Druk bezig de Le Mans weer in rijdbare staat te brengen. Dacht dat ik alles gehad had en alleen nog een carburateurafstelling moest doen.
Linker carburateur doet niks op instellen ralentir. Gasschuiven gewisseld, er was slijtage te zien. Helaas geen verschil.
Dan maar voor de zekerheid eens compressie meten. De meter komt niet uit de hoek, en ik kan zelfs met de duim het bougiegat toehouden.
Olie op de zuiger laten lopen geeft geen verbetering.
Afgelopen jaar ook al eens getest, vlak na de aankoop, toen beide cilinders tegen de 10.8 bar. De rechter heeft nog steeds 10.8.
De motor heeft misschien een 25km gereden sinds de eerste compressie test. Wel zo nu en dan even moeten laten lopen vanwege verplaatsing electronische gelijkrichter/regelaar, en montage nieuwe uitlaten.
Dus nu kleppendeksel er af, klepspeling moet zijn 0.22mm in en uitlaat. (Meningen verschillen iets, maar ver zitten ze daar niet vandaan)
Ik meet 0.5 uitlaat en 0.2 inlaat (kan even niet nauwkeuriger). De borgmoeren zitten nog gewoon vast.
Ik ben niet zeker van de volgende stap. Mijn idee is klep/klepzitting van uitlaatklep controleren, maar ik denk dat ik nu vastloop op gebrek aan gespecialiseerd gereedschap (om de klepveren samen te knijpen).
Iemand ideeën die ik nog kan uitproberen? (zonder de kop los te trekken)
Welk gereedschap heb ik nodig om de kop eraf te halen?
Johan