Guzzi Forum van de MGCB

Log in of registreer jezelf.

Login met gebruikersnaam, wachtwoord en sessielengte
Geavanceerd zoeken  

Nieuws:

winterrit zondag17 februari

Pagina's: [1] 2 3 ... 10
 1 
 Gepost op: zondag 17 november 2019 - 09:31:34 
Gestart door Luc d - Laatste bericht door WIM
Een convert staat altijd in versnelling, korte of lange, neutraal heeft hij niet. Naar beneden is korte versnelling (gebruik ik zeer zelden, enkel in de bergen), naar boven (met hiel dus) is lange. Je hoort nauwelijks een klak. Je kiest voor korte of lange versnelling vóór je vertrekt, NOOIT schakelen tijdens rijden. Als hij niet vertrekt en motor draait dan heb je waarschijnlijk een probleem met de koppelomvormer, in het beste geval geen of te weinig olie, deze moet altijd goed op peil blijven of je draait de omvormer in de prak.

 2 
 Gepost op: maandag 11 november 2019 - 09:25:14 
Gestart door Luc d - Laatste bericht door Luc d
Allen,

Ik heb een guzzi convert 1000. Helaas ben ik geen techneut maar ook de technieker weet er niet echt raad mee wegens geen ervaring met automaat.
We weten niet hoe we de motor in versnelling kunnen zetten, we horen geen geluid en voelen ook niet dat de motor in versnelling staat. Is er iemand die me kan helpen?

Luc
0477 499882

 3 
 Gepost op: woensdag 28 augustus 2019 - 17:45:04 
Gestart door kaviak - Laatste bericht door kaviak
vandaag rit van 160 km gedaan , rond de 80 en 90 geen probleem eens rond de 120 begin hij te knallen en te happeren

 4 
 Gepost op: dinsdag 23 april 2019 - 19:47:52 
Gestart door Luckypete - Laatste bericht door Luckypete
Ik heb eerst mijn probleem met een losgekomen leiding van de benzinepomp opgelost  :D, maar nu start hij wel (met en zonder zijstandaard uit, dus schakelaar werkt niet volgens mij) en loopt mooi in neutraal, maar valt stil zodra ik hem in versnelling zet  >:(. Iemand een idee wat of waar het probleem kan zitten? Die schakelaar vervangen, of is er nog ergens een systeem/element dat de motor aanstuurt om uit te vallen? Ben geen specialist in elektriciteit.

Mvg, Piet

 5 
 Gepost op: maandag 08 april 2019 - 19:23:52 
Gestart door Luckypete - Laatste bericht door Luckypete
hoi allemaal, twee weken geleden met mijn 2007 Vintage tijdens de rit stil gevallen, dacht eerst dat het de staanderschakelaar was, maar die bleek OK.
Omdat ik al op de hoogte was van het veel voorkomend probleem en hij bij de eerste proefrit na aankoop al een probleem met de pomp had (gefixt door Freddy nijsen, Tongeren) toch eens de tank gelicht en bleek de leiding van de benzinepomp (weer) los. Motor komt uit Duitsland, waar de leiding reeds eerder door oficiele dealer werd vervangen.
Ik vind op het net verschillende manieren om het te fixen, zat er zelfs eentje bij die het doen met 3 ritsbandjes ipv klemmen, spanringen.
Graag jullie ervaring met wat de beste/ langst werkende oplossing is voor dit probleem. Welke zijn de beste oorklemmen, spanringen, beste leiding? Moet je de geribbelde leiding ook best vervangen door een rubberen benzineleiding?
Nieuwe ( metalen) filter is besteld dus ik heb nog een weekje voor ik er aan begin.

Mvg, Piet

 6 
 Gepost op: zondag 20 januari 2019 - 20:09:09 
Gestart door big twin - Laatste bericht door Janguz
vandaag ook weer aan forum gesleuteld

 7 
 Gepost op: zondag 20 januari 2019 - 19:45:48 
Gestart door Janguz - Laatste bericht door Janguz
https://www.etsy.com/nl/search?q=guzzi

 8 
 Gepost op: zondag 20 januari 2019 - 15:46:23 
Gestart door night rider - Laatste bericht door big twin
Geruchten van enkele jaren geleden, helaas zijn geruchten gebleven ...

 9 
 Gepost op: zondag 20 januari 2019 - 15:43:19 
Gestart door big twin - Laatste bericht door big twin
Nou deze ook maar even bovenhalen dan want soms best leuk ...

Niet vandaag maar gisteren nieuwe jas besteld want een all-weather die water doorlaat is niet fijn ...

 10 
 Gepost op: zondag 20 januari 2019 - 15:35:23 
Gestart door Janguz - Laatste bericht door Janguz
Dit topic is verplaatst naar Guzzi Techniek.

http://www.motoguzzi.be/forumn/index.php?topic=2478.0

Pagina's: [1] 2 3 ... 10