Guzzi Forum van de MGCB

Log in of registreer jezelf.

Login met gebruikersnaam, wachtwoord en sessielengte
Geavanceerd zoeken  

Nieuws:

winterrit zondag17 februari

Pagina's: 1 ... 4 5 [6] 7 8 ... 10
 51 
 Gepost op: dinsdag 27 september 2016 - 19:58:33 
Gestart door fingerprince - Laatste bericht door fingerprince
Beste,

Aangezien beide bobijnen dezelfde meetwaarde hebben, beschouwde ik deze waarden als normaal.
Enig idee wat de weerstand van de primaire winding zou moeten zijn?

Dank

 52 
 Gepost op: dinsdag 27 september 2016 - 19:45:20 
Gestart door fingerprince - Laatste bericht door Aladin
Dat is wel erg weinig weerstand van de bobines.

 53 
 Gepost op: maandag 26 september 2016 - 17:15:04 
Gestart door fingerprince - Laatste bericht door fingerprince
Beste Guzzi fans,

Ik heb problemen met de ontsteking van mijn Guzzi V75. Ik vermoed dat er een probleem is met de digiplex 501A ontstekingsunit. Als ik de motor start, draait hij ongeveer 2 seconden waarna hij niet meer start, enkel een knal in de uitlaat. De motor krijgt benzine, de bougies vonken als ik ze eruit neem en op de cilinderkop leg. Ik heb de bobijnen gemeten, beiden ongeveer 1,1 ohm primair, de bekabeling is uitgemeten, geen problemen gevonden. De sensor op het vliegwiel is gemeten, 670 ohm. Alles lijkt in orde te zijn, maar toch wil ie niet starten. Nieuwe bougies gemonteerd, en in de rechter cilinder is er blijkbaar geen ontploffing, want de bougie wordt niet zwart, de linker bougie wel. Wat er eigenlijk nog overblijft is de ontstekingsunit. Heeft er iemand misschien een unit liggen waarmee ik kan testen, of die ik kan overkopen? Deze units werden gebruikt op de Nevada750, V75, V65, V50 enz... in de jaren 90. Misschien heeft er iemand ervaring die hij wilt delen met mij?

Vriendelijke groeten

 54 
 Gepost op: zondag 04 september 2016 - 08:38:11 
Gestart door Martino - Laatste bericht door Martino
Thanks
Martino

 55 
 Gepost op: zaterdag 03 september 2016 - 18:38:03 
Gestart door Martino - Laatste bericht door Aladin
ja maar das de buitenweg he. Even door een dorpskern heen oid wilt ge geen 3000 toeren draaien :-)

 56 
 Gepost op: zaterdag 03 september 2016 - 14:36:37 
Gestart door Martino - Laatste bericht door Martino
Dank  voor uw antwoord.
Dus vooraleer over te schakelen naar een hogere versnelling best tot 4 a 5000 toeren optrekken
En gewoon rijdend best niet beneden 3000 toeren
Begrip ik het zo goed ?
Vriendelijke groeten
Martino

 57 
 Gepost op: zaterdag 03 september 2016 - 12:46:54 
Gestart door Martino - Laatste bericht door Aladin
Dat is op zich prima maar natuurlijk niet als je door een dorpskern tokkelt.
tussen de 3 en 5 duizend rpm op de buitenweg. Met het flinke beschikbare koppel heeft doortrekken naar 7000 niet zoveel zin ook.
Met name de kruiskoppeling vind het niet zo fijn als er veelvuldig met te lage toeren gereden wordt.
Voor de rest vooral dat doen wat het prettigst aanvoelt.

 58 
 Gepost op: donderdag 01 september 2016 - 19:32:25 
Gestart door Martino - Laatste bericht door Martino
Ik (zestiger) had nooit met een motorfiets gereden . Na de nodige lessen ben ik ben sinds korte tijd bezitter van een Motoguzzi California 1100 Special (tweedehands), die volledig was nagezien. Rijdt perfect.
Mijn vraag: Welk is het beste toerental waarop ik dat beestje laat draaien ? Sommigen zeggen mij tussen 3000 en 4000 toeren/min... Dat betekent concreet in 2de versnelling ongeveer 55 per uur.
Ik voel natuurlijk wel als hij te traag draait en zou "kloppen".
Maar klopt het dat tussen 3000 en 4000 ideaal is. Maakt dan nogal lawaai .
Klopt dit?
Met dank
Martino

 59 
 Gepost op: zondag 28 augustus 2016 - 12:39:20 
Gestart door bernardv - Laatste bericht door Aladin
Dat is dan toch een briljante oplossing om mee te expirementeren lijkt me zo.
Mel elk vaste ruit blijft het afwachten immers.

 60 
 Gepost op: zondag 28 augustus 2016 - 12:08:25 
Gestart door bernardv - Laatste bericht door bernardv
Beste Frans, bedankt voor je reaktie, je hebt me toch ge├»nspireerd  ! Ik ben bij RAD in Brugge op zoek geweest en een mini GIVI aangekocht (zie fotootje) Hiermee komt er behoorlijk wat minder winddruk op mijn helm en hiermee kan ik leven ;-)  Ik wil ook niet echt in een slipstream gaan zitten zoals op die grote toermachines ...(dit zal Aladin beamen ;-)
Volgende week op reis, ik ben nieuwsgierig of ik het nu wat langer zal volhouden op de autostrade ...

Pagina's: 1 ... 4 5 [6] 7 8 ... 10