Guzzi Forum van de MGCB

Log in of registreer jezelf.

Login met gebruikersnaam, wachtwoord en sessielengte
Geavanceerd zoeken  

Nieuws:

winterrit zondag17 februari

Pagina's: [1]   Omlaag

Auteur Topic: hoger scherm guzzi 1200 sport  (gelezen 2845 keer)

Aladin

• Global Moderator
  • Meister Poster
Re: hoger scherm guzzi 1200 sport
« Reactie #5 Gepost op: zondag 28 augustus 2016 - 12:39:20 »

Dat is dan toch een briljante oplossing om mee te expirementeren lijkt me zo.
Mel elk vaste ruit blijft het afwachten immers.

bernardv

« Reactie #4 Gepost op: zondag 28 augustus 2016 - 12:08:25 »

Beste Frans, bedankt voor je reaktie, je hebt me toch ge├»nspireerd  ! Ik ben bij RAD in Brugge op zoek geweest en een mini GIVI aangekocht (zie fotootje) Hiermee komt er behoorlijk wat minder winddruk op mijn helm en hiermee kan ik leven ;-)  Ik wil ook niet echt in een slipstream gaan zitten zoals op die grote toermachines ...(dit zal Aladin beamen ;-)
Volgende week op reis, ik ben nieuwsgierig of ik het nu wat langer zal volhouden op de autostrade ...

Aladin

• Global Moderator
  • Meister Poster
« Reactie #3 Gepost op: donderdag 18 augustus 2016 - 17:51:44 »

Hier zweren we juist bij sportruitjes ipv een grote winkelpui
Vrouwlief is zeer content met het origineel van de sport1200 en die rijdt zeker niet gezapig.
Zeker bij slecht weer is het fijn dat je vizier goed schoon waait.

frans

• Vandege Forumwiet
« Reactie #2 Gepost op: dinsdag 16 augustus 2016 - 14:52:44 »

Sorry voor de late reactie, maar dit forum wordt nog slechts heel zelden gebruikt, bijna iedereen zit tegenwoordig op facebook.
Wat je vraag betreft: je bedoelt toch de 1200 Breva Sport? Bij mijn weten is er geen hoger scherm daarvoor, toch niet met behoud van zijn oorspronkelijke sportlook.  Maar ik kan verkeerd zijn.  Je kan natuurlijk altijd een hoger scherm van de 'gewone' Breva erop zetten, dat is wel nog te krijgen en was standaard vanuit fabriek. Of dit je 'schud'probleem gaat oplossen is een andere vraag.  Ik heb zowel met de sport met origineel ruitje (proef) gereden als 6 jaar met de gewone 1100 Breva.  En beide gaven bij mij enorm veel werveling en hoofdgeschud.  Ik heb de standaardruit uiteindelijk vervangen door allerkleinste ruitje van Givi http://www.givi.it/screens-spoilers/Naked-with-universal-fitting-kit/A200 en mijn problemen waren over.  Groter is niet ALTIJD beter ;-)
Probleem is dat je het altijd maar weet als het al gemonteerd is.  Als je een vriendelijke dealer hebt en hij een paar modellen liggen heeft, mag je misschien eerst eens testen - heb ik destijds mogen doen.

bernardv

hoger scherm guzzi 1200 sport
« Reactie #1 Gepost op: donderdag 04 augustus 2016 - 22:17:39 »

Hallo Guzzi fanaten !
Ik ga in september met de moto op reis, maar er zit nogal wat autostrade op het traject.  Mijn reisgenoten rijden op comfortabele toermotoren Mijn Guzzi 1200 sport (model 2014) en ik zijn dikke maatjes, maar we houden er niet echt van om urenlang te zitten schudden, vandaar mijn interesse voor een iets hoger windscherm.  Ik heb op een italiaanse site gelezen dat dit wel degelijk bestond zelfs als origineel Guzzi accesoire, maar kan er overigens niets meer over vinden.  Heeft er iemand inspiratie of nog liever ... ervaring hiermee ?
Beste dank voor jullie inbreng
Bernard
Pagina's: [1]   Omhoog