Nederlandstalige Forums > Guzzi Touring

Garmin Basecamp: spoor omzetten naar route

(1/2) > >>

frans:
Voor het vertrek had ik de raad gegeven om de route na de start terug op te roepen indien ze wegfloepte.  Nadien geen klachten gehad, iedereen zal dus wel zijn plan getrokken hebben.  Maar je hebt gelijk, beetje ruimte laten tussen start en aankomst.Doordat mijn 278 idd circulaire routes aankan, vergeet ik dat wel eens.  Zal niet meer gebeuren ;-)

Guzzi Vero:

--- Citaat ---Voor de laatste Frans Vlaanderenrit had ik oorspronkelijk alleen de tracks en waypoints in gpx doorgestuurd.
--- Einde van citaat ---
klopt, maar jouw 278 kan net als de vroegere SP's circulaire routes aan. Dus was het beter geweest het laatste gedeelte van de track te verwijderen (een knipje en delete) alvorens deze door te sturen.
Als er al gevraagd wordt om ITN en gpx routes door te sturen ipv een track dan maak ik me de bedenking dat vooraleer de track naar route wordt cq werd geconverteerd om ze dat opgemerkt hebben en aangepast voor converteren? En indien niet aangepast, na converteren het laatste stukje van de route (zeg maar de laatste 50m) te deleten?
Indien niet, dan gaat het mis.

Aladin:
Lijkt me top idee voor een winter cafe middag?

frans:
Guzzi Vero zegt:
Eigenlijk zou men moeten stoppen met het doorsturen van routes. Enkel en alleen nog een track en de waypoints van vertrek, tussensop en stop  (zoals we het vroeger, en dan spreek ik van 2009, al deden met Arie) dan kan iedereen zelf omzetten naar welk formaat dan ook en leren ze tenminste iets ipv alles voorgekauwd te krijgen. 

(citaatfunctie werkt niet in gebruikte browser)

Juist, maar het is toch zo moeilijk om dit uitgelegd te krijgen.  Voor de laatste Frans Vlaanderenrit had ik oorspronkelijk alleen de tracks en waypoints in gpx doorgestuurd.  Dit is de enige manier om vrijwel zeker gelijklopende gereden routes te krijgen.  De meeste moderne apparaten kunnen daar immers mee om of anders is er vrije software genoeg voor conversie.  Dan kan iedereen doen wat voor zijn/haar toestel meest past of waar hij/zij makkelijkst mee werkt.  Dat vereist echter een bepaalde kennis die niet iedereen heeft. 
Ik kreeg dan ook prompt de vraag naar de routes in gdb en in itn en waypoints in ov2, waarvoor ik dan gezorgd heb.  Maar zonder de garantie van 1 op 1 juistheid, want er was bv een bepaalde sectie die de TeleAtlas kaart van TT niet wilde nemen, daar waar de Herekaart van Garmin dit wel deed. En ik had die sectie effectief gereden en op de track gezet.  Die track was dus niet de theoretische, maar de opgenomen.

Zoals gezegd, dikwijls ontbreekt de kennis.  Wellicht willen een aantal mensen die opdoen.
Ik hoop dat er opleiding(en) kom(en)t op clubniveau.
De laatste opleiding in het Guzzi café bleek voor de deelnemers toch leerrijk maar is ondertussen ook al jaren geleden en sedertdien is er heel veel veranderd. Ik ben alleszins de eerste kandidaat om bij te leren.
't Is maar een idee ....

Aladin:
Ja soort luiheid als je zelf geen routes meer maakt treed wel op ja.
Ga nog eens rustig kijken naar die tracks dingesen.

Navigatie

[0] Berichtenindex

[#] Volgende pagina

Naar de volledige versie