Guzzi Forum van de MGCB

Log in of registreer jezelf.

Login met gebruikersnaam, wachtwoord en sessielengte
Geavanceerd zoeken  

Nieuws:

winterrit zondag17 februari

Pagina's: [1]   Omlaag

Auteur Topic: digiplex 501A  (gelezen 4764 keer)

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

fingerprince

  • Karma: 0
  • Offline Offline
  • Berichten: 11
  • Ik tracht een cafe racer te maken van een V75 PA
Re: digiplex 501A
« Reactie #13 Gepost op: dinsdag 29 november 2016 - 22:09:09 »

Een update om deze post op een gepaste manier af te sluiten:

Zoals ik al meldde, heb ik de relais vervangen, en alles werkt nu normaal. Toch enkele belangrijke bedenkingen over de mogelijke oorzaken voor wie het mag
aanbelangen :

   1) De Guzzi is door mij 'gecustomised', ik had de rail met alle relais onder de benzinetank gemonteerd om alle bedrading onder het zadel weg te werken.
       Om ze makkelijk te kunnen vervangen, had ik de rail zodanig gemonteerd, dat de relais naar onder zitten. Door het trillen van de motor kunnen de relais
       zakken in hun behuizing, met alle gevolgen vandien. Ik heb ze nu allemaal vastgestript, en ze werken allemaal normaal.

   2) Als de contacten van de relais ingebrand zijn, is het mogelijk dat ze nog wel spanning doorgeven, maar als ze belast worden, zal de spanning dan
       ineenstuiken, omdat de contactoppervlakte van de contacten te klein is geworden. Dit maakt dat de ontstekingsunit onvoldoende spanning krijgt om
       nog zijn werk te kunnen doen.

   3) De oliekeerring van de krukas lekt in mijn geval een beetje olie. Olie komt dan op het vliegwiel, en door de draaiende beweging van het vliegwiel, wordt de olie
       naar buiten gegooid. Dit verschijnsel zal de sensor op het vliegwiel vervuilen, waardoor deze niet meer optimaal werkt.


Gelogd

Aladin

  • Global Moderator
  • Meister Poster
  • *****
  • Karma: 5
  • Offline Offline
  • Berichten: 1.106
Re: digiplex 501A
« Reactie #12 Gepost op: maandag 17 oktober 2016 - 16:40:32 »

Daar was het mooi weer voor afgelopen zondag
Gelogd

fingerprince

  • Karma: 0
  • Offline Offline
  • Berichten: 11
  • Ik tracht een cafe racer te maken van een V75 PA
Re: digiplex 501A
« Reactie #11 Gepost op: zaterdag 08 oktober 2016 - 00:04:16 »

Ik heb 2 meters, een analoge, en een digitale. Beide waarden waren niet identiek, maar gelijkaardig.
Na het vervangen van de relais, werkt alles opnieuw.
Motor start terug, maar ik moet nog een testrit doen.
Gelogd

Aladin

  • Global Moderator
  • Meister Poster
  • *****
  • Karma: 5
  • Offline Offline
  • Berichten: 1.106
Re: digiplex 501A
« Reactie #10 Gepost op: zaterdag 01 oktober 2016 - 17:08:18 »

nog minder dan de oude dus....
meter wel goed?  8)

Gelogd

fingerprince

  • Karma: 0
  • Offline Offline
  • Berichten: 11
  • Ik tracht een cafe racer te maken van een V75 PA
Re: digiplex 501A
« Reactie #9 Gepost op: vrijdag 30 september 2016 - 20:05:40 »

Bobines zijn toegekomen
Primaire winding opgemeten, resultaat: 0,8 ohm voor beide bobines.
secundaire winding is onmeetbaar, waarschijnlijk zijn dit electronische bobines
Gelogd

fingerprince

  • Karma: 0
  • Offline Offline
  • Berichten: 11
  • Ik tracht een cafe racer te maken van een V75 PA
Re: digiplex 501A
« Reactie #8 Gepost op: donderdag 29 september 2016 - 20:33:13 »

Beste,

Ik zal wel zien als ik ze toegestuurd gekregen heb.
Ik ga ook meteen de relais , die de voeding verzorgt voor de bobines en de ontstekingsunit, vervangen.
Hopelijk start ie dan, we zien wel.
Als het de relais en de bobines niet is, kan het nog enkel de sensor of de ontstekingsunit zijn.
Ik ben benieuwd, want een ontstekingsunit is niet goedkoop .........

