Guzzi Forum van de MGCB

Log in of registreer jezelf.

Login met gebruikersnaam, wachtwoord en sessielengte
Geavanceerd zoeken  

Nieuws:

winterrit zondag17 februari

Pagina's: [1]   Omlaag

Auteur Topic: Mapsource, Basecamp en OS (Operating System)  (gelezen 2570 keer)

Aladin

• Global Moderator
  • Meister Poster
Re:Mapsource, Basecamp en OS (Operating System)
« Reactie #3 Gepost op: zaterdag 21 december 2013 - 18:34:21 »

De latere versies van Mapsources werken niet meer onder Ubuntu met Wine. Helaas.
Dus de laptop maar dualboot gehouden. (verder alles op de pc)

men in black

• Moderator
  • Meister Poster
Re:Mapsource, Basecamp en OS (Operating System)
« Reactie #2 Gepost op: zaterdag 21 december 2013 - 17:36:15 »

hartelijk dank voor je antwoord, voorlopig geen probleem hier met de Windows 7, Basecamp moet ik nog op de desktop installeren, windows 8 pro Engelstalig, wordt weer "worstelen". Heb mezelf voorgenomen om eens een cursus te gaan volgen, echt een avondje eens opfrissen en wat nieuws leren.
Constat deos ubique esse!

Guzzi Vero

• Vandege Forumwiet
Mapsource, Basecamp en OS (Operating System)
« Reactie #1 Gepost op: zaterdag 21 december 2013 - 12:19:59 »

Ze meesten zijn ondertussen al wel overgeschakeld op Basecamp maar ik gebruik ze alle twee naar gelang men muts staat. Reeds eindeloos herhaald is versie 6.15.7 de laatst stabiele versie. De latere versies hebben problemen  met dubbele lijnen. Doch ook deze versie kan problemen opleveren zoals ik zelf ondervond onder windows 8.1 waar Mapsource crasht.

Sinds de launch van Mapsource jaren geleden zijn er ondertussen verschillende OS van windows uitgekomen: windows 97, Me, XP, Vista, Windows 7, 8, 8.1. In Mapsource dien je aan te duiden met welk OS je werkt. Hoe?

Open verkenner (explore) en ga naar de mapsource(.exe) file die hoogstwaarschijnlijk in c:/programs/Garmin/ staat. Rechtsklik op de mapsource(.exe) file en kies eigenschappen (properties) - compatibility mode en kies daar het OS van je PC. Voor die die onder XP draaien kies je hem op windows 98/windows Me mocht je geen XP versie zien.

Hetzelfde doe je voor Basecamp.

Bespaart je weer wat ellende mocht je je afvragen waarom het programma er plots mee ophoudt.

PS: dit is enkel voor windows gebruikers (niet voor Ubuntu gebruikers dus)

Pagina's: [1]   Omhoog