Guzzi Forum van de MGCB

Log in of registreer jezelf.

Login met gebruikersnaam, wachtwoord en sessielengte
Geavanceerd zoeken  

Nieuws:

winterrit zondag17 februari

Pagina's: 1 2 [3] 4 5 ... 10
 21 
 Gepost op: zondag 05 november 2017 - 18:48:01 
Gestart door men in black - Laatste bericht door Janguz
 :D
wow, een topic van zeven jaar geleden, schiet terug in gang.
de eerste tekenen van een teloorgang bij FB ?

 22 
 Gepost op: zondag 05 november 2017 - 17:49:53 
Gestart door men in black - Laatste bericht door guzzipille
Dag Patrick, schrijf er maar op los!  Ik lees niks liever dan ervaringen op je guzzi!  Ik heb ook een cali en idd aan het gewicht moet je wennen.   

 23 
 Gepost op: zondag 05 november 2017 - 14:17:09 
Gestart door men in black - Laatste bericht door Patrick Pevenage
Acht maand geleden kocht ik als cadeau voor mijn pensioen een nieuwe Guzzi California.
Hij stond in de etalage van de dealer. Mijn vrouw stond er ook bij en vroeg mij of ik niet beter even wachtte met kopen om na te denken of ik geen eventuele miskoop zou begaan.
Nee, hij werd meteen gekocht. Hij werd gekocht met mijn volle hart én verstand. Als ik moet kiezen tussen hart en verstand koop ik meestal via mijn verstand (ook al is dat niet zo veel - uugh - opletten!). Maar hier was er geen discussie mogelijk.
Mijn laatste moto in mijn leven zou immers een Guzzi zijn. Voordien heb ik een tiental andere motorfietsen gehad maar sinds mijn twintigste wou ik ooit een California. 't Is gebeurd.

Ondertussen is zijn eerste groot onderhoud al enkele weken achter de rug.
Na 10.000 km heb ik nu zijn gewicht onder controle, alhoewel het soms oppassen blijft.

Mensen vragen mij waarom nu juist een Guzzi? Dan antwoord ik :"Daarom, punt aan de lijn".
Ik vind hem heel mooi, hij rijdt voortreffelijk, hij ziet eruit als Beethoven maar maakt muziek zoals Metallica. HIj is dus klassiek en modern tegelijk.

Het is mijn bedoeling om regelmatig hier een toerritverslag te maken van mijn rondrit én het rijgedrag van Gustaaf onder mijn achterste. Hoofdzakelijk start ik rondritten georganiseerd vanuit West-Vlaanderen. Die gaan meestal bepijld via Noord-Frankrijk. Prachtig. Ik ben eraan verslaafd.
Pakken mijn verslagen in dit forum teveel schijfruimte in, dan mag Jan er gerust de stekker uittrekken. Misschien niet nodig want tegenwoordig zit iedereen toch op Twitter, of Facebook, of wat dan ook van weet ik ooit.

Groetjes, Patrick




 24 
 Gepost op: zondag 05 november 2017 - 13:08:04 
Gestart door Doumen Eric - Laatste bericht door Doumen Eric
Hallo Guzzi liefhebbers,

Daar ik bezig ben met het demonteren van mijn Guzzi ('79) had ik toch nog enkele vragen betreft de wederopbouw nadien van deze motor.

1.kan ik het beste het frame laten stralen en nadien laten spuiten of poederlakken?

2.Motorblok : droog/nat/of parelstralen met of zonder beschermlaag ?

3.De versnellingsbak van T3 is deze hetzelfde als de Le mans 850?

4.Daar ik gebruik ga maken van een oversize cilinderskit, koppen van le mans 850,scherpere nokkenas en lichter vliegwiel zou het dan noodzakelijk zijn om de krukas terug te laten nitreren en uit te balancieren ??

Welk bedrijf kunnen jullie me aanraden voor het slijpen en andere werkzaamheden aan deze krukas.

Mvg,
Eric

 25 
 Gepost op: dinsdag 01 augustus 2017 - 09:05:02 
Gestart door vose - Laatste bericht door vose
Je ziet ze niet al te veel, af en toe eentje, maar twee samen..

 26 
 Gepost op: woensdag 19 juli 2017 - 11:25:53 
Gestart door blue thunder - Laatste bericht door blue thunder
Mijn Griso staat te koop.

Moto Guzzi Griso 8V SE van april 2015
 54.000km + woon-werk die er dagelijks bijkomen
 De Special Edition met spaakwielen.
 Opties:
 - Flyscreen
 - Bagagedrager achteraan
 - Hepco&Becker C-bow + Orbit zijkofferset
 - GPS-steunbeugel
 - Tankring voor SW-motech tanktassen

 Banden zijn Pilot Road 4 en onlangs nieuw gelegd.

 De Griso is altijd netjes op onderhoud geweest bij Freddy Nijssen in Tongeren.

 Gaat weg wegens aankoop nieuwe motor.

Vaste prijs: 6500€

 27 
 Gepost op: maandag 10 juli 2017 - 11:39:26 
Gestart door hvanbree - Laatste bericht door hvanbree
Hallo,
heeft er iemand ervaring met het vervangen van een koppeling bij een Guzzi Nevada?
Is het waar dat de hele motor eruit moet om deze te vervangen?
Mvg,

PvB

 28 
 Gepost op: woensdag 07 juni 2017 - 13:54:08 
Gestart door Jerry V7 - Laatste bericht door Jerry V7
Hallo,
Ik heb enorm veel last van ploffen in de Mistral uitlaten van mijn V7 Stone. Volgens de mensen van Antwerp Moto Guzzi Services zou ik hiervoor best naar Tovami te Goes Nl gaan om de ECU te laten remappen.
Zijn er hier nog V7 eigenaar die hetzelfde probleem hebben gehad en wat was de oplossing?

Mvg
Jerry

 29 
 Gepost op: maandag 03 april 2017 - 22:09:24 
Gestart door Leslie - Laatste bericht door Leslie
Heeft iemand interesse in een windscherm voor een Guzzi California

 30 
 Gepost op: maandag 27 maart 2017 - 20:40:10 
Gestart door Luckypete - Laatste bericht door Luckypete
Heb een setje twin lights (400.522) gekocht van Hebco & becker. Natuurlijk is de handleiding niet echt duidelijk. Iemand deze al eens geinstalleerd op een 2000 EV (met scherm)? Er zijn 2 stukjes zelfklevende rubberstrip bij. Geen idee waar dit moet gekleefd worden. Eventueel ook graag info hoe je de bekabeling hebt gedaan (hoe en waar en aan welke kleur kabel aangesloten? foto's?).

alle info welkom

Pagina's: 1 2 [3] 4 5 ... 10