Groeten
Gelogd

Aladin

  • Global Moderator
  • Meister Poster
  • *****
  • Karma: 5
  • Offline Offline
  • Berichten: 1.106
Re: digiplex 501A
« Reactie #7 Gepost op: donderdag 29 september 2016 - 17:04:32 »

hopelijk wel daar eerst gevraagd wat de weerstand moet zijn bij dat systeem?
Het is natuurlijk wel frappant dat ze beide die lage waarde geven.
Gelogd

fingerprince

  • Karma: 0
  • Offline Offline
  • Berichten: 11
  • Ik tracht een cafe racer te maken van een V75 PA
Re: digiplex 501A
« Reactie #6 Gepost op: woensdag 28 september 2016 - 20:06:04 »

Bedankt voor uw antwoord.
Ze waren losgekoppeld bij het meten.
Ik heb nu een setje bobines besteld bij TLM
Ik ben benieuwd .........
Gelogd

Aladin

  • Global Moderator
  • Meister Poster
  • *****
  • Karma: 5
  • Offline Offline
  • Berichten: 1.106
Re: digiplex 501A
« Reactie #5 Gepost op: woensdag 28 september 2016 - 16:09:34 »

je meet ze toch wel losgekoppeld he?
Gelogd

Aladin

  • Global Moderator
  • Meister Poster
  • *****
  • Karma: 5
  • Offline Offline
  • Berichten: 1.106
Re: digiplex 501A
« Reactie #4 Gepost op: woensdag 28 september 2016 - 16:08:40 »

Ik heb ze enkel tussen de 3,5 en 5 ohm weerstand.
Onder de 3 gebruik ik ze niet meer. Of dat voor de digiplex anders moet zijn zou ik niet weten.
Gelogd

fingerprince

  • Karma: 0
  • Offline Offline
  • Berichten: 11
  • Ik tracht een cafe racer te maken van een V75 PA
Re: digiplex 501A
« Reactie #3 Gepost op: dinsdag 27 september 2016 - 19:58:33 »

Beste,

Aangezien beide bobijnen dezelfde meetwaarde hebben, beschouwde ik deze waarden als normaal.
Enig idee wat de weerstand van de primaire winding zou moeten zijn?

Dank
Gelogd

Aladin

  • Global Moderator
  • Meister Poster
  • *****
  • Karma: 5
  • Offline Offline
  • Berichten: 1.106
Re: digiplex 501A
« Reactie #2 Gepost op: dinsdag 27 september 2016 - 19:45:20 »

Dat is wel erg weinig weerstand van de bobines.
Gelogd

fingerprince

  • Karma: 0
  • Offline Offline
  • Berichten: 11
  • Ik tracht een cafe racer te maken van een V75 PA
digiplex 501A
« Reactie #1 Gepost op: maandag 26 september 2016 - 17:15:04 »

Beste Guzzi fans,

Ik heb problemen met de ontsteking van mijn Guzzi V75. Ik vermoed dat er een probleem is met de digiplex 501A ontstekingsunit. Als ik de motor start, draait hij ongeveer 2 seconden waarna hij niet meer start, enkel een knal in de uitlaat. De motor krijgt benzine, de bougies vonken als ik ze eruit neem en op de cilinderkop leg. Ik heb de bobijnen gemeten, beiden ongeveer 1,1 ohm primair, de bekabeling is uitgemeten, geen problemen gevonden. De sensor op het vliegwiel is gemeten, 670 ohm. Alles lijkt in orde te zijn, maar toch wil ie niet starten. Nieuwe bougies gemonteerd, en in de rechter cilinder is er blijkbaar geen ontploffing, want de bougie wordt niet zwart, de linker bougie wel. Wat er eigenlijk nog overblijft is de ontstekingsunit. Heeft er iemand misschien een unit liggen waarmee ik kan testen, of die ik kan overkopen? Deze units werden gebruikt op de Nevada750, V75, V65, V50 enz... in de jaren 90. Misschien heeft er iemand ervaring die hij wilt delen met mij?

Vriendelijke groeten
Gelogd
Pagina's: [1]   Omhoog