Guzzi Forum van de MGCB

Log in of registreer jezelf.

Login met gebruikersnaam, wachtwoord en sessielengte
Geavanceerd zoeken  

Nieuws:

winterrit zondag17 februari

Pagina's: 1 ... 6 7 [8] 9 10
 71 
 Gepost op: donderdag 04 augustus 2016 - 18:09:05 
Gestart door phil - Laatste bericht door phil
oké is niet mijn fout dan...ik dacht al ....door zo'n onoplettendheid je ontsteking naar de knoppen helpen is ook niet bepaald "slim". Ga toch eens mijn mecanicien moeten aanspreken en de boel laten uitmeten. Heb mijn guzz liever rijdend dan stilstaand .Bedankt voor de tips en je tijd Aladin.

 72 
 Gepost op: dinsdag 02 augustus 2016 - 10:20:38 
Gestart door phil - Laatste bericht door Aladin
Kijk ook eens bij tlm.nl bij "gebruikt"

 73 
 Gepost op: dinsdag 02 augustus 2016 - 10:19:31 
Gestart door phil - Laatste bericht door Aladin
sluiting kan een oorzaak zijn(elektronica kan daar slecht tegen) maar niet door het genoemde. Van - naar - gebeurd er niets met die startmotor.

 74 
 Gepost op: vrijdag 29 juli 2016 - 10:51:33 
Gestart door phil - Laatste bericht door phil
beste guzzisten,

heeft iemand toevallig een  gebruikte en werkende magneti marelli digiplex 2 MED 446 A ontstekingsmodule in overschot dat ik kan overkopen?
is voor een california 3 1993
grtn phil

 75 
 Gepost op: donderdag 28 juli 2016 - 09:43:18 
Gestart door phil - Laatste bericht door phil
Hallo Aladin

Zou het kunnen dat door een verkeerde aansluiting van de startmotor aan een pool van de batterij (nl aan min ipv plus ) er een kortsluiting is ontstaan en daardoor de ontstekingsmodule defect is geraakt ? Dat is het enige dat ik kan bedenken dat gebeurd is. Niet opgelet bij het terug aankoppelen accu !

 76 
 Gepost op: donderdag 28 juli 2016 - 09:15:21 
Gestart door phil - Laatste bericht door phil
hey Aladin,

Alle stekkers zijn gecontroleerd, zekeringen ok, elektriciteitscomponenten zijn nog in heel goede staat en de truuk met de schroevendraaier is ook al toegepast, water is quasi onmogelijk, motor staat altijd binnen. Op reis was ie gemakkelijk in gang te duwen, nu niet meer, slaat niet meer aan. Er is wel nog stroom, alle verklikkerlichtjes branden bij aanzetten contact .

 77 
 Gepost op: woensdag 27 juli 2016 - 15:02:28 
Gestart door phil - Laatste bericht door Aladin
misschien sluiting gemaakt? de zekeringen al gecontroleerd dan? Start hij wel met hulp van een schroevendraaier op de aansluiting en het lipje van het relais (achter op de startmotor)

alle stekkers al eens nagezien of loszitten of water?

 78 
 Gepost op: woensdag 27 juli 2016 - 09:15:47 
Gestart door phil - Laatste bericht door phil
Bedankt voor de reactie Aladin,

Spanning op de accu is ok, startmotor is ook ok,(beide zijn getest op andere guzzi,accu uitgemeten ).... maar op mijn guzzi is er geen vonk te bemerken bij starten. Zou het kunnen dat mijn ontstekingsmodule het begeven heeft? (Magneti Marelli Digiplex 2 Moto guzzi california 3  1993) Is er een methode om uit te vissen of die ontstekingsmodule defect is of niet ?
Motor is anders oerbetrouwbaar....eerste defect in jaaaren, ontstaan bij controle en terug monteren accu.  ::) Waarschijnlijk per ongeluk iets verkeerd gemonteerd met dit als gevolg.....(murphy.....)
Alle connecties naar accu zijn nu ook ok.
Er heeft niemand toevallig zo'n onsteking liggen dat ik eens kan uitproberen?

grtz Philippe

 79 
 Gepost op: vrijdag 22 juli 2016 - 16:06:33 
Gestart door wsegers1 - Laatste bericht door Aladin
een plastic ontluchtings potje van een ntx 350/650 geen optie?

 80 
 Gepost op: vrijdag 22 juli 2016 - 16:03:50 
Gestart door phil - Laatste bericht door Aladin
hoeveel spanning heb je op de accu en wat bij een startpoging?

Pagina's: 1 ... 6 7 [8] 9 10