Guzzi Forum van de MGCB

Log in of registreer jezelf.

Login met gebruikersnaam, wachtwoord en sessielengte
Geavanceerd zoeken  

Nieuws:

winterrit zondag17 februari

Pagina's: [1]   Omlaag

Auteur Topic: Compressie weg bij linker cilinder  (gelezen 3629 keer)

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Aladin

  • Global Moderator
  • Meister Poster
  • *****
  • Karma: 5
  • Offline Offline
  • Berichten: 1.106
Re: Compressie weg bij linker cilinder
« Reactie #4 Gepost op: maandag 06 juni 2016 - 19:30:05 »

Kom je er beter vanaf dan de t5 van Marian  ::)

Toevallig van de week nog gevraagd of ze nog had gedacht aan max toerental. Want standaard klokje van een 850 gaat verder dan een 1000/1100 blok.
Gelogd

J.J_Cali

  • Administrator
  • Karma: 2
  • Offline Offline
  • Berichten: 11
Re: Compressie weg bij linker cilinder
« Reactie #3 Gepost op: maandag 06 juni 2016 - 09:03:40 »

Een kromme uitlaatklep. Is waarschijnlijk gaan zweven bij iets te hoog toerental. Klep vervangen en verder geen schade.
Gelogd

Aladin

  • Global Moderator
  • Meister Poster
  • *****
  • Karma: 5
  • Offline Offline
  • Berichten: 1.106
Re: Compressie weg bij linker cilinder
« Reactie #2 Gepost op: zaterdag 04 juni 2016 - 18:48:10 »

Zie dit nu pas. Maar las al op fb dat de lemans weer liep dus wat was het geweest nu?
Gelogd

J.J_Cali

  • Administrator
  • Karma: 2
  • Offline Offline
  • Berichten: 11
Compressie weg bij linker cilinder
« Reactie #1 Gepost op: zondag 29 mei 2016 - 19:44:44 »

Druk bezig de Le Mans weer in rijdbare staat te brengen. Dacht dat ik alles gehad had en alleen nog een carburateurafstelling moest doen.
Linker carburateur doet niks op instellen ralentir. Gasschuiven gewisseld, er was slijtage te zien. Helaas geen verschil.
Dan maar voor de zekerheid eens compressie meten. De meter komt niet uit de hoek, en ik kan zelfs met de duim het bougiegat toehouden.
Olie op de zuiger laten lopen geeft geen verbetering.

Afgelopen jaar ook al eens getest, vlak na de aankoop, toen beide cilinders tegen de 10.8 bar. De rechter heeft nog steeds 10.8.
De motor heeft misschien een 25km gereden sinds de eerste compressie test. Wel zo nu en dan even moeten laten lopen vanwege verplaatsing electronische gelijkrichter/regelaar, en montage nieuwe uitlaten.

Dus nu kleppendeksel er af, klepspeling moet zijn 0.22mm in en uitlaat. (Meningen verschillen iets, maar ver zitten ze daar niet vandaan)

Ik meet 0.5 uitlaat en 0.2 inlaat (kan even niet nauwkeuriger). De borgmoeren zitten nog gewoon vast.

Ik ben niet zeker van de volgende stap. Mijn idee is klep/klepzitting van uitlaatklep controleren, maar ik denk dat ik nu vastloop op gebrek aan gespecialiseerd gereedschap (om de klepveren samen te knijpen).

Iemand idee├źn die ik nog kan uitproberen? (zonder de kop los te trekken)
Welk gereedschap heb ik nodig om de kop eraf te halen?

Johan
Gelogd
Pagina's: [1]   Omhoog