladers prima gevuld kunnen worden en het after market topkoffer uitstekend te gebruiken is, volgens mij veel beter dan het origineel van Guzzi. Idem voor de tanktas, kost drie keer minder en is zeer handig en niet storend tenzij in de uitgeritste stand ( hoger ) dan heb ik de Zumo een beetje moeten verplaatsen links aan de beugel van de koppeling. Het scherm, hoog of laag, ik merk weinig verschil, ligt dit aan mijn gestalte? Op de middenbok trekken = een kunstje dat je snel onder de knie hebt. Positie op de motor: hemels, keizerlijk, goed overzicht, prima rechtop zitten, het brede stuur geeft je een super gevoel, koppeling prima te hanteren, idem voor de rem, rijden gaat als vanzelfsprekend, zeker na de laatste mapping, want voorheen was er onder de 50 km/u weinig comfort ( blijf ik in eerste of toch schakelen, bleef een moeilijk item ). En, hoe rijdt deze Guzzi? Wordt vervolgd .....
Constat deos ubique esse!

night rider

• Vandege Forumwiet
Stelvio
« Reactie #1 Gepost op: vrijdag 15 november 2013 - 15:56:12 »

Hoe rijden ze, waar vind je ze, waarom wil je ze, hoe behandel je ze, wat zijn de minpunten, waar vind je de pluspunten? (;) Arie)
1998 Yamaha Diversion XJ600S
2001 Moto Guzzi V11 Le Mans
2013 Moto Guzzi Stelvio NTX
Pagina's: 1 [2]   Omhoog