23-09-2017
welkom : kijk en lees : leesvoer : slotrit 2003

Slotrit 2003

Met aansluitend de zeer officiële Algemene Ledenvergadering

Gepubliceerd op 30-12-2003

MGCB SLOTRIT en LEDENVERGADERING (12-10-03)

Renéke heeft alles uitstekend in de hand…, Burst, Steenhuize-Wijnhuize, Oeteldorp, Koudenberg…

De laatste MGCB rit dit seizoen. En we hebben geluk: ook vandaag is het schitterend weer. De opkomst is dan ook groot. 39 motoren, vertelt Rob me achteraf, maar ik vermoed dat er enkelen de lijst vergeten te ondertekenen zijn want het lijken er heel wat meer.

Nog voor de middag is de grote hoop al bij Sporthal “Ommegang” te Lede gearriveerd om deel te nemen aan de rit die René weer prima heeft uitgestippeld. Zoals altijd is de vreugde van het weerzien groot. Ongelooflijk toch hoeveel we telkens weer bij te babbelen hebben.

Het wordt een rit van ongeveer 100 kilometer langs allerlei kleine dorpjes als Letterhoutem… even wat ongerustheid bij Wim als we in de buurt van Vlierzele plots op een wegomlegging stuiten, maar Renéke heeft alles uitstekend in de hand…, Burst, Steenhuize-Wijnhuize, Oeteldorp, Koudenberg… even genieten van enkele gemoedelijke bochtjes net voor Herzele… Tof ritje!

Na ongeveer 50 kilometer wordt een stop gehouden in tearoom “De Harlekijn” in St-Lievens-Houtem. Knap zicht, het halve plein staat vol Guzzi’s. Dat moeten er toch zeker meer dan 40 zijn?! Het wordt wat drummen om voor iedereen een zitplaatsje te bemachtigen, maar we weten het ons toch heel gezellig te maken. Huub speelde het zelfs klaar om daar letterlijk (!) een blauwtje te lopen, maar dat is hij allemaal allang gewoon zegt hij. Lachen en zeveren worden afgewisseld met het beschrijven van de esthetische en technische details van onze kersverse G5. Want ja, lieve mensen, eindelijk! Mijne Rudi heeft zich ook een Guzzi gekocht! Zijn deelname aan de treffens in Laarne en Lommel – zalige treffens! - hebben duidelijk vruchten afgeworpen. We gingen de moto pas gisteren halen, dus hij durfde het nog niet aan om al meteen een groepsrit mee te rijden. Verder is hij, die zo anti moto was – ’t is bijna niet te geloven – werkelijk in de wolken over zijn V1000. Jullie zouden hem moeten horen: “Da’s tenminste ne moto! Dat rijdt tenminste! Daar kunt ge iets mee doen. Diene California van u, dat is niet handelbaar, dat is veel te zwaar, da’s veel te moeilijk, daar moet ge aan sleuren! Neen, daar zet ik gene poot meer op! Maar mijne G5, dat is een droom! Wat een gemak is dat! Daar kunt ge tenminste deftig een bocht mee pakken! Diene van u, da’s een pijn in de bochten!” Héla zeg, wreed zenne, zo mijn Guzke afbreken. Maar enfin, desondanks kan mijn geluk niet op. Van de slag beslist een deel van mijn gezelschap dat ze straks meekomen naar Kampenhout om Rudi’s aankoop te bewonderen. Haha, dat wordt een lekker lange late leute avond!

Oei, tijd om verder te rijden. Melle, Laarne, Donk - amai, wat een drukte hier op straat en rond de vijvers – Berlare… We rijden langs de dijk die eerder een nooddijk is van het waterspaarbekken. Nooddijk voor als de dijken van de Schelde breken. Heel toffe baan is dat hier. De laatste kilometer rijden we langs de eigenlijke Scheldedijk om uiteindelijk aan te komen in Moerzeke, waar de algemene ledenvergadering zal plaatsvinden. De bestuursleden hebben al gezorgd voor een karrenvracht broodjes en koffiekoeken. Die krijgen we nooit op!

Op duidelijke en tegelijk tof humoristische manier zit Wim de vergadering voor. Hij overloopt de vele nieuwe activiteiten van het voorbije seizoen en de invoering van het nieuwe en spannender puntenklassement. Josse biedt ons een positief overzicht van de financiële kant van de zaak en meldt ons meteen dat we een nieuwjaarscadeautje krijgen en dat het lidgeld volgend jaar hetzelfde zal blijven. Als dat geen goed nieuws is! En er is nog meer: binnenkort kunnen we kopieën bestellen uit het archief en zullen we de clubboetiek op de website vinden.

Voor de nieuwe leden worden ook de bestuursleden nog eens voorgesteld – allez mannekens, rechtstaan als de Wim jullie naam afroept – maar het vele werk dat elk van hen voor onze club verzet, komt niet echt aan bod. Hopelijk wordt dit ooit nog eens wat uitvoeriger in de Giornale beschreven. ’t Is immers heel wat meer dan de meeste gewone leden zich kunnen voorstellen.

En dan komt de nieuwe wetgeving in verband met wegkapiteins ter sprake. Meteen de vrolijkste noot van het discours. Wim en Rob blijken al op les geweest te zijn, en Rob mag ons hier meteen een demonstratie geven over hoe men met plaat en fluit dient tewerk te gaan. Ferm, Rob, je doet het schitterend!

Dat heel wat van de leden nog een hele tijd blijven nakaarten, zal wel niemand verwonderen. ’t Was dan wel de laatste rit van het seizoen, maar zeker nog niet onze laatste activiteit. Enkelen onder ons zijn al druk bezig met de voorbereiding van de ritten en activiteiten voor volgend jaar, en dit jaar staan nog de programmatie vergadering en het familiefeest op de kalender, en voor velen onder ons nog zoveel meer. Het staat als een paal boven water: als goeie Guzzisten hangen we aan elkaar, het hele jaar door!

Reageer

Beleefd blijven aub...

(Gebruik Markdown voor formatering)

Deze vraag helpt om spam te vermijden:

Bezoek ook onze sponsors hun website


MGB Moto, Roeselare

VRA Motors, Oosterzele

Moto's Inghelbrecht, Oostende

GD Service

Teo Lamers Motorrijwielen, Nijmegen

Freddy Nijssen, Tongeren

SB Printing, Loenhout

Motorvriendelijk onderkomen (FR)

Gites Les Creux, Frankrijk

uw logo hier

 

Subscribe

Skyscraper banner ad