Guzzi Forum van de MGCB

Log in of registreer jezelf.

Login met gebruikersnaam, wachtwoord en sessielengte
Geavanceerd zoeken  

Nieuws:

winterrit zondag17 februari

Pagina's: 1 ... 5 6 [7] 8 9 10
 61 
 Gepost op: zondag 28 augustus 2016 - 12:08:25 
Gestart door bernardv - Laatste bericht door bernardv
Beste Frans, bedankt voor je reaktie, je hebt me toch geïnspireerd  ! Ik ben bij RAD in Brugge op zoek geweest en een mini GIVI aangekocht (zie fotootje) Hiermee komt er behoorlijk wat minder winddruk op mijn helm en hiermee kan ik leven ;-)  Ik wil ook niet echt in een slipstream gaan zitten zoals op die grote toermachines ...(dit zal Aladin beamen ;-)
Volgende week op reis, ik ben nieuwsgierig of ik het nu wat langer zal volhouden op de autostrade ...

 62 
 Gepost op: donderdag 25 augustus 2016 - 18:27:23 
Gestart door phil - Laatste bericht door Aladin
Das geweldig toch. Veel rijplezier nog

 63 
 Gepost op: woensdag 24 augustus 2016 - 12:30:46 
Gestart door phil - Laatste bericht door phil
hey aladin
bedankt voor je reactie, probleem is opgelost, corrosie aan verschillende electrische fiches en relais, motor draait weer.

 64 
 Gepost op: vrijdag 19 augustus 2016 - 17:26:11 
Gestart door Guzzi Vero - Laatste bericht door frans
Voor het vertrek had ik de raad gegeven om de route na de start terug op te roepen indien ze wegfloepte.  Nadien geen klachten gehad, iedereen zal dus wel zijn plan getrokken hebben.  Maar je hebt gelijk, beetje ruimte laten tussen start en aankomst.Doordat mijn 278 idd circulaire routes aankan, vergeet ik dat wel eens.  Zal niet meer gebeuren ;-)

 65 
 Gepost op: donderdag 18 augustus 2016 - 18:20:12 
Gestart door Guzzi Vero - Laatste bericht door Guzzi Vero
Citaat
Voor de laatste Frans Vlaanderenrit had ik oorspronkelijk alleen de tracks en waypoints in gpx doorgestuurd.
klopt, maar jouw 278 kan net als de vroegere SP's circulaire routes aan. Dus was het beter geweest het laatste gedeelte van de track te verwijderen (een knipje en delete) alvorens deze door te sturen.
Als er al gevraagd wordt om ITN en gpx routes door te sturen ipv een track dan maak ik me de bedenking dat vooraleer de track naar route wordt cq werd geconverteerd om ze dat opgemerkt hebben en aangepast voor converteren? En indien niet aangepast, na converteren het laatste stukje van de route (zeg maar de laatste 50m) te deleten?
Indien niet, dan gaat het mis.

 66 
 Gepost op: donderdag 18 augustus 2016 - 17:57:19 
Gestart door phil - Laatste bericht door Aladin
Als dat hetzelfde is als wat op een sport1100 zit heb ik dat nog ergens liggen. Weet niet wat voor type dat is.

 67 
 Gepost op: donderdag 18 augustus 2016 - 17:54:32 
Gestart door Guzzi Vero - Laatste bericht door Aladin
Lijkt me top idee voor een winter cafe middag?

 68 
 Gepost op: donderdag 18 augustus 2016 - 17:51:44 
Gestart door bernardv - Laatste bericht door Aladin
Hier zweren we juist bij sportruitjes ipv een grote winkelpui
Vrouwlief is zeer content met het origineel van de sport1200 en die rijdt zeker niet gezapig.
Zeker bij slecht weer is het fijn dat je vizier goed schoon waait.

 69 
 Gepost op: dinsdag 16 augustus 2016 - 14:52:44 
Gestart door bernardv - Laatste bericht door frans
Sorry voor de late reactie, maar dit forum wordt nog slechts heel zelden gebruikt, bijna iedereen zit tegenwoordig op facebook.
Wat je vraag betreft: je bedoelt toch de 1200 Breva Sport? Bij mijn weten is er geen hoger scherm daarvoor, toch niet met behoud van zijn oorspronkelijke sportlook.  Maar ik kan verkeerd zijn.  Je kan natuurlijk altijd een hoger scherm van de 'gewone' Breva erop zetten, dat is wel nog te krijgen en was standaard vanuit fabriek. Of dit je 'schud'probleem gaat oplossen is een andere vraag.  Ik heb zowel met de sport met origineel ruitje (proef) gereden als 6 jaar met de gewone 1100 Breva.  En beide gaven bij mij enorm veel werveling en hoofdgeschud.  Ik heb de standaardruit uiteindelijk vervangen door allerkleinste ruitje van Givi http://www.givi.it/screens-spoilers/Naked-with-universal-fitting-kit/A200 en mijn problemen waren over.  Groter is niet ALTIJD beter ;-)
Probleem is dat je het altijd maar weet als het al gemonteerd is.  Als je een vriendelijke dealer hebt en hij een paar modellen liggen heeft, mag je misschien eerst eens testen - heb ik destijds mogen doen.

 70 
 Gepost op: dinsdag 16 augustus 2016 - 09:22:54 
Gestart door Guzzi Vero - Laatste bericht door frans
Guzzi Vero zegt:
Eigenlijk zou men moeten stoppen met het doorsturen van routes. Enkel en alleen nog een track en de waypoints van vertrek, tussensop en stop  (zoals we het vroeger, en dan spreek ik van 2009, al deden met Arie) dan kan iedereen zelf omzetten naar welk formaat dan ook en leren ze tenminste iets ipv alles voorgekauwd te krijgen. 

(citaatfunctie werkt niet in gebruikte browser)

Juist, maar het is toch zo moeilijk om dit uitgelegd te krijgen.  Voor de laatste Frans Vlaanderenrit had ik oorspronkelijk alleen de tracks en waypoints in gpx doorgestuurd.  Dit is de enige manier om vrijwel zeker gelijklopende gereden routes te krijgen.  De meeste moderne apparaten kunnen daar immers mee om of anders is er vrije software genoeg voor conversie.  Dan kan iedereen doen wat voor zijn/haar toestel meest past of waar hij/zij makkelijkst mee werkt.  Dat vereist echter een bepaalde kennis die niet iedereen heeft. 
Ik kreeg dan ook prompt de vraag naar de routes in gdb en in itn en waypoints in ov2, waarvoor ik dan gezorgd heb.  Maar zonder de garantie van 1 op 1 juistheid, want er was bv een bepaalde sectie die de TeleAtlas kaart van TT niet wilde nemen, daar waar de Herekaart van Garmin dit wel deed. En ik had die sectie effectief gereden en op de track gezet.  Die track was dus niet de theoretische, maar de opgenomen.

Zoals gezegd, dikwijls ontbreekt de kennis.  Wellicht willen een aantal mensen die opdoen.
Ik hoop dat er opleiding(en) kom(en)t op clubniveau.
De laatste opleiding in het Guzzi café bleek voor de deelnemers toch leerrijk maar is ondertussen ook al jaren geleden en sedertdien is er heel veel veranderd. Ik ben alleszins de eerste kandidaat om bij te leren.
't Is maar een idee ....

Pagina's: 1 ... 5 6 [7] 8 9 10