Guzzi Forum van de MGCB

Nederlandstalige Forums => Guzzi Techniek => Topic gestart door: men in black op donderdag 08 juli 2010 - 18:14:16

Titel: Breva 11001200
Bericht door: men in black op donderdag 08 juli 2010 - 18:14:16
hoe rijden ze, waar vind je ze, waarom wil je ze, hoe behandel je ze, wat zijn de minpunten, waar vind je de pluspunten?
Titel: Re:Breva 11001200
Bericht door: frans op donderdag 05 augustus 2010 - 18:08:23
Een artikeltje dat ik destijds nog schreef op de site van West, vond ik terug bij opkuis van mijn pc.

Beetje verouderd wellicht, dateert van april 2007 , maar misschien heeft iemand er nog iets aan

Vergelijking Breva 1100 Griso 1100
Titel: Re:Breva 11001200
Bericht door: armatrading op maandag 09 augustus 2010 - 23:11:49
Helemaal mee eensFrans.
De uitlaatbochten zijn wel enkelwandig.
Sommige zitten dat bruinblauw eruit te boenen maar ik vind dat een zekere charme hebben.
Of misschien ben ik te lui .
Ja dat aan af gedoe is wel frustrerend,ik denk met weemoed terug aan die goeie oude carburatoren van vroeger.
1 ik verstond de werking nog en 2 je kon er ook zelf nog aan werken.
Nu heb je met die injectie systemen witte handschoentjes nodig en een pc ik kan gewoon niet meer mee.
Waar is de tijd van die vice platine,condensator,delco, enz.
Och ja je wordt oud en als je maar 1 hersencel hebt die dan ook nog in de alcohol zwemt is dat modern gedoe moeilijk te begrijpen.
Titel: Re:Breva 11001200
Bericht door: frans op dinsdag 10 augustus 2010 - 12:15:06
Och ja je wordt oud en als je maar 1 hersencel hebt die dan ook nog in de alcohol zwemt is dat modern gedoe moeilijk te begrijpen.
Titel: Re:Breva 11001200
Bericht door: Aladin op dinsdag 10 augustus 2010 - 18:35:44
Maar tis waar he. Waar moet je het zoeken onderweg met een injectie systeem.
Met een carb versie is er nog hapering, links, rechts, is het ontsteking of de carb?
Kunt nog op 1 cilinder doorrijden, desnoods honderden kilometers.

Met die computergestuurde zaken is het vaak plots halt.
Zoek dat maar eens uit onderweg